Hey martijn, spuitbussen zijn ruk, dus raad ik je zowieso af! (ja voor een klein ophangbeugeltje te spuiten ofzo)
25liter zou ik niet aanraden, dan worden de drukverschillen in de tank te groot wat resulteert in afwijkingen op de druk die uiteindelijk de spuit bereikt waardoor het resultaat niet zo strak word als dat het zou kunnen zijn.
Ik zou er ook geen LPG tank aan vastlassen, zowieso moet je hem helemaal luchtdicht lassen, wat nogal een karwijtje kan zijn
En je wilt ook niet dat zoeen ding met 8 bar uit elkaar knalt! (denk ik, of het is voor oud op nieuw als vuurwerk
)
Koop gewoon een 50 liter compressor voor 90 euro ofzo en dan kan je tenminste beetje uit de voeten.
Jij hebt zeker dat als je nu je kraantje regelt, en dan spuit, dat je druk helemaal wegvalt?
Je moet hem regelen met de spuit open. Dus spuit open zetten, en dan de druk regelen met je kraantje. Als je dan de spuit dicht doet zal je zien dat het metertje misschien 4 a 4.5 bar ofzo aangeeft, maar als je dan weer de spuit open zet hij meteen op 3 a 3.5 bar terugvalt.
Zo is hij prima te regelen
Owja, over dat ervaring krijgen. Als je met een spuitbus goed kan spuiten (wat snel druipt enzo, en gewoon kut dekkend te krijgen is) dan lukt het met een compressor zeker! Deze lakken gaan absoluut niet snel druipen/lopen, en zijn heel makkelijk (mits goede instelling van de spuit!! zeer belangrijk!!) te spuiten met een zeer goed resultaat!
Dat moet geen probleem worden
En dat lassen, mwah KM's vind ik ook weer overdreven
Maar tis wel waar dat lassen moeilijker (lees: minder snel, want moeilijk is het ook weer niet) onder de knie te krijgen is. Maar spuiten is peace of cake met een beetje oefening! Koop gewoon eens 250ml lak incl. verharder en verdunner, en ga wat oefenen op oude kunstof delen ofzo. En als je uiteindelijk een resultaat hebt waarvan je zegt, ja, dit is goed, kan je lekker gaan beginnen!