1980 Suzuki GS500E

Willem_Kok

Rookie
10 feb 2019
6
4
Mensen,

Binnenkort verwacht ik mijn rijbewijs te halen en daarom heb ik alvast mijn eerste motor aangeschaft, zodat ik meteen kan rijden!
Het betreft een Suzuki GS500E uit 1980, die blijkbaar niet zo bekend is. Iedereen denkt dat het een GS550 oid is, omdat ze sterk op elkaar lijken. Het is sowieso een beetje een misterieus beestje, want op de kentekencard staan alleen maar streepjes en 'n.v.t.' (vind ik overigens helemaal niet erg!).
Nu ben ik dit topic gestart om te kijken of er meer mensen met de 'eerste generatie' GS500 zijn, die me wat duidelijker uit kunnen leggen wat ik precies in de garage heb staan.
Op internet is wel eea te vinden, maar dat is allemaal zeer beknopt...

Meteen maar even een technisch vraagje erin gooien dan maar; de motor heb gekocht terwijl 'ie niet liep. Nu loopt hij inmiddels als een zonnetje, alleen loopt carburateur nr. 3 over (dit lijkt geen invloed te hebben op het lopen van de motor). Dit zou dus betekenen dat de vlotternaald niet afsluit zoals hij zou moeten. Nu heb ik inmiddels een revisiekitje besteld met nieuwe pakkingen etc, en als de carbs dan toch uit elkaar liggen wil ik meteen even die vlotter fixen. Is er ook een manier om te testen of de vlotter sluit zonder de hele motor weer in elkaar te zetten en de kraan open te draaien? Dacht zelf aan bak water waar je de carb dan in laat zakken of zo... Mensen die hier ervaring mee hebben, meld je!

Einde bericht.
Willem
 
Hier nog even een foto'tje van de schone dame zodat jullie er beeld bij hebben!
 

Bijlagen

  • IMG_20190216_083217.jpg
    IMG_20190216_083217.jpg
    285,5 KB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan Onderaan