GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lezen is een kunst , ik zei in mijn ogen een onoogelijke moer (ik heb iets met die dingen en wil die zo min mogelijk aan mijn brommer hebben zitten).

No offence
 
de strijd der titanen _O- ik weet achter wie ik sta

kom op jongens, motorrijden is rijden zoals jij wilt, en bouwen nog meer, Hapo wil t zo, Hapo doet t zo :) en dat t goed gebeurt is zeker.. Ik vind zelf echt helemaal niks mis met een moer hier en daar hoor.. Ik heb ff de laatste paar pagina's van je topic gekeken, Natas, en zo vind ik je voorvorkstabilisator echt, echt, echt 10 niks.. maaaar, het is wel n stukje vakwerk, en er zit een idee achter voor jou enzoe, dat is toch waar t om draait?

en nu lief zijn..

moet ik hier nu verdorie op mn zaterdagavond 2 oudgedienden uit elkaar gaan vissen _O-
 
Hapo ,wel eens eraan gedacht zelf iets te gaan bouwen??

Ik weet niet hoe het met de andere lezers zit maar ik zie hele (!) mooi dingen.
En volgens mij meer dan genoeg kennis om iets leuks te maken.
 
Nee hoor , want deze jongeling die toch niks van techniek afweet houdt zijn mond wel dicht , en houdt zijn ideeen (ook in eigen topic) wel voortaan voor zichzelf.

(schijnt een trendt te worden op meerdere fora , dat als er kritiek (al dan niet terecht) wordt geven meteen de vlam in de pan slaat).
 
Hallo Nieuwebij,

Ja, dat heb ik al wel gedaan: in miniatuur! Zie begin van mijn topic.
Na de GS550 wil ik eigenlijk wel zelf wat fabriceren, een idee is aan groeien....
Heb geduld. Met geduld kom je heel ver.

Tegen RaffelGs zei ik dat ik niet normaal was, welnu kijk maar eens op: ''welke digitale camera heb jij''. Kijk op de laatste pagina's. Het gaat over films...
 
Natas, niet zo meelijwekkend doen, ik lees hier nergens rechtstreeks kritiek op je kunnen, tot noch toe allemaal puur kwestie van smaak.. Maar als jij zegt dat die bout niks is, dan weet je donders goed dat je dan vragen gaat krijgen, dan zeg ook gewoon wat andere opties zijn etc etc.. Ik lees regelamtig wat van je, en de algemene indruk die ik van je krijg is dat je een enorme dosis kennis en kunde bezit, maar zelf evenmin tegen kritiek kunt.. Jij geeft n puntje van kritiek op grond van je kennis, dan moet daar toch tegenin gegaan worden? ik neem aan dat we niet hoeven te denken 'Natas heeft gezegd, zo zij het'?

gewoon lekker bouwen, doe ik ook.. Ik weet dat er zat mensen kritiek hebben op mijn projecten, of mij dat wat uitmaakt? nee hoor, als je je hobby echt leuk vind, doe je het voor jezelf, en voor hen die het ook waarderen, kwaadsprekers heb je altijd, gewoon bovenstaan.. :)

Hapo, knutsel maar lekker door joh, mijn aanbiddingdacht heb je :)
 
Jongens, jongens. Wat een gezeur over een boutje en een moertje.
T is gewoon een beproefde (en vrij eenvoudige) manier om iets vast te zetten, niets mis mee toch?
Het kan altijd mooier maar dat is persoonlijk.

Ik vind het persoonlijk erg fraai zoals Hapo het opgelost heeft, en ook jouw oplossing vind ik mooi Natas, maar zelf zou ik het toch weer anders doen..
 
Net dit topic pas ondekt en met al die foto's leest het erg lekker weg,
en wat een detailfoto's zeg. Verder top hoe je dit allemaal doet.

Het is niet mijn type fiets maar het vakwerk erachter kan ik echt wel
waarderen en ook erg van genieten.

Ga vooral zo door (zeker met de foto's) dan kunnen we lekker meegenieten.

gegroet,

nix13
 
HAPO, allereerst :} :} en allertweedststttt ;( ;( dat ik dat niet kan of zo'n werkplaats van de baas tot mijn beschikking heb, Gij zijt een bevoorrecht mensch in het land der makers van brikken!

Lees dit al een tijdje mee en ineens Natas met kritiek. Ik snap het wel, ben het zelfs met 'm eens. Als je als Merlijn kan toveren met die machines en dan eindigt met zo'n moer, dan denk ik ook......jammer.

Maar goed, da's mijn mening, en alles wat ik vind breng ik netjes naar de politie!

Succes verder en ik ga het in stilte volgen, mooie foto's trouwens :}

Ik ga Nata's ff vertellen dat ik die stabilisator ook niks vindt, maar dat ie toch een pilsje krijgt als ie die toetert op komt halen, aardig toch? *D
 
Bedankt Rayroovers.

Mijn topic begint met: ''GS550E toonbaar maken". Dat wil dus niet zeggen dat ik er een stukje hightech van moet maken, ondanks dat ik over het goede gereedschap en kennis/ervaring beschik. Dat komt bij mijn volgende project wel, als die er komt.
Deze motor wordt dus ''gewoon'' weer netjes.
En je hoeft het heus niet in stilte te volgen. Ik kan goed tegen kritiek, maar aan opmerkingen zoals: ''ik had het anders gedaan'' en niet met alternatieven komen enz, kan ik niets en een ander ook niet.

Tot de volgende keer en geniet vd MotoGP morgen!
:W
 
Ik had de as uit 6kant RVS gedraait, spaart je moeite van het laswerk ;)
Maar hoe dan ook, het gaat erom dat je t maakt zoals jij t wilt en mooi vindt.
 
De moeite van het laswerk? :?
Dat heb ik laten doen door mijn collega en duurde ongeveer 10minuten.
Een nieuwe as draaien duurt wat langer en wat dacht je van het materiaal?
Moet je ook maar net hebben en speciaal bestellen vind ik onzin en is ook te duur.
Een asje maakt niet uit, maar er volgt meer...
Het resultaat is het zelfde.
Wat ook had gekunt: draaien uit een stuk rond 30 of 25mm en de zeskant er aanfrezen, is ook maar 15min werk.
Toch bedankt voor het alternatief, kan een andere bezoeker ook onze gedachtengang
volgen en van leren.
Met het laatste ben ik helemaal met je eens! Dat had ik ook al een keer tegen Natas himself gezegd...
:W
 
de strijd der titanen _O- ik weet achter wie ik sta
Stokert. :X



Persoonlijk vis ik net zo lief een 6e hands asje uit een krat. En zelfs roest doe ik weinig aan, zolang het oppervlakkig is en/of het bijvoorbeeld gaat om een knippersteuntje ofzo. Ik zeg maar zo; 'Elke gek z'n gebrek'. O-)
 
Bedankt Rayroovers.

Mijn topic begint met: ''GS550E toonbaar maken". Dat wil dus niet zeggen dat ik er een stukje hightech van moet maken, ondanks dat ik over het goede gereedschap en kennis/ervaring beschik. Dat komt bij mijn volgende project wel, als die er komt.
Deze motor wordt dus ''gewoon'' weer netjes.
En je hoeft het heus niet in stilte te volgen. Ik kan goed tegen kritiek, maar aan opmerkingen zoals: ''ik had het anders gedaan'' en niet met alternatieven komen enz, kan ik niets en een ander ook niet.

Tot de volgende keer en geniet vd MotoGP morgen!

Snap 't, ben wel jaloers :+ , maar goed, ik ga, als het ff meezit, volgende week m'n blok uit elkaar halen, wat heeft het jou gekost om het te laten (parel??) stralen, en waar moet ik op letten?? Hen je er daarna nog iets aan gedaan om het netjes te houden?
 
Ray,

Mijn blok is nog niet gestraald, ben nog bezig om de drek van de twee carterhelften af te halen. Dit doe ik tussendoor...
Dan ga ik de draadstangen eruit draaien en een paar bouten die vast zitten verwijderen.
Dan ga ik alle draden afschermen met korte bouten en belangrijke vlakken (pasvlakken en lagerpassingen) afschermen met het een of ander.
De kleinere onderdelen laat ik door een collega zandstralen, kost me niet veel. Een fles drank ofzo...
De grotere delen, inclusief de gietwielen stralen en poedercoaten, laat ik stralen bij een bedrijf in Zwolle. Ik had afgesproken: de wielen zandstralen plus poedercoaten en de carterhelften stralen voor 50 a 75€. Die heeft ook mijn frame enz gedaan voor 120€.
Krijg je een idee wat het kost.

Groeten,
Hans.
 
Ik ben weer een stukkie verder gekomen.
Er zijn een aantal dingen gekocht op Ebay.de:
nieuwe inlaatrubbers, nieuw oliefilter en een pakkingset.
Ik heb geboden op divers klein spul, hopenlijk word ik de hoogste bieder.
Ook heb ik een mooie *D komplete 4 in 2 uitlaat op het oog...
full


full


full



De eerste gietdelen zijn terug vd straler:
full


full


Verder ben ik met de voorvork bezig geweest.
Zo zag het eruit:
full


full


Ik heb de voorvork geheel uitelkaar gehaald.
De hardchromen laag is aangetast, tot op het bot...ehhh tot op het staal. ;(
full


full


Zo ziet de binnenpoot er in zijn geheel uit:
full


De buitenpoot ziet er zo uit en wordt gestraald:
full


De binnenmaat is 36mm en deze heb ik op gemeten.
De maat is onder in 36,03mm en boven in 36,10mm. Dus 0,07mm uitgesleten,
volgens mij is dat nog best netjes. Dit geldt voor bijde onderpoten.

De buitenpoten zijn gemerkt en dit is ingegoten:
full


full


Op de binnenpoten kon ik geen markering vinden, lekker logisch... |(
Ik heb het zelf maar gedaan:
full


Dit met het oog op het opnieuw hardvercromen, wat hoogstwaarschijnlijk niet
hoeft.
Ik kan nl aan andere exemplaren komen en wel voor niets! Ik moet er dan wel wat voor doen, he RaffelGS? _O- Daar kom ik later nog wel op terug.

Tot nu toe gaat het best lekker *O*

:W :W
 
Ziet er weer goed uit, waarmee zijn de blokdelen gestraald?

Ik heb nog een 550 blok liggen voor onderdelen, als je het blok weer gaat opbouwen en je hebt wat nodig hebt roep je maar.
 
Hallo Robinjo :W ,

De delen zijn gestraald met heel fijn zand, ik denk glasparel. Ik vraag dat wel nog wel na.
Die straler komt regelmatig bij ons bedrijf wat afleveren en/of ophalen.

Ik kan nog wel wat voor het blok gebruiken, in ieder geval verchroomde bouten/moeren en de Suzuki plaatjes:
full


Wat ik ook kan gebruiken is een rempedaal en versnellingspedaal met stang.
full


En een verchroomde afdekplaat bovenste kroonplaat:
full


Ik hou me warm aanbevolen.


Groeten,
Hans.
 
Dat ziet er veelbelovend uit! Leuk topic, I'll be watching you!! :Y (heb toch ff niks te doen )

:W
 
dat suzuki plaatje, daar zal ik es voor je naar kijken Hapo, en je vroeg er al eerder naar, maar heeeeeel misschien heb ik die plaat voor je voorvork ook nog..
 
Ik ga je in mijn testament zetten, RaffelGS....
 
Hallo Lotgenoten,

Vanmorgen toch maar naar Zwolle gegaan om wat te doen.
En dat op Zondag nog wel :N . Ik kon het niet laten... _O-

Wat ik heb gedaan: eerst een bakkie leut gehaald, de boel losgezet, de radio
aangezet en toen mezelf :Z .
De vorige keer was ik met de voorvork bezig, nu weer. Eerst de buitenpoot wat bijgewerkt, de gietnaden weggeschuurd en de gaten afgestopt.
full


Ook zat er nog een bout vast op het antiduik gedeelte.
De boutkopingezaagd en het gietstuk ook...Kon niet anders.
full


Losdraaien wou niet, dan maar losgeslagen. Met een grote schoevendraaier, haaks op de zaagsnede. Toen een flinke mep en eindelijk gelukt:
full


Daarna de boel een beetje gefatsoeneerd:
full


Toen boutkopjes afgedraaid, zodat er beter gestraald kan worden op die plaats en dat de lak niet op gaat hopen in die kleine ruimte. Links een standaard bout en rechts een vd afgedraaide bouten:
full


Zo ziet het er nu uit, met een mooie ruimte rondom:
full


Klaar om gestraald en gespoten te worden (de buitenpoten wil/ga ik zelf spuiten).
Alle schroefdraden zijn afgestopt en de boring is volgepropt met papier.
Ook heb ik twee afstandsbusjes gedraaid, zodat het schaaltje makkelijk kan worden
mee gestraald en gespoten:
full


Toen begonnen met het bovenste carterdeel. Ik wou de draadstangen eruit draaien:
full

Nou, vergeet het maar! Die zitten zeker vastgelijmd. Dan alleen maar de roest eraf borstelen. De draad is aardig aangetast, maar het kan nog wel. De roest zit ook daar waar de draadstang in het cilinderdeel zit! Daar komt
toch geen water, zou je zeggen. Het is nl een luchtgekoelde motor.

Daarna de schakelvorken eruitgehaald (voordat ze afbreken!), nadat ik ze gemerkt heb:
full


Ik moest nog twee bouten eruit zien te krijgen:
full


Een bout was geen probleem (op bovenstaande foto, de rechter), die had ik er best snel uit.
Maar die van de versnellings-indicator...dat was een rampje!
full


De ramp in volle glorie:
full


De bout afgebroken en het bevestingsoog vd indicator ook! |( :( ;(
Nou heb ik het voorelkaar, nu kap ik ermee... :+

Volgende aktie:
de bout uitboren en opnieuw tappen en een andere indicator regelen. *O*
Het kan ook niet altijd goed gaan, he? (ik hou me hier wel flink, maar ondertussen...)

Nou, deze voorstelling is afgelopen. Tot de volgende keer!
:W
 
Voor 100% zeker heb ik deze uitlaat gekocht op Ebay.de! *O* *O*
Deze dus:
full

*D *D
Dat van vanmiddag ben ik alweer vergeten... ;) Wat?

RaffelGS, bedankt alvast. Samen komen we er wel! :r
:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan