Hier zijn we weer !! Terug van onze "honeymoon"!!
De vakantie is helaas niet gelopen zoals we hadden gehoopt. We vertrokken vrijdag richting Heerlen om vandaar uit met zn drieeen te vertrekken. Heerlijk gereden, fijne bochtjes en aangekomen in het noorden Zwarte Woud.
De tweede dag zijn we doorgereden naar het zuiden van het zwarte woud, weer heerlijk gereden. De derde dag zijn we richting Italie gereden. Vanuit hier zouden we drie dagen op een kamer blijven om dan een paar routes door de Dolomieten te rijden. Alleen, het lot besliste anders.
De vierde dag..............we vertrekken voor onze eerst rit door de Dolomieten. Om een uur of 1 besluiten we iets te gaan drinken bij een plaatselijk barretje/eettentje. Als we hebben gegeten willen we wegrijden maar de motor van Gek doet helemaal niks meer....... en na een inspectie, ja hoor, de spanningsregelaar naar de knoppen
Gek gaat bellen om 2.12 uur met de ANWB en een mevrouw verteld dat er na 1 of 2 uur iemand komt. Toen de twee uur voorbij waren kregen we een SMSje dat er binnen 90 minuten iemand zou komen. En na de 90 minuten kregen we een Italiaan aan de telefoon die vertelde dat hij er met een half uur zou zijn. Dit werd een uur. En wat duurt wachten dan lang..................heel lang
En alsof het wachten nog niet lang genoeg duurt besloten de weergoden ons maar eens te trakteren op een spoelbui met onweer en hagel
Gelukkig konden we onder een smal randje schuilen.
Rond een uur of 6 komt dan eindelijk de sleepdienst. Een aardige meneer die ons alleen niet kan vertellen wat er gaat gebeuren. Hij heeft alleen opdracht gekregen om de motor van Gek te halen maar verder
Dus gaat Gek maar weer bellen met de ANWB.
Er wordt besloten om de motor mee te nemen naar een bergingsbedrijf in Cavaleze (ruim 100 km van ons hotel vandaan) en dan de motor naar een motorzaak te brengen. Het probleem is alleen dat net deze week bijna alles dicht is in Italie vanwege de vakantie.
Alleen hoe Gek van Cavaleze naar het hotel moet komen...........tja, dat wisten ze bij de ANWB ook niet. Hij kreeg geen vervangend vervoer (schijnt in Italie heel moeilijk te zijn ?) De kruip ik maar achterop bij Hans op de BMW en gaat Gek op mijn motor naar het hotel. In het hotel gaat Gek maar weer bellen met de ANWB....ze kunnen misschien de onderdelen opsturen maar dit gaat minimaal twee dagen duren. En of hij dan even de onderdelen nummers kan doorgeven. Ja hoor!
wij reizen altijd met het onderdelen boek van Honda onder de arm en kijken gaat ook niet want de motor staat 100 km verderop. We gaan eerst maar eens slapen en kijken morgen wel verder.
De volgende dag besluiten we om maar met 2 motoren richting huis te vertrekken. Blijkbaar is het krijgen van onderdelen heel moeilijk. Een spanningsregelaar was nog aan te komen maar de accu is ook stuk en die is blijkbaar is die in heel Italie niet te krijgen
Omdat we er ook zat van zijn, niemand die precies weet wat er gaat gebeuren, besluiten we de motor naar Nederland te laten verslepen en wij gaan naar huis via de toeristische route.
We besluiten, omdat ik de lichtste ben (en kleiner) en we nog over oa de Jaufenpas gaan, dat ik achterop kruip en Gek op mijn Fazer naar huis rijdt. Beter 1 vakantie mislukt dan van ons alledrie redeneer ik dan maar. De passen zijn prachtig en ook op de terugreis hebben we mooie dingen gezien dus dat was geweldig. Toch was voor mij de lol er vanaf. Ik ben motorrijder en wil zelf rijden. We hebben een paar prachtige stukken gehad en dan is het toch jammer dat je zelf niet kan rijden. Verder is achterop zitten voor mij fysiek veel zwaarder dan zelf rijden. Ik ben op de eerste dag achterop mijn gevoel in mn linker bovenbeen kwijt geraakt en het is niet steeds niet terug
Maar goed, ik was wel blij dat we op deze manier naar huis konden rijden en dat Hans mij achterop wilde nemen.
Kortom;
- de passen waren prachtig
- italianen op een motor rijden als gekken en dragen hele oude Dainese pakken
- Gek heeft besloten dat hij ook een Fazer wil om dat die zo heerlijk stuurt
- ik ga nooit meer 3 1/2 dag achterop !
En nu nog een paar foto s