GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Net ff een nieuwe afbeelding gemaakt:

lightsturnplaatjenieuwtl3.jpg


Net echt?
 
Laatst bewerkt:

Wel mooi, maar wel net beetje anders.


Waarom gebruik je niet de originele afbeelding zoals net erboven als uitgangspunt en die terug brengen naar 'n 2 kleurige afbeelding? Als je beetje hi-res foto pakt om te beginnen wordt het dan precies het origineel als je zou willen.
 
Dat is nu precies wat gedaan heb...
En nieuwe letters in geplakt. Die zijn net iets anders.
Als ik precies het orgineel zou willen, gebruik ik de bestaande sticker wel. Die heb ik er heel af kunnen krijgen. Maar die ziet er niet uit. Totaal verweerd...
Gisteren de onderdelen die aan de kabelboom vast zaten, los geschroefd. Die worden binnenkort gestraald en dan ben ik er zo'n beetje doorheen. Tijdens het demonteren vd achterknippers zag ik dat een oranje glaasje kapot is. Wie o wie heeft er een voor me?
15 April loopt de schorsing af, maar helaas heb ik de GS nog lang niet klaar. Dus ik laat hem denk ik maar in de schorsing. Ik zie nog wel wat ik doe.
Ik ben een btje dom geweest: die losse onderdelen en de kleppen staan nog op mijn werk en ik heb nog geen sleutel van het nieuwe pand.
Vandaag of morgen krijg ik diamantpasta en dan had ik in het lange paasweekeinde mooi de kleppen kunnen in leppen.
Nou ja, doe ik maar eens lekker rustig aan...

:W
 
Laatst bewerkt:
Da's lullig. Ben ik mooi te laat met het verzenden van het leesvoer. Nu moet je je het hele weekend vervelen..... -O-
 
Nee hoor, ik hoef me helemaal niet te vervelen:

stapelmotorbladenfo2.jpg


Een multitest uit '82:

multitest82pd9.jpg


En een advertentie uit ''82:

advertentiegs550e82rg6.jpg


Tja, zo komt mijn GS natuurlijk nooit af, he?
Duc, bedankt!

:W
 
Mooi hè, die 2e van rechts op de foto van de Multitest.

Met deze kleuren heb ik zelf mee rond gereden. *D
Ben er een keer mee naar Oostenrijk geweest en heb er toen mee op de Salzburgring gereden. Dacht ik dat ik hard ging, vol gas en 165km/u op de teller, word ik voorbij gereden alsof ik bijna stil sta. Daar was ik duidelijk een mobiele chicane.... :+

Groet, TigerManZ.

:]
 
Als ik die gestraalde voorvork en rempartij zie......wauw! :}

Ziet er echt magnifiek uit! Respect!
 
Bochtenkoning:

je kunt de gestraalde voorvork en rempartij niet zien... :N
Want...
Ze zijn gespoten!
Bedankt voor je compliment, hoor. Leuke avitar heb je.
Kom zo weer met een update, ff fotoos aanpassen.

:W
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer lekker bezig geweest. Ik heb de schakelindicator aangepakt en de ketting gemonteerd.
Schakelindicator in oude toestand:

schakelindicatoroudgw3.jpg


Toen de stekkertjes uit de grote steker gehaald met een klein horlogemakersschroevendraaiertje
(25punten? En drie keer woordwaarde?), maar eerst de draden vastgelegd:

schakelindicatordradenak4.jpg


schakelindicatorstekkerbk6.jpg


Krimpkous overheen geschoven:

schakelindicatorkrimpkozo5.jpg


En de boel weer gemonteerd, de kous laten krimpen met een elektrische verfstripper, nieuwe o-ring erop en schakelindicatorvlak net schoon gevijld:

schakelindicatorklaartl3.jpg


Daarna de ketting gemonteerd:

kettinggemonteerdcw2.jpg


Wel moet de ketting later nog ingekort worden, want de spanners staan in de uiterste stand. Ik heb de vebindingsschakel dus nog niet vast geklonken.

Schakelindicator, kettingwiel en de borgplaten gemonteerd:

kettingwielborgplaateniir9.jpg


En daarna de schakelstang:

schakelstangzd1.jpg


Op de ''nieuwe'' schakelstangset zat een kapotte stofkap en een flink beschadigde borgmoer. Ik had de orginele set nog (met roestig chroom) en laat daar nu een gave stofkap opzitten en een mooie stelmoer!

:W
 
Laatst bewerkt:
prachtig!
ik denk dat ik toch nog even blijf hangen, ookal zit het blok eral in :P
 
Een vd laatste straalklusjes, hierna misschien nog een paar dingetjes. Dan heb ik echt alles gehad!
De remblokken zijn nog prima, die ga ik weer gebruiken. Het remvlak heb ik op de freesbank gevlakt, heb er maar 0,3mm af hoeven te frezen. Ze zijn nu ook alle even dik.
De gaten in de titahandgreep heb iets moeten verplaatsen, ze zaten niet goed.
De blauwe handgreep heb ik gestraald met een verlaagde persluchtdruk, nl 3bar.
Zodat ie net dof was.
De verchroomde koplampring was aan de binnenzijde roestig en die ga ik behandelen.
Koplamphuis en de tellerhuizen enzo ga ik onzwart maken, kijken of dat wil en mooi is.
Dit weekeinde dus dit spul spuiten en daarna ga ik met de cilnderkop bezig, eens kijken of ik de kleppen er fatsoenlijk in krijg.
Volgende week krijg ik twee nieuwe accuus, gevuld, opgeladen en gebracht en wel.

straalwerklaatsteloodjevi9.jpg


Nou, dit was het ff.

:W
 
Laatst bewerkt:
Het is weer erg netjes Hans! Mooi hoe je die versnellingsindicator weer gefatsoeneerd hebt. En mooie foto's erbij! :} :}
 
Ja, onzwart...
Je ziet het later wel!
Bij de Hema heb ik iets gezien voor om de remleidingen, ipv die verroestte veren.
Bij het onderdelenhuis dopjes gekocht voor op de remontluchtingsnippeltjes. Goh, ik moet gaan scabbelen...
Bij Blokker zoegnappen gekocht.

Tot later!

:W
 
Spuitwerk is weer klaar en begin gemaakt met het kleppenleppen.

spuitwerkxp9.jpg


zoegnappenxr2.jpg


De zuignappen op maat geknipt, een gaatje ingeboord en een lange bout is gedrukt.
Daarna in de accuboormachine gedaan en met wisselende draairichtingen de kleppen in gelept.

klepzittingenlinksingeljy7.jpg


De linker twee kleppen zijn hier ingelept en je kunt hier goed de doffe, egale grijze ringen zien.
De rechter twee zijn nog onbehandeld en glimmen nog van het polijsten.

kleppeningeleptcl0.jpg


Hier is goed te zien dat de oningelepte kleppen putjes vertonen op het afdichtingsvlak.
Op de gelepte kleppen zie je weer die doffe, egale grijze ring. Zo is het goed!
Deze week de kop goed schoonmaken zodat alle diamant resten weg zijn en dan kan ik de kleppen monteren. HO! Eerst nog een tooltje maken om de oude klepseals te verwijderen...En dan de nieuwe klepseals monteren en dan pas kunnen de kleppen er weer in.

:W
 
De linker twee kleppen zijn hier ingelept en je kunt hier goed de doffe, egale grijze ringen zien.
De rechter twee zijn nog onbehandeld en glimmen nog van het polijsten.

[afbeelding]

Hier is goed te zien dat de oningelepte kleppen putjes vertonen op het afdichtingsvlak.
Op de gelepte kleppen zie je weer die doffe, egale grijze ring.
Zo is het goed!
Deze week de kop goed schoonmaken zodat alle diamant resten weg zijn en dan kan ik de kleppen monteren. HO! Eerst nog een tooltje maken om de oude klepseals te verwijderen...En dan de nieuwe klepseals monteren en dan pas kunnen de kleppen er weer in.
:W
ik zie weinig verschil, maar het is ook al laat :)
Maar ga zo door, heb gisteren vanaf pagina 1 alles gelezen en dat was reuze interessant! Ga je nog zeskante bouten gebruiken voor de remklauw bevestiging in de voorvork? Je hebt bij de achterremmen ook zeskantebouten gebruikt....

groeten vanuit nat Friesland O-)
 
Hallo MZA,

hoe lang heb je erover gedaan om mn topic te lezen? (bedankt trouwens) Ja, daar komen ook bouten met zeskante kop. Moet ik nog maken, maar eerst de cilinderkop. De ene klep die ingeslagen of ingebrand was, heb ik nagedraaid. Het viel nog wel mee. Klep was wel knetterhard, wel logisch natuurlijk he.
Wat was een foutje voutje vautje?


Groeten uit zonnig Deventer! :Y

:W
 
Laatst bewerkt:
Hallo MZA,

hoe lang heb je erover gedaan om mn topic te lezen? (bedankt trouwens) Ja, daar komen ook bouten met zeskante kop. Moet ik nog maken, maar eerst de cilinderkop. De ene klep die ingeslagen of ingebrand was, heb ik nagedraaid. Het viel nog wel mee. Klep was wel knetterhard, wel logisch natuurlijk he.
Wat was een foutje voutje vautje?


Groeten uit zonnig Deventer! :Y

:W

Goedenavond,

Ik ben toch wel een aantal uren aan het lezen geweest. Hoeveel precies dat heb ik niet bij gehouden. Een aantal wetenswaardigheden zoals het loctite verhaal en de draaibanken materie moet ik nog wat beter tot mij nemen. Het vautje was de post achter mijn vorige post O-)
succes verder 8-)

ps de e-mail notificatie staat nu aan :Y
 
Zooo Hans :} Mede op aanraden van Robinjo te topic eens bekeken. En in één adem uitgelezen, wat een karwei, ziet er allemaal top uit :} Volgens mij is een GS nieuw uit de winkel nog niet eens zo netjes geweest :)
Ik maak me geen zorgen over mijn balhoofdpennetje *D
 
hallo, ik een vriend van mij heeft zijn gs550 bij mij neer gezet. Dat ik dat ding weer lopend mag maken... Hij heeft de koppakking en voetpakking vervangen. Maar de motor staat niet tijd, ik heb nu geen handboek en ik vroeg me af hoe ik dat ding nou op tijd moet zetten! 2de probleem trouwens is dat er 1 keer een vonk is en verder niet... enige kwaal van die fietsen?

alvast bedankt

Mvg Patrick Verduijn
 
Hallo Patrick,

je krijgt binnenkort een scan uit mn handboek. Tja, maar een keer een vonk... Dat is weinig info.
Bedoel je dat maar een bougie vonkt, of alle vier maar een keer? Kan aan meerdere zaken liggen:
drie bougies zijn kapot of vet geslagen, de kabels zijn niet goed, de kabeldoppen maken geen kontakt of de bobines zijn kaduk.
Naar mijn weten is dit geen kwaal vd GSsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan