Zondag 10 september rijden voor MS Research

Yuk Foo

MF veteraan
Lid geworden
10 mrt 2004
Waarderingsscore
0
MS is een ziekte van het centrale zenuwstelsel: de hersenen en het ruggenmerg. De symptomen van MS zijn divers en vaak erg vaag. Slecht zien, spraakproblemen, evenwichts- en coördinatiestoornisssen, geheugenstoornissen en vermoeidheid zijn enkele van de veel voorkomende klachten. Motorrijden wordt dan bijvoorbeeld al snel een probleem. In Nederland hebben ongeveer 16.000 mensen MS. Er is nog niet veel bekend over de ziekte. Een medicijn of behandeling om MS patienten te genezen is nog niet gevonden. Onderzoek naar deze ziekte is daarom van groot belang. De Stichting MS Research houdt zich hier mee bezig. (Kijk voor meer info op www.msresearch.nl.)

Zondag 10 september 2006 hebben we een toertocht georganiseerd om hen een handje te helpen bij hun goede werk.
De toertocht start tussen 11.00u en 13.00u bij Moto-Point Gear, Industrieweg Middelbeers en eindigt hier weer tussen 15.00u en 17.00u. Je kunt de route op eigen gelegenheid rijden, met een groep vrienden rijden of aansluiten bij een groep met een voorrijder van MotorVision (zolang de voorraad strekt).

We hopen op een grote opkomst motorrijders die na een vrijwillige donatie ten behoeve van de stichting MS een mooi stukje willen gaan sturen door het Brabantse landschap. Wie niets doneert en toch mee rijdt is een een enorme *vul zelf maar in*! Inschrijfgeld voor een georganiseerde toertocht bedraag meestal tussen de € 5,-- en € 10,--. Voor deze sponsorrit wordt geen inschrijfgeld gevraagd, maar rekenen we op een passende donatie aan de collecte.

Klik hier voor meer info en de route.

Kun je 10 september niet mee rijden, maar wil je de route wel graag rijden en wat doneren dan kan dat uiteraard. Een week voor en een week na 10 september staat er een collectebus en liggen er routebeschrijvingen bij Moto-Point Gear. Je kunt de route ook downloaden van de website en dan wat overmaken.
Nog even wat praktische mededelingen en waarschuwingen n.a.v. het zeer recente voorrijden van de route:

Het oogstseizoen is begonnen. De wegen slingeren veelal tussen de weilanden. Pas dus op voor zand en modder op de weg.

Er wordt aan de weg gewerkt tussen het Ginneken en Ulvenhout.
Hiervoor hebben we een kleine omleiding in de route opgenomen.
De route wordt dan:

>      Vertrek Moto-Point Gear, Industrieweg Middelbeers
>      Rotonde Middelbeers ri Vessem
voorbij cafe (Kroon luifels) RE - Willibrordstr. -
ri Bladel/Casteren/Hapert
>      Einde RE - Spreeuwselsedijk -
Einde LI naar Netersel - Kappeldijk -
>      Einde RE - De Lei - naar Lage Mierde
>      Rotonde RD
RE - Vestweg - - Kloosterstraat -
RE - Broekweg -
RE - Poppelsedijk - naar Poppel
>      Einde LI
Re - Pastorijstraat - - Steenweg Baarle - ri Baarle-Nassau
Na grens Nederland RE - Klein Bedaf - naar Alphen
>      - Chaamseweg - naar Chaam
>      Rotonde RE - Rijksweg N639, Baarleseweg - naar Ulvenhout
(Langs deze weg staan een flink aantal flitskasten!)
>      Na kruisen snelweg op rotonde LI ri Strijbeek
Na kruisen snelweg RE - Daesdonckseweg - ri Klokkenberg
Einde weg RE - Galderseweg - ri Klokkenberg
>      Na bocht 3e RE doorgaande weg - Baronielaan -
RE - Burg. Pastoorsstr. -
Einde LI - Koningin Emmaln. - water oversteken
RE - Ginnekenweg -

Omleiding i.v.m. wegwerkzaamheden

LI - Bavelselaan -
doorgaande weg en trottoir oversteken RD - Bavelselaan -
bij huis met naambord “Handpaal” RE - Overakkerstraat -
bij doodlopende weg RE
einde LI - Deken Dr Dirckxweg - naar Bavel

Einde Omleiding i.v.m. wegwerkzaamheden

>      Na viaduct rotonde RE Roosbergseweg ri Tilburg / Gilze
na kruisen snelweg RD ri Gilze / Chaam
LI - Ridderstraat - naar Gilze
>      RD tot Bisschop de Vetplein
Pauze bij Cafe De Tip

>      Langs de kerk - Kerkstraat -
Einde RE - Alpenseweg - ri Alphen / Baarle-Nassau
Einde RE N260 ri Alphen / Baarle-Nassau
LI - Rielseweg - naar Riel
>      Doorgaande weg volgen naar Goirle
>      2e rotonde (bij benzinepomp) RE ri Hilvarenbeek
LI - Abcovenseweg - - Beeksedijk - naar Hilvarenbeek
>      Einde LI - Tilburgseweg - ri Tilburg
rotonde RD, einde RE - Akkerstraat - naar Biest-Houtakker
>      Einde LI - Bietsestraat - ri Moergestel
Einde RE - Broekzijde - naar Haghorst
(Leuke stuurweg, maar pas op voor de drempels, ook in de bocht!)
>      Na kanaal RD - Emmerseweg -
>      Einde LI N395 ri Oirschot naar Middelbeers
>      Rotonde LI - Het Ven -
2e LI (bij autobedrijf) - Industrieweg -
naar Moto-Point Gear

Wat luijes die mee gaan rijden:
Yuk Foo
PDvd
Dallie
Mirogrant
rimpeldinky
Nakedbiker
pmj
polleke
Dropje73
AvV
Yes (niet in den lijve maar wel in de geest)
Haga-San
Zwijtjuh
Stefke
Mennoos
Sander SV
Beamer Hans
Franky ZX9R
cbrfreak
Nee Hij
Mr Wheels
Roger
Sander GSX-R
WF
...
en zo nog wat mensen hopen we

Laatst bewerkt:
Met deze rit rijdt ik ZEKER mee!!! :Y
Aangezien het ook voor eigen bestwil is, ik heb namelijk MS sinds 2000. Ik heb de
RR of Relapsing Remitting vorm..voor de mensen die willen weten wat dit inhoud:

Bij deze vorm van MS treden vrij plotselinge verslechteringen van de ziekte op. Zo’n verergering of aanval noem je ook wel schub, exacerbatie, of opstoot. MS begint meestal (bij 80 procent van de mensen met MS) met zo’n aanval. Gemiddeld houdt een schub een aantal weken aan en verdwijnt dan weer langzaam. Veel mensen herstellen vrijwel volledig, een deel houdt nog duidelijke klachten over. Het aantal MS-aanvallen dat kan optreden, verschilt sterk per persoon. Na het veertigste levensjaar gaat RR MS dikwijls over in SP MS.

Er is dus met deze vorm goed mee te leven maar het belangrijkste is BLIJF POSITIEF!! Volg de link als je meer wilt weten over deze ziekte en bedankt alvast voor het deelnemen van de rit..hopelijk zijn we ooit van de injecties af B|

als ik tijd heb rijd ik mee, weet nog niet of ik dan weekeindje weg ben, maar 10 euros komen er sowiso of ik ze nu terplekke doneer of overmaak

Ik vind trouwens dat je niet in de post moet zetten dat iemand die minder dan €7,50 doneert een krent is, niet iedereen heeft evenveel te besteden en alle beetjes helpen, zelfs als iemand maar €2,- doneert. Vergeet niet dat het de motorrijders ook minimaal €20,- benzine kost ;) Just my thought....

Je moet het maar zien als een collecte of zoiest...

ben wel vrij dan.
mijn overbuur had MS, waat niet hoe het er nu mee gaat, is ineens verdwenen, misschien verhuisd :?
maar waar in gosdname ligt moto point gear? middelbeers? nog nooit van gehoord :)
(ik zou het ook kunnen opzoeken op mappy maar nu blijft dit topic bovenaan de lijst in de aandacht staan :) )

Ik vind trouwens dat je niet in de post moet zetten dat iemand die minder dan €7,50 doneert een krent is, niet iedereen heeft evenveel te besteden en alle beetjes helpen, zelfs als iemand maar €2,- doneert. Vergeet niet dat het de motorrijders ook minimaal €20,- benzine kost ;) Just my thought....

Je moet het maar zien als een collecte of zoiest...
Heb je enigszins gelijk in. Maar de deelnamekosten voor een toerrit met insschrijfgeld zijn meestal ergens tussen de € 5,-- en € 10,--. Maar ik zal de tekst weghalen of wat vriendelijker plaatsen. Iets van "Inschrijfgeld voor een georganiseerde toertocht bedraag meestal tussen de € 5,-- en € 10,--. Voor deze sponsorrit wordt geen inschrijfgeld gevraagd, maar rekenen we op een passende donatie aan de collecte.".

O ja, daar krijg je dan ook een bakkie koffie, thee of soep bij vertrek en finish bij.

Laatst bewerkt:
maar waar in gosdname ligt moto point gear?

A58 tussen Eindhoven en Tilburg.
Afrit Oirschot. Bovenaan afrit NIET de richting Oirschot nemen.
Kempenweg door Oostelbeers naar Middelbeers.
In middelbeers op rotonde rechts (het Ven).
En dan bij autobedrijf links de Industrieweg.
Moto-Point Gear is aan de rechterkant op nummer 6.
full

dat valt wel goed mee in afstand. Ik schrijf het alvast in mijn agenda en hoor bij de andere VX rijders wie er nog wil meegaan!

:W

ik rijd 10 september in ieder geval mee en als het even mee zit heeft Myra dan haar rijbewijs behaald en zal ook zij zeker meereijden.

PMJ

hoi nakedbiker

Heb je morgenochtend wat te doen?
Zonee, heb je dan zin om een stukje mee op te rijden naar Werchter.
Ik ga daar naar een moto kijken met 11.000 km ( zeggen ze) op de teller.
Wanneer je tijd hebt zou ik dat fijn vinden, want ik denk dan maar 2 weten er meer dan 1

Paul- PMJ

hoi nakedbiker

Heb je morgenochtend wat te doen?
Zonee, heb je dan zin om een stukje mee op te rijden naar Werchter.
Ik ga daar naar een moto kijken met 11.000 km ( zeggen ze) op de teller.
Wanneer je tijd hebt zou ik dat fijn vinden, want ik denk dan maar 2 weten er meer dan 1

Paul- PMJ

sorry paul, maar ik heb volgende week jury en dan twee weken examens! Anders was ik zowiezo meegegaan! Maar 16 juni is mijn schooljaar afgelopen, als er dan te rijden valt, ben ik erbij!

En voor de rit op 10 september spreken we wel samen ergens af! Kunnen we samen nog een stuk heen rijden.

Heb je enigszins gelijk in. Maar de deelnamekosten voor een toerrit met insschrijfgeld zijn meestal ergens tussen de € 5,-- en € 10,--. Maar ik zal de tekst weghalen of wat vriendelijker plaatsen. Iets van "Inschrijfgeld voor een georganiseerde toertocht bedraag meestal tussen de € 5,-- en € 10,--. Voor deze sponsorrit wordt geen inschrijfgeld gevraagd, maar rekenen we op een passende donatie aan de collecte.".

O ja, daar krijg je dan ook een bakkie koffie, thee of soep bij vertrek en finish bij.

Dat klinkt inderdaad een stuk vriendelijker ;) Thanx :}

Vermoed dat het wel druk zal gaan worden... en terecht!
Is altijd erg afhankelijk van het weer. Maar ik heb ook een donatie aan de weergoden gevraagd. Dus gaat goed komen.

ja idd, als het pijpenstelen aan het regenen is, ga ik niet rijden, wil ik wel doneren.
Maar het is mss motiverend voor anderen om de mensen die meegaan zo in de openingspost in een lijst te zetten, dan zie je het ook vorderen. :Y

Maar het is mss motiverend voor anderen om de mensen die meegaan zo in de openingspost in een lijst te zetten, dan zie je het ook vorderen. :Y
Zal alvast beginnen aan een deelnemerslijstje. Maar het duurt nog even er het 10 september is en dan gaan mensen nu nog niet zeggen dat ze mee rijden is mijn ervaring. Maar voor het goede doel willen ze misschien wel hun agenda vrij houden.

Nou ik meld me nog eens aan.........

Er missen een aantal posts.

Ik rij mee met partner!

halo polleke, mijn topic over die koplamp en tellers is verdwenen met de crash van de server, en ik had je emailadres ook niet meer. Maar heb je mijn email gekregen? Dan kan ik binnenkort mijn koplamp verbouwen :)

Terug
Bovenaan Onderaan