GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Patrick,

hier de scans over de ontsteking. Ik hoop dat je het oplossen kunt.

ontstekingblz113af3.jpg


ontstekingblz114hi7.jpg


ontstekingblz116lh1.jpg


ontsteking1ps2.jpg


ontsteking2rd5.jpg


ontsteking3su4.jpg


ontsteking4be0.jpg


ontsteking5qc9.jpg


ontsteking6ud0.jpg


Voor de elektronische ontstekingen:

ontstekingblz188elektrofp5.jpg


Veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Hans, vraagje, wat voor ontvetter moet er in een spoelbak? En waar is dat te koop?

Wij hebben net een nieuwe spoelbak, maar we hebben nog ontvettervloeistof nodig.
P1010190.jpg


hij bleek iets groter dan verwacht (60 Gallon :+ )
 
Laatst bewerkt:
Je kunt gewoon koudontvetter halen bij de groothandel (denk bv aan Brezan, Lasaulec).
 
Dat is een mooie grote spoelbak, kan de verontreinigingen mooi in bezinken.
Waarom doe je er geen petroleum in? Is vast wel ergens te krijgen, kost bijna niks.
 
Dat wordt ontvetter in de spoelbak ook wel, hoor. Maar dan is de troep eraf.
En voor sommige schoonmaak klusjes maakt dat niet uit, is zelfs beter. Nabehandelen met remmenreiniger. Is het echt ontvet.
 
Laatst bewerkt:
Die remmenreiniger vind ik ook goed en makkelijk spul, jammer eigenlijk dat het niet zo goed voor het mileu is, maar ja.
Dit weekeinde niet veel kunnen doen. Wat ik wel gedaan heb:

alle kleppen zijn nu ingelept, eentje was meer werk dan de andere. Dat was die klep die ingebrandt/ingeslagen was.

de oude klepseals verwijderd. Was niet zo lastig, heb er niet eens een tooltje voor gemaakt.

de lamporen gemonteerd en de koplamp los gemonteerd. Komen nog nieuwe rvs busjes in.

de overige remleidingen gemonteerd, ook het verdeelblokje.

Weer een aantal onderdelen die niet meer ergens los liggen.
Deze week de kop goed reinigen, zodat alle diamantkorrels weg zijn. Dan nieuwe klepseals monteren en dan de kleppen erin.
De bedoeling is, de week waar koninginnedag in valt (ben ik lekker vrij!) de GS buiten neer te zetten (eindelijk...) en dan lekker onderdelen monteren. Ik hoop echt dat het weer dat toelaat!
Ik heb maar een foto:

klepsealszp9.jpg


:W
 
dank je wel voor je scans, jah de info is erg beperkt omdat ik haast had..

maar voor de rest niet uit. Ik heb het blok op tijd kunnen zetten door middel van mijn handboek er bij te pakken van mijn gsx250 e(orgineel suzuki handboek)

De bougies zijn nieuw,daar kan het niet aan liggen. Ik zou graag de weerstand willen weten van de bobine's , want die vertrouw ik niet zo. Voor de rest geen kabelbruiken ofzoiets dergelijks. ik ga morgen verder er aansleutelen,want de accu was ook op dus ik kon eigenlijk een hele beperkte diagnose doen.

wat ik bij mijn gsx had dat er een groot massa gebrek was voor de ontstekings unit, maar aangezien deze met contact puntjes werkt...

Mvg Patrick Verduijn

(dat spoelbak gebeuren, je kan er gewoon diesel in gooien. Want meestal moet je voor ontvettermiddel per 60 liter vat af nemen.. en dat is best aan de prijs)
 
Laatst bewerkt:
(dat spoelbak gebeuren, je kan er gewoon diesel in gooien. Want meestal moet je voor ontvettermiddel per 60 liter vat af nemen.. en dat is best aan de prijs)

ik weet dan je van jizer (geloof ik) 5l jerrycans hebt.
 
hoi hans,

ben je al in de gelegenheid geweest een aanvang met de spacer te maken?
ik heb m nog niet nodig pas met een maand of zo.
en je project = megamooi aan het worden ,moet m echt een keer zien ,
zul je r ook wel s mee naar je werk gaan?

igg succes man!
 
KX500freak, volgende week moet je hem kunnen hebben! :Y
Ja, de bedoeling is om met de GS naar mn werk te gaan. Dus je kunt hem een keer komen bekijken.
Meteen maar een update.

Cilinder kop is eindelijk klaar, alles zit erin wat erin hoort te zitten. De klepspietjes monteren viel me tegen. Met wat geduld ook weer goed gekomen. Alles rijkelijk ingesmeerd met olie, dus mocht ie lopen zal ie ff lekker roken. :9

cilinderkopklaar1py0.jpg


cilinderkopklaar2rb3.jpg


Ook wat RVS onderdeeltjes gemaakt voor de koppelingshendel en de koplamp *D :

rvsspulhz5.jpg


Mijn vriendin aan het werk gezet, doet ze ook eens wat nuttigs :$ :

poetswerk1mz4.jpg


Zo, dat was het weer!

:W
 
Gisteravond de cilinderkop gemonteerd. Nieuwe koppakking, nokkenastunnel-''o''ring, oliekanaalafdichtingsringetjes (gaat ie weer) gemonteerd en de verchroomde dopmoeren opgepoetst met behulp vd accuboormachine.
Vandaag de kopbouten met het juiste moment aandraaien. Daana kan ik met de nokkenassen en de klepspeling aan de gang.

cilinderkopgemonteerdxj1.jpg


Ook met de koplamp bezig geweest:

koplampfo0.jpg


Overzichtje:

totaaloverzichiezg8.jpg


Nog wat moois uitgezocht, voor als het ooit zover komt...

motorjasvanmotozoom109efn6.jpg


helmmotozoom70euroul8.jpg


helmmotozoom110eurotw5.jpg


helmmotozoom150euroig0.jpg


Welke helm het wordt ben ik nog niet uit, jas staat wel vast.
Maar eerst een motorhoes, zodat de GS buiten kan staan.

:W
 
Laatst bewerkt:
Motorhoes is reeds besteld bij Motozoom:

motorhoesgrootgn4.jpg


Ik heb maar de grootste besteld, zodat de hoes ook over de wielen heengaat. Dit ivm kattezeik. :(

:W
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, nu niet meer! ;) Bedankt voor je scherpe blik, Gais.
 
He Hapo, dat die helmen alledrie erbij passen is duidelijk. :Y Ik zou zelf voor diegene gaan, die gelijk lekker zit als je hem voor de eerste keer op je klus zet.
Eigenlijk hetzelfde als met schoenen (alleen zet je die niet op je hoofd) O-)

Projekt schiet lekker op he?
Dat wordt binnenkort vijzen geblazen... *O* *O*

:W
 
De rvs bouten voor de remklauwen voor zijn klaar.
Verder bezig geweest met de inlaatrubbers. Ik had nieuwe gekocht op e-bay.de. Nu blijkt dat de buitendiameter kleiner is dan bij de orginele, zodat de klemmen niet veel meer doen.
Op zoek geweest naar andere (slang)klemmen, niet de juiste gevonden. Dus zelf maar wat gemaakt, zodat ik de oude weer kan gebruiken. Ik heb vulringen gedraaid, met aan weerszijden een kraagje. Zodat de klem blijft zitten. De klemmen zijn gestraald en worden gespoten.

rvsbouteneninlaatrubberzh1.jpg


Kraagjes zijn hier goed te zien:

inlaatrubbervulringprofbd0.jpg


De ring is 8mm breed en de groef is 7,4mm breed, dus de kraagjes zijn maar 0,3mm breed!
De dikte vd ring is maar 1mm...

Ook hebben de nieuwe inlaatrubbers geen o-ring groef, ze zijn gewoon vlak aan de voorzijde.
Ik heb al een doorn gedraaid, zodat ik de rubbers kan opspannen. Dan wil ik er een groef in draaien. Dit laat ik nog zien. Probleem is dat het gat verloopt ten opzichte van de flens.

inlaatrubberverloopgatgz4.jpg


inlaatrubbergeenoringgruj2.jpg


Verder wat bevestigingsmateriaal bijelkaar gescharreld, zodat ik in de komende vrije week lekker verder kan.
Morgen kan ik de motorhoes afhalen bij een TNT-punt. Gaat de motor komend weekeind al naar buiten.
Ik heb ook bericht (herrinnering) gehad van het RDW, schorsing loopt 15 Mei af en ik heb de keuze: of opnieuw schorsen of in de wegenbelasting (en dus ook in de verzekering) doen.

:W
 
Lijkt me stug dat hij niet binnen een jaar klaar is, in de verzekering dat ding! Heb mijn ouwetjes bij Roel van Maarsseveen in de klassiekerverzekering, zou voor jouw *bling* 550 nog geen 5 tientjes zijn per jaar en als hij ouder dan 25 wordt straks nog geen drie.

Oldtimerverzekering motor, uw oldtimer verzekerd
 
Robin, bedankt voor de link.

Er is een maar: ik wil de GS wel gebruiken voor woon-werkverkeer. Zie de de condities onder:

Condities

- De motorfiets is twintig jaar of ouder.
- U rijdt niet meer dan maximaal 5.000 kilometer per jaar.
- De motorfiets moet gebruikt worden voor hobbydoeleinden. Geen zakelijk gebruik of permanent woon- en werkverkeer.

Ik vraag me af hoe de verzekeringsmaatschappij dat wil controleren?
 
Ik pak met erg slecht weer de auto, dan is er ook geen sprake van permanent gebruik. ;)
Er is geen maar meer...of toch wel, die 5000km! Daar zit ik zo aan, met zo,n 68km per dag...
Nou ja, ik zie wel. Eerst maar een paar aanvragen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan