2006-2011 Stoner vs Rossi

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Ik heb even wat getallen op een rij gezet om eens te zien wat beide heren hebben bereikt gedurende hun gezamenlijke seizoenen.

Opmerkelijk is het dat Stoner, ondanks dat hij het eerste jaar op een klanten motor zat, er een stuk beter uitkomt. Beiden hebben op twee verschillende motoren gereden. De verschillen worden nog groter als je 2006 niet meetelt, maar alleen naar de seizoenen kijkt dat beiden op een fabrieksracer reden. Rossi heeft alleen maar meer tweede plaatsen behaald.

Conclusie kan dus alleen maar zijn dat Stoner de betere MotoGP coureur is.

Stoner%252520vs%252520Rossi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jij ziet het wel erg zwart op wit.

Wat wil je hiermee bereiken als ik vragen mag? Je wilt waarschijnlijk de Rossi fans met de neus in de boter drukken.... ;)

Ik zie je wel vaker reageren hiero en je bent wel erg Stoner minded... Maar dat mag hij doet het erg goed. Ik denk niet dat ze veel van elkaar onder doen. Dit jaar was stoner het snelst.

Ze kunnen beweren verder wat ze willen. Stoner heeft nog geen 9 titels op naam staan.
 
Ik heb even wat getallen op een rij gezet om eens te zien wat beide heren hebben bereikt gedurende hun gezamenlijke seizoenen.

Opmerkelijk is het dat Stoner, ondanks dat hij het eerste jaar op een klanten motor zat, er een stuk beter uitkomt. Beiden hebben op twee verschillende motoren gereden. De verschillen worden nog groter als je 2006 niet meetelt, maar alleen naar de seizoenen kijkt dat beiden op een fabrieksracer reden. Rossi heeft alleen maar meer tweede plaatsen behaald.

Conclusie kan dus alleen maar zijn dat Stoner de betere MotoGP coureur is.

[afbeelding]

Ik ben van geen van beiden een fan , al zijn het natuurlijk wel super coureurs maar waarom heeft Stoner dan maar twee WK's gepakt en Rossi een dikke hand vol meer.
Verklaar dat dan eens , mischien ff een nieuw lijstje. ;) :+
 
Jij ziet het wel erg zwart op wit.

Wat wil je hiermee bereiken als ik vragen mag? Je wilt waarschijnlijk de Rossi fans met de neus in de boter drukken.... ;)

Ik zie je wel vaker reageren hiero en je bent wel erg Stoner minded... Maar dat mag hij doet het erg goed. Ik denk niet dat ze veel van elkaar onder doen. Dit jaar was stoner het snelst.

Ze kunnen beweren verder wat ze willen. Stoner heeft nog geen 9 titels op naam staan.

Dat kan hij proberen maar die weten toch allemaal de VR er 9 heeft en Stoner maar 2 (met alle respect want geniet er wel van ).
 
Ik ben van geen van beiden een fan , al zijn het natuurlijk wel super coureurs maar waarom heeft Stoner dan maar twee WK's gepakt en Rossi een dikke hand vol meer.
Verklaar dat dan eens , mischien ff een nieuw lijstje. ;) :+

Rossi heeft net zoveel titels als Stoner behaald in de periode dat beiden in de MotoGP klasse rijden. Het vergelijk is eerlijk omdat alle jaren dat beiden gelijktijdig in de MotoGP reden zijn vergeleken. Je kunt geen andere jaren erbij halen waar niet allebei vertegenwoordigd waren.
 
Jij ziet het wel erg zwart op wit.

Wat wil je hiermee bereiken als ik vragen mag? Je wilt waarschijnlijk de Rossi fans met de neus in de boter drukken.... ;)

Ik zie je wel vaker reageren hiero en je bent wel erg Stoner minded... Maar dat mag hij doet het erg goed. Ik denk niet dat ze veel van elkaar onder doen. Dit jaar was stoner het snelst.

Ze kunnen beweren verder wat ze willen. Stoner heeft nog geen 9 titels op naam staan.

Het is niet zwart-wit, de cijfers spreken voor zich. Overigens heb ik heel veel respect voor wat Rossi heeft bereikt. Erg jammer dat hij nu op de Duuc niet zo goed meekomt. Ik had liever een strijd gezien tussen Stoner en Rossi zoals in 2008.
Dat Stoner minded valt wel mee. Ik erger me alleen wezenloos aan die ongenuanceerde opmerkingen over hem, die meestal niets met racen te maken hebben.
 
Laatst bewerkt:
Rossi heeft net zoveel titels als Stoner behaald in de periode dat beiden in de MotoGP klasse rijden. Het vergelijk is eerlijk omdat alle jaren dat beiden gelijktijdig in de MotoGP reden zijn vergeleken. Je kunt geen andere jaren erbij halen waar niet allebei vertegenwoordigd waren.

Ja dat is waar. Je kan geen jaren gaan vergelijken waarin stoner niet mee deed. Het hangt dus volledig van Stoner af hoeveel titels hij nog gaat binnenslepen.

Verder maakt het mij niet zo heel veel uit wie nou de betere van de twee is. Zolang ik maar kan genieten van de Motogp *O*
 
Ik ga er wakker van liggen :Y

Er was er maar 1 die de laatste 2 jaar mijn nieuwsgierigheid trok,en dat was Sic :9

Tabellen en getallen intereseren me weinig :N

Mss volgend jaar Bautista :)
 
Ja dat is waar. Je kan geen jaren gaan vergelijken waarin stoner niet mee deed. Het hangt dus volledig van Stoner af hoeveel titels hij nog gaat binnenslepen.

Verder maakt het mij niet zo heel veel uit wie nou de betere van de twee is. Zolang ik maar kan genieten van de Motogp *O*

Ja idd , nou dan heeft hij nog een aardig klusje te klaren als hij op gelijke hoogte wil komen. :Y ;) :+
 
Het is niet zwart-wit, de cijfers spreken voor zich. Overigens heb ik heel veel respect voor wat Rossi heeft bereikt. Erg jammer dat hij nu op de Duuc niet zo goed meekomt. Ik had liever een strijd gezien tussen Stoner en Rossi zoals in 2008.
Dat Stoner minded valt wel mee. Ik erger me alleen wezenloos aan die ongenuanceerde opmerkingen over hem, die meestal niets met racen te maken hebben.


Je hebt helemaal gelijk, ik was al eerder tot deze conclusie gekomen!!

En die 9 titels van Rossi waar die (pseudo)fans het over hebben, tellen helemaal niet mee.
Het zijn om te beginnen 7 titels in de 500cc/Motogp en slechts 2 (2008/2009) sinds 2006.
Maar qua aantal Gp-overwinningen/pole-positions en snelste rondes wint Stoner ruimschoots.
Dan nog het Desmocedici verhaal vergeleken; Rossi versus Stoner.
Spijtig voor Rossi maar dat gaat ie echt nooit meer inhalen.
 
Ja idd , nou dan heeft hij nog een aardig klusje te klaren als hij op gelijke hoogte wil komen. :Y ;) :+


Welk klusje bedoel je? Als Stoner volgend jaar z'n titel prolongeert (die kans is meer realistisch dan dat Rossi 'n GP wint met de Duc), heeft ie er 3 dus vanaf 2006.
Stoner was de eerste en de laatste 800cc Worldchampion overigens.
Maar schrale troost Rossi de laatste 500cc Worldchampion.
 
Interessant topic.

Wat ik me afvraag, is het wel eerlijk om dit te vergelijken?

Rossi heeft 7 keer geen punten kunnen behalen door uitvallende motor en gebroken scheenbeen. Iets dat buiten hem ligt (in mijn ogen).

Stoner heeft dacht ik 3 races gemist door zijn ziekte destijds. Als alleen dit bij Stoner meespeelde vind ik het ergens wel logisch dat hij er beter vanaf brengt.
 
Als centrale motorsportfan: de cijfers kloppen inderdaad, KC heeft meerdere pole's etc. maar om nu te zeggen dat hij beter is dan Rossi vind ik een beetje te kort door de bocht.
(zie begin yamaha tijdperk)

Meneer Rossi wordt niet voor niets the G.O.A.T genoemd.

Ps. Wel grappig dat je nu al kunt zeggen dat Rossi waarschijnlijk geen GP gaat winnen volgend jaar, nou ik zeg: we shall see.
 
Cijfers liegen niet, maar kom op man, Stoner is een eikel die collega's stompt als ze 'in de weg' (dat is bij Stoner eigenlijk al als je tegelijkertijd op het circuit rijdt) rijden hahaha.

Maar het is je goed recht aan te willen tonen dat ze de laatste 5 jaar niet veel voor elkaar onder doen hoor, maar wel jammer dat je niet naar de 10 jaar ervoor kijkt :N
 
Interessant topic.

Wat ik me afvraag, is het wel eerlijk om dit te vergelijken?

Rossi heeft 7 keer geen punten kunnen behalen door uitvallende motor en gebroken scheenbeen. Iets dat buiten hem ligt (in mijn ogen).

Stoner heeft dacht ik 3 races gemist door zijn ziekte destijds. Als alleen dit bij Stoner meespeelde vind ik het ergens wel logisch dat hij er beter vanaf brengt.

Stoner heeft door zijn ziekte ook andere races niet voluit kunnen rijden. Zelfs als Rossi die vier races die hij minder reed zou hebben gewonnen, zou Stoner toch meer overwinningen hebben behaald in die periode.
 
Als centrale motorsportfan: de cijfers kloppen inderdaad, KC heeft meerdere pole's etc. maar om nu te zeggen dat hij beter is dan Rossi vind ik een beetje te kort door de bocht.
(zie begin yamaha tijdperk)

Meneer Rossi wordt niet voor niets the G.O.A.T genoemd.

Ps. Wel grappig dat je nu al kunt zeggen dat Rossi waarschijnlijk geen GP gaat winnen volgend jaar, nou ik zeg: we shall see.
:^ En kom op man, zelfs in het ALLER, ALLER slechtste seizoen uit Rossi's leven, wordt 'ie nog steeds gedeeld 6e met SuperSic. Stoner wordt 1e omdat die Honda dit jaar uberhaupt al unbeatable is en omdat hij nu ook in zijn beste vorm ooit is...
 
Het enige eerlijke vergelijk is naar een complete carriere kijken van beide heren, het gaat er toch om wat ze in hun volledige raceleven hebben gepresteerd lijkt mij.
Dan wint Rossi met kop en schouders en zal hij voorlopig een van de beste coureurs allertijden zijn en blijven.
Neemt niet weg dat er momenteel een stuk meer coureurs aankomen of al zijn die in het huidige veld net zo goed of misschien wel beter zijn dan Rossi.
We zullen zien volgend jaar op de 1000cc fietsen.
 
Cijfers liegen niet, maar kom op man, Stoner is een eikel die collega's stompt als ze 'in de weg' (dat is bij Stoner eigenlijk al als je tegelijkertijd op het circuit rijdt) rijden hahaha.

Maar het is je goed recht aan te willen tonen dat ze de laatste 5 jaar niet veel voor elkaar onder doen hoor, maar wel jammer dat je niet naar de 10 jaar ervoor kijkt :N


Dat noem jij 'n klein verschil 7 gp overwiningen!? Stoner heb ik overigens nog geen rivalen van de baan zien rijden, haha...over eikel gesproken.
 
Welk klusje bedoel je? Als Stoner volgend jaar z'n titel prolongeert (die kans is meer realistisch dan dat Rossi 'n GP wint met de Duc), heeft ie er 3 dus vanaf 2006.
Stoner was de eerste en de laatste 800cc Worldchampion overigens.
Maar schrale troost Rossi de laatste 500cc Worldchampion.

*O* de echte mannenmotor
 
Dat noem jij 'n klein verschil 7 gp overwiningen!? Stoner heb ik overigens nog geen rivalen van de baan zien rijden, haha...over eikel gesproken.

Dit noemen ze racen, en ja er zijn wel altijd een paar huilebalken die er niet tegen kunnen Noem geen namen..Kc

Maar wat ik wel inderdaad een beetje aso vind is dat als Stoner niet meer wint (zie 2010) dan hebben anderen het wel altijd gedaan.

Tevens hebben we ook de ongevallen met RDP en Abraham waarmee hij op de vuist wou omdat hij op de ideale lijn reed.

Ps. Niks tegen Stoner, maar ik heb wel haat tegen hem als het over bovengenoemde onderwerpen gaat.
 
:^ En kom op man, zelfs in het ALLER, ALLER slechtste seizoen uit Rossi's leven, wordt 'ie nog steeds gedeeld 6e met SuperSic. Stoner wordt 1e omdat die Honda dit jaar uberhaupt al unbeatable is en omdat hij nu ook in zijn beste vorm ooit is...

De vergelijking klopt dus volgens jou niet omdat Stoner nu eenmaal alleen WK is geworden omdat hij de beste was :?

En Rossi staat dit jaar op de 7e plaats, niet een gedeelde 6e plaats. Simoncelli heeft overigens 6 races niet gefinished, Rossi slechts 3.
 
Beetje tricky topic, dit... 't Is natuurlijk niet populair om te zeggen dat iemand anders beter is dan Rossi, en zelfs al pak je de cijfers erbij komen de woorden "als" en "dan" ineens tevoorschijn.

In de MotoGP staat Rossi bekend als de GOAT - Greatest of All Time. Maar op dit moment staat Casey Stoner bekend als de beste coureur van het 800cc tijdperk. Wat mij betreft kunnen die twee "titels" best wel naast elkaar leven. Stoner en Rossi hebben elkaar vaak genoeg verslagen op allerlei verschillend materiaal, in verschillende omstandigheden, op verschillende leeftijden (ook belangrijk) en verschillende punten in hun carrière.

De vergelijking is eigenlijk net zo krom als dat je Rossi en Agostini gaat vergelijken, of Stoner en Doohan. Het enige verschil is dat Rossi en Stoner nu nog tegelijkertijd rijden, maar eerlijk is eerlijk: je vraagt je ook niet af of Pedrosa van nu beter is dan Capirossi toen! Andere tijden, andere maatstaven, andere resultaten..?

Als er iemand is die we op dit moment kunnen aanwijzen als de opvolger van Rossi, in de zin van dominantie in de MotoGP, dan is het Stoner wel die daarvoor in aanmerking komt. Alleen hij stijgt zo boven de rest uit als dat Rossi dat heeft gedaan. Als Rossi fan kan ik daar wel mee leven (heb geen keus ook). Zolang we het maar niet over persoonlijkheid gaan hebben. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan