Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Afdichting van de bobines kapot? Dat er zoveel water bij de bougies kan komen?
Sow anderhalve ton voor een motor,Nooit ergens last mee gehad. Motor staat soms ook gewoon buiten als het regent. En als het regent wordt er ook met de motor gereden. Dus dat bij de bougies water komt is niet gek. De motor wordt gebruikt van alles inclusief woonwerk in de winter (dus ook met pekel op de weg).
Als ik dan de optelsom maak vind ik het nog meevallen
Misschien handig om te vermelden dat deze Fazer600 stamt uit 1999 en nu afgerond 150 dkm heeft gelopen. En daarbij gewoon onderhoud heeft gehad. Er is buiten slijtage onderdelen nog nooit aan gesleuteld.
Dat betekent dat de remschijven vervangen zijn, de koppeling (bij 149 dkm), het balhoofdlager, veerunit achter, wiellagers, voorbochten van uitlaat (die gaan roesten op waar de vier pijpen bijelkaar komen en die zit er weer aan te komen) is dan niet verwonderlijk.
Motor is door mij aangeschaft in 2008 met ongeveer 32000 km op de teller. En opmerkelijk genoeg zijn de keerringen in de voorvork nog nooit lek geweest (al is het hier opschrijven, natuurlijk vragen om problemen ).
Iets windbescherming is toch fijner als volledig naked. Mijn vorige motor superduke was toch flink vasthouden boven de uhm 100.Zo, na een tijdje niks te hebben gepost hier,
Toch even een update aan deze kant.
Tellertje staat alweer ruim op 60k.
Ondertussen ook Achterveer swap gedaan van een r1 uit 2018. Volledig instelbaar.
Voortandwiel 1 tandje kleiner. ( je voelt direct verschil in vergelijking met de oude ) het voelt weer als een pk pakhuis.
Ook de rotor vliegwiel aangepakt want de mijne deed onderweg na werk kaboem..
En van de mivv geswapt naar een leovince
Ondertussen ook verhuisd van Bathmen naar Nieuwbouw in Zwolle, nu kan de motor ook lekker droog en warm staan.
Veder staat er in de planning voor dit jaar
1* de hele fz1 swappen naar een fz1n. Dus achterzit en voorkant. En dan kijken hoe ik dit vind Staan, ben wel benieuwd
2* Airboxmod. En flash.
“ met oog op een toekomstige “Swap”
Tot de volgende!
Iets windbescherming is toch fijner als volledig naked. Mijn vorige motor superduke was toch flink vasthouden boven de uhm 100.
Bekijk bijlage 1978270
Wat zou mijn fz1 nog waard zijn? Zie allemaal van die hollywoodprijzen op MP.
33 + d km gelopen.
Vorig jaar nog vanalles aan gedaan;
- olie/filter
- bougies
- filter schoogemaakt/ingevet (mwr filter)
- remblokken voor Brembo sinter road.
- Andere demper Laser Hotcam
- gearindicator
- tomtom
Is de achterkant anders bij de naked?Ik hoef straks nog maar 7km heen en 7km terug dagelijks woon werk te rijden, en daarnaast zo af en toe een plezier ritje.
Als ik naked ga doen dan eerst de achterkant
ja lijkt mij ook, miss wat hoger inzetten en dan daar op uitkomen ofzo.Ik denk dat je rond de 4 moet gaan zitten.
Een upgrade gevonden ervoor ?
Heb ik ook over na zitten denken vrij recent nog.Is de achterkant anders bij de naked?
ja lijkt mij ook, miss wat hoger inzetten en dan daar op uitkomen ofzo.
Wil voor een motorscooter kijken en miss nog iets van een allroad erbij..
R1 blok plug and play dan?Heb ik ook over na zitten denken vrij recent nog.
Toch besloten om de fz een make-over te geven.
En in de nabije toekomst voorzien van een R1 blok.
Jaa de zit van een naked is anders zie foto
Het ligt eraan wat je onder plug and play vind vallen.R1 blok plug and play dan?
Zo, ik heb hem afelopen week ff uitgelaten.Bekijk bijlage 1977941Hier een foto van de lichtgewicht Fazer.
O.a. voorwiellagers vervangen, ketting, revisieset in de achterste remklauw.
Als we dan toch bezig zijn: achtervork eruit en alle draaipunten en lagers van nieuw vet voorzien
Mss is het flashen helemaal niet nodig.Het ligt eraan wat je onder plug and play vind vallen.
Het R1 blok van 2004 t/m 2006 is redelijk plug and play. Daarom ga ik ook mijn airbox redelijk aanpassen en ga dan pas ook me ecu laten Flashen of dit de ecu is van de FZ dat weet ik nog niet.
Je remblokjes vervangen door gesinterde?Zo, ik heb hem afelopen week ff uitgelaten.
Omdat hij voordien soms wat onregelmatig liep, nadat we een paar jaar geleden de boutjes waar de bobines mee vast zitten al hadden ingevet met zilverpasta was het niet veel beter, heb ik nu een aparte massakabel vanaf de accu naar het frame gelegd. ( origineel loopt de massakabel naar de linker zijde van het blok, dichtbij de startmotor).
Ik merk dat hij nu constanter en fijner, iig in stilstand, draait.
Als je wat meer toeren draait, zo vanaf 5000 rpm, dan gaat hij er toch wel snoei hard vandoor, maar blijft toch goed te sturen, en dat voor een motor van 23 jaar jong, zeker niet slecht.
In achterrem zat 1 zuiger vast (binnenste) , waarbij ik ook zag dat er 2 ontluchtingsnippels op zitten. Alles, behalve de zuigers, vervangen en u remt hij echt heel goed achter, iig beter als de meeste motoren die ik gehad en gereden heb tot nu toe.
Aan de voorzijde ook de remvloeistof gewisseld, maar die remmen ( en ja, ze zijn goed ontlucht) zijn niet zoals ze zouden moeten zijn.
Het hendel /rem grijpt niet overtuigend aan, je moet echt behoorlijk "lang" knijpen voordat je een rempunt hebt gevonden.
Ik verwacht dat dit beter kan.
Ik zou zeggen hij moet op een punt zeggen: "zo en nú gaan we remmen" .
Dat gevoel krijg ik niet.
Iemand een (zekere) oplossing?
Er zitten gesinterde Brembo blokken op.Je remblokjes vervangen door gesinterde?
Waarom zou je de rotor vervangen als het niet hoeft?Afgelopen weekend de Fz8 maar even verwend. Oliebeurt + filter en de rotor vervangen. Had m al een tijdje liggen maar niet aan toe gekomen, oude rotor zag er nog helemaal prima uit trouwens. Maar toch het zekere voor t onzekere
Omdat die magneten los kunnen laten en afbrokkelen. Zie de post van @Rick.^ dus om dat voor te zijn heb ik m vervangen. En heb t nu best wel vaak al gelezen/ gezien dat t gebeurd. Niet alleen bij fazers trouwensWaarom zou je de rotor vervangen als het niet hoeft?
Ah. De FZ8 is dus ook zo’n motor waarbij dat gebeurd. Wist ik niet. Nu welOmdat die magneten los kunnen laten en afbrokkelen. Zie de post van @Rick.^ dus om dat voor te zijn heb ik m vervangen. En heb t nu best wel vaak al gelezen/ gezien dat t gebeurd. Niet alleen bij fazers trouwens