Waarschijnlijk krijg je de beide deksels er niet af, maar de carburateurs zijn als set redelijk snel van de motor af hoor.
Maar waarom? Denk je dat die van jouw motor ook kapot zijn dan?
Nah het is een raar euvel wat ik heb.
De carbs zijn er al afgeweest en weer terug op maar da's niet een "dat doe je even"-klus.
Hier even een copy paste:
Het probleem doet zich met name voor als ik flink accellereer vanuit de lage toeren, mn als ie warm is. Dan begint te stotteren, te reutelen en enorm in te houden, niet vooruit te branden gewoon...mn accelleren bij de 2000-3000 toeren. Ik moet het gas dan helemaal loslaten en even stationair laten draaien, en dan gaat ie weer goed.
Het lijkt wel alsof
:
- ie te weinig benzine krijgt(benzinepomp kan het niet aan?) of
- mijn maat had gezien dat er bij het luchtfilter wat luchtbelletjes zaten, zou dat de oorzaak van te weinig benzine kunnen zijn ?
Het zou misschien kunnen (maar is eigenlijk niet logisch met bovenstaande)
- er elektrisch iets mis is(TCI?) of
- de AIS roet in het eten gooit(toch afdoppen?) of
- gesynched moet worden ?
- de kleppen gesteld moeten worden ?
MAAR WAAROM GAAT ALLES DAN WEER GOED ALS IK STOP/'EM EVEN STATIONAIR LAAT DRAAIEN ? Wat denken/weten de XV-kenners ervan ?
- starten --> (mooi regelmatig) lopen
- rustig optrekken, schakelen, rijden--> niks aan de hand
- boven de 3500 flink op z'n flikker geven gaat meestal goed
- na flink accellereren en gasloslaten: backfire
- na accellereren: als je meteen opeenvolgend heel rustig gaat rijden--> soms het probleem
- top ligt voorbij de 180
(oww
wat een power dat ding, harder durfde ik even niet aan ivm vork)
Hier nog een copy paste:
Carbs--> nee, zijn er net afgeweest, nieuwe o-ringen ertussen.
kleppen--> hm, weeknie, waarom trekt dan de straatstenen uit de grond en heb ik bij 180kmu nog over ?
afstellen/synchen--> zou kunnen, ik weet dat de vorige eigenaar het op gehoor deed...
Het lijkt me dattie eerder te arm staat bij lage toeren dan bij hoge toeren, of misschien zelfs te rijk (vanwege die backfire als ik gas loslaat...). Kan ik bij die mengselverhoudingschroef als de carbs eropzitten ?
Heb net weer een stuk gereden.
Rekening gehouden met het euvel, lekker gereden.
Rustig aan gassen gaat prima...
Mega doortrekken ook...
Rond de 2500/3500 zijn de problemen, als ik het gas ECHT opengooi. Rustig aan gaat wel...