2 takt Aprilia rs 125 onderhoud

Steef__l

Rookie
31 mrt 2024
7
0
Hi, weet iemand waar je het meest op moet letten bij een Aprilia rs 125 2st kwa onderhoud.

Wat is het spul wat mensen mixen met benzine en hoe weet je wat erbij moet en hoeveel

Hoeveel km doet een Aprilia rs 125 ongeveer met een vollen tank

Alvast bedankt!
 
Je moet 2-takt olie mengen met de benzine (vaak via een apart olietankje). Waarom wil je 2-takt rijden?
 
Omdat hij denkt dat dat makkelijk op te voeren is.

Dat spul wat er bij moet is dus olie. Daar ruikt het lekker van. Lees het instructieboekje wat je moet doen. En zuinig is een 2 takt niet.
 
Je moet 2-takt olie mengen met de benzine (vaak via een apart olietankje). Waarom wil je 2-takt rijden?
Ik vind de 4 takt 125cc ietsje te langzaam. Ook wat mr orbit zegt ben ik van plan hem op te voeren. Het enige nadeel is dat ze onbetrouwbaar zijn en daarom stel ik belangrijke vragen om te kunnen bepalen of ik met die problemen kan en wil om wil gaan.
 
Als je al niet weet wat je door de benzine moet gooien, lijkt het je dan handig om iets te kopen waarvan je nu al weet dat het onbetrouwbaar is?
 
Als je al niet weet wat je door de benzine moet gooien, lijkt het je dan handig om iets te kopen waarvan je nu al weet dat het onbetrouwbaar is?
En waar je vantevoren al weet dat je het aanpassen wil om meer vermogen te leveren? Gaat de betrouwbaarheid ook niet van vooruit.
 
Ik vind de 4 takt 125cc ietsje te langzaam. Ook wat mr orbit zegt ben ik van plan hem op te voeren. Het enige nadeel is dat ze onbetrouwbaar zijn en daarom stel ik belangrijke vragen om te kunnen bepalen of ik met die problemen kan en wil om wil gaan.
Een tweetakt is niet onbetrouwbaar, zolang je deze maar de juiste aandacht en onderhoud geeft. Maar dat geldt voor alles.
 
Ik vind de 4 takt 125cc ietsje te langzaam. Ook wat mr orbit zegt ben ik van plan hem op te voeren. Het enige nadeel is dat ze onbetrouwbaar zijn en daarom stel ik belangrijke vragen om te kunnen bepalen of ik met die problemen kan en wil om wil gaan.

4-takt 125cc of 2-takt 125cc met beide 15 pk is ongeveer even langzaam. Maar als je zo'n 125cc gaat ontgrenzen naar 25-30pk, ja, dan zijn ze sneller. Maar dan ga je rijden op iets waar je geen rijbewijs voor hebt. Dus als je dan een ongeluk krijgt, ook al is het niet jouw schuld, dan ben jij nog steeds de schuldige (want je had daar helemaal niet op mogen rijden) en mag je betalen + wat je nog meer aan gezeik krijgt. Geen verzekeringsmaatschappij wil je nog hebben, kom je op een zwarte lijst etc. etc. Ja, dan mag je bij Rialto (tegenwoordig heten ze 'de Vereende') je motor en auto in de toekomst verzekeren en dat is niet goedkoop.

Of je wacht gewoon tot je 21 bent en dan ga je voor A code 80. 2 jaartjes op A2 rijden, daarna automagisch het zware rijbewijs zonder extra examens.
 
Als je al niet weet wat je door de benzine moet gooien, lijkt het je dan handig om iets te kopen waarvan je nu al weet dat het onbetrouwbaar is?
Ik stel deze vragen zodat ik het weet. En doordat ik het weet kan ik beter bepalen of ik de moeite erin wil steken of niet. Ik heb nog niks gekocht en dat die ik ook nog niet totdat in zeker ben van mn zaak en er alles van weet. Vandaar deze vragen.
 
Maar waarom koop je dan geen zwaardere motor als je toch al op gaat voeren? De agenten/verzekering hou je toch niet voor de gek.

Het is gewoon vreselijk langzaam als beginnende motorrijder, ben ik helemaal met je eens. Daarom zou ik het plezier ergens anders zoeken dan snelheid. Want ook een opgevoerde 125cc tweetakt is niet snel.

Iets van een yamaha tw125 of honda dax? In het eerste geval kan je lekker offroad en met een Dax trek je een hoop bekijks
 
Terug
Bovenaan Onderaan