GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is dat rubber ding tegen het klotsen in het potje. Zo wordt voorkomen dat er luchtbellen in de vloeistof zitten, en mee de leiding worden ingepompt als je je rem intrekt.
 
Afgelopen week alleen maar een rvs snelheidsmeterkabelsteun gemaakt:

snelheidsmeterkabelsteudq9.jpg


Gister tijdens de regen maar de knipperlichten in elkaar gezet en een deel van de tellerunit.

Contactslot gemonteerd:

contactslotbw3.jpg


Tellerunit gemonteerd:

tellerunitvooraanzis5.jpg


tellerunitzijaanztr1.jpg


Gas en chokekabel gemonteerd, ik kan nu dus ook gas geven (alleen er gebeurd nog weinig...):

gasenchokekabellg1.jpg


Verder het een en ander vd elektrische instalatie aangesloten. Er zijn een aantal dingen waar nog geen raad mee weet, zoals de draden vd dynamo (zit geen stekker aan en de kleuren vd draden vind ik nergens terug), spanningsregelaar (ook geen stekker en verder idem dito), versnellingsindicator, oliedruksensor, zekeringkastje, remlichtschakelaar en nog een paar dingen.
Ik heb al een schema gescand en vergroot, die ga ik maar eens uitprinten. Komende week het een en ander uitzoeken.
Maandag kan ik mijn accu voor de GS ophalen, nog even dan... *O* of -O-

:W
 
Nou, dat zal wel *O* worden. Heb net zelf ff gekeken en wel, als je dat frame weer zo mooi dicht kan maken, krijg je hem ook wel aan het lopen!!! :Y

:W
 
Gijs, lopen doet dit kreng nog lang niet, benk bang voor... Later hier meer over.
Chris, dat heb je goed gezien! Dit wordt nog weggehaald en er komen RVS doppen voor.
Maar goed, af gelopen week de nieuwe accu (gevuld en geladen en wel, en dat voor 38euro) opgehaald op mijn oude werkplek, de hitteschilden voor de uitlaten afgemaakt en het middelste deel vd tellerunit montageklaar gemaakt:

nieuwespulliesea9.jpg


Vandaag de tellerunit compleet gemaakt:

tellerunitcompleetgn9.jpg


Onderzijde:

tellerunitonderaanzichtis1.jpg


De hitteschilden gemonteerd:

hitteschildlinksth8.jpg


hitteschildrechtsgy7.jpg


Tot zover het gedeelte wat naar wens verloopt, nu dan het gedeelte wat minder gaat!
Vandaag ook verder gegaan met de elektrische installatie. Eerst maar de accu geplaatst, zodat ik de rubberen band pas kon maken en de lengte vd lekslang kon bepalen.
Daarna het een ander aangesloten op de kabelboom, maar ik kom nu niet verder.
De spanningsregelaar heeft meer draden dan op mijn schema staat. Ook zit ik met de draden vd dynamo, starterrelay (wasdat?) en andere dingen.

spanningsregelaargz8.jpg


Ik heb dus drie gele, een rode en een zwarte draad. Mijn schema laat zien: een gele, een rode, een wit/rode en een wit/blauwe...

starterelayvj2.jpg


Hier kom ik dus ook niet uit. En dan nog de drie draden vd dynamo: wit/geel, wit/blauw en geel.
Wie het weet mag het zeggen!
Dit schema heb ik:

bedradingsschema82kopiecc5.jpg


Wordt vervolgd!

:W
 
Hapo,ik volg jouw topic al een tijdje,ten eerste omdat ik zelf een gs 550 e heb gehad en ten tweede: omdat het prachtig is om te zien met hoeveel perfectie je deze fiets restaureerd.ontzettend goed zeg,deze word beter dan nieuw. Gr Peter :9~ :}
 
Die drie dynamo draadjes aan de gele van je spanningsregelaar knopen.
Startrelais schakelt de stroom naar je startmotor. Daar gaat dus de dikke plus van je accu naar toe, om vervolgens naar je startmotor te gaan. Als het goed is zitten er dan nog twee dunne draadjes aan, een voor de spanning en de ander voor de min. Een kant zit daarmee aan je startknopje verbonden.

Btw, ziet er weer schitterend uit :}
Je bent alleen een stukje vergeten te fotoshoppen bij de rempomp O-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Peter, bedankt zeg!
Gais, jij ook bedankt. Maar de zwarte draad vd spanningsregelaar dan? De rode is me wel duidelijk.
Aan het startrelais zit nog een aarde (geel/groene) draad, verder niets. Kun je wel zien op de foto. Er blijft een schroefje over, rechtsboven vh startrelais.
Over de rempomp: zo zie je maar wat die remvloeistof doet. Moet ik idd nog ff fotosjoepen...
 
Zwarte draad aan de massa, het liefst rechtstreeks.

Kan het niet goed zien op de foto maar dat schroefje rechtsboven lijkt mij om het dekseltje vast te zetten, of zit er toevallig een plek waar een draad aanvast heeft gezeten? Volgens het schema is de geel/groene draad degene die naar je startknop gaat. Maar volgens mij hoort er ook nog een draadje op te zitten voor de massa, misschien werkt het om die aan de behuizing vast te maken.

Zonde van die remvloeistof maar dat gaat volgens mij wel goedkomen :P
 
Ik kan morgen wel ff verder, Gais.
Nog een vraag: aan het startrelais zit volgens het schema ook een Output Terminal (Spannigsaansluiting) nr8. Weet jij waar die zit? Ik heb geen idee...
 
Ik weet niet wat het is ;)
Ik zie het al, zekeringhouder met een aansluiting voor zaken buiten je motor. (sigarettenaansteker ofzo :P)
 
Laatst bewerkt:
op je gelijkrichter zitten 3 gele, rode en zwarte draad, zwarte gaat naar de aarde (min pool van de accu), de rode gaat naar de accu en als het goed is gaat er van de accu ook een rode naar het contactslot. Verder heb je een gele, een wit/rood en wit/blauw draad, deze gaan naar de gele van de gelijkrichter. De draden kunnen willekeurig aan elkaar gemaakt worden, zolang je ze maar niet allemaal aan 1 gele of zo maakt.
 
Hapo,

Om te beginnen een compliment voor wat je aan het doen bent, dat ding wordt mooier dan nieuw.

Dan ben ik door de acties van een andere forummer een beetje op scherp gezet, wat betreft wielassen.

Is wat ik op de foto zie vertekening of is de as al iets door de moer getrokken?

full
 
C-H, eerst bedankt voor je compliment. De boutkop heeft een niet volledige radius.
De radius gaat over in een vlak gedeelte. Niks om je zorgen over te maken.

Vanmorgen met de raadgevingen in het achterhoofd, verder gegaan met de elektrische installatie.
Omdat het hele frame gepoedercoat is en alles wat er op en aan zit ook gespoten is, heb ik een nieuw centraal aardepunt gemaakt:

nieuwcentraalaardepuntvg3.jpg


De bedrading aan de rechterzijde voormekaar gemaakt (als alles naar behoren werkt, fatsoeneer ik alles, hoor):

bedradingzogoedalskalarbv0.jpg


Daarna de aardedraad naar het motorblok aangesloten (dat had ik beter eerder kunnen doen, nu kom ik er amper bij en het draadgat is natuurlijk meegespoten). Aan de dikke aardedraad zit nog een dunne aarde, nog geen idee waar die heen moet.
De accu aangesloten:

accuaangeslotenix5.jpg


En wat gebeurde er toen? Nounoudenounou.
Ehhh, niks. Gelukkig maar... _O-
Eerst maar eens de contactsleutel omgedraaid en zie:

Neutraallampje en olielampje branden:

neurtraalenolielampdoenoq6.jpg


Versnellingsindicator en benzinemeter ook:

versnellingsindicatorensc5.jpg


Grooticht en stadslicht branden vrolijk en de toeter doet het ook:

dimgrootlichtentoeterdoql8.jpg


Achterlicht, remlicht en nummerplaat verlichting doen het (remlicht doet het alleen wanneer ik aan de veer trek, remlicht doet het niet wanneer ik remhandel voor inknijp):

achterlichtdoetuthq2.jpg


*O*

Toen de bougies losgedraaid en geprobeerd te starten, niks. Helemaal niks.
Dus ik ben er nog niet. Neehee... -O-
MAAR: de GS komt langzamerhand weer tot leven en het doet me echt wel wat. Stom, he?

:W
 
Goed bezig Hans. Gewoon lekker doorfrotten en het komt allemaal goed. :Y
(de mooiste 550 van Soeskoeki ever :+ )


:W
 
Kijk of het dunne draadje op je startrelais 12v krijgt als je de knop indrukt.

Dodemansknop schakelt trouwens startmotor én ontsteking uit, als je het startrelais doorverbind met een dikke schroevedraaier oid check dan of je wel vonkjes hebt aan de bobines.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, dat heeft ie niet. _O- Ik wil de motor alleen maar laten ronddraaien op de startmotor, er zit nl niet genoeg olie in het blok. Daarom brandt het rode lampje, he... En daarom doet ie niks, denk ik.
Olie is besteld bij motozoom (en een helm) en is onderweg. Waarschijnlijk kan ik het morgen ophalen bij een TNT-service punt.
En de benzine tank moet ik nog leegmaken, het kraantje nakijken en de tank met verse benzine vullen.
De benzine die er in zit is dik een jaar oud, ik denk zelfs bijna 2jaar. De benzineslangen zijn dan ook nog niet aangesloten op de tank/carbs.
Eerst doe ik de olie in het blok en dan ga ik weer verder klungelen. Nog genoeg te doen dus!
Ik heb trouwens ook al een rekening voor de wegenbelasting, voor drie periodes.
Daarna zal ie wel belastingvrij zijn. *O*
 
Robin, bedankt. Ik wacht eerst ff op de motorolie, dan kijk ik verder. De motor zal wel beveiligd zijn tegen starten zonder olie.
Ook vermoed ik dat de aarde op het blok niet goed is.

Hee, mijn Prive- bericht icoon is weg. Hoe kan dat? Die mogelijkheid is wel aangevink bij mijn voorkeuren. :?
 
Laatst bewerkt:
Wie, ikke??? O-)
Nee, die andere gek achter je... :+
 
Ik volg dit topic al een aantal maanden... en ben enoooorm benieuwd om hem helemaal klaar te zien. Heb grote bewondering voor uw handigheid en doorzetting. Echt prachtige mashiene.
 
Hans,

Bouten voor de ophanging van je remklauw en schijf op de naaf vast te bouten ook van RVS gemaakt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan