Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat zou ik wel denken, heb dit nog nooit eerder gehad.Even mee langs de dealer. Lijkt mij gewoon garantie geval.
Olie + oliefilter en algehele check, makkelijk zelf te doen indien je niet binnen de garantieperiode zit.Weet iemand toevallig wat er allemaal bij de 12k onderhoudsbeurt gedaan wordt?
Heeft de CB500X een geschakelde accesoire aansluiting onder het zadel? Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden. De 12v aansluiting bij het dashboard is te ver weg. Iemand die het weet?
Ik kan natuurlijk ook van een verlichtingdraad pakken, maar apart heeft de voorkeur.
Ik heb zelf inmiddels ook een connector gevonden, alleen een 2 pins ipv de 6 op jouw plaatje. Misschien verschillende bouwjaren?
Plaatje komt van internet....Ik heb zelf inmiddels ook een connector gevonden, alleen een 2 pins ipv de 6 op jouw plaatje. Misschien verschillende bouwjaren?
Ik gebruik vol synthetische olie 10W40 afgelopen 50000km probleemloos mee gereden, het verschil tussen 10w30 en 10w40 staat hieronder.Zij heeft sinds de aankoop 11k gereden,
Ik ga er wel 10w30 ingooien..
Bedankt voor de reakties
Ik heb geen probleem met het controleren van het oliepeil, gaat prima met het glaasje. Het boeit niet zoveel of het peil een millimeter hoger of lager is, ergens halverwege is goed genoeg.Het is ook bijna onmogelijk om te zien of je olie zou moeten bijvullen of niet.
Want je moet met een warme motor, een bepaalde tijd wachten en DAN in het pijl-glaasje kijken hoe hij staat.
De dealer vult ook niet bij (want dit blok zit zo goed in elkaar dat deze geen olieverbruik heeft), maar gooit de hoeveelheid er in die Honda voorschrijft, en klaar ! (Hij meet wel na of er ook dezelfde hoeveelheid uit gekomen is.)
Er zijn voorbeelden van dit blok met meer dan 200.000 Km, en die verbruiken ook geen olie.
Dit komt gedeeltelijk omdat dit blok zo "under-stressed" is (als je dit blok helemaal zou tunen zou je er met gemak het dubbele aantak PK uit kunnen halen), en dat als er al iets mis zou gaan waardoor er wel olieverbruik op zou treden, dan zou dit naar voren komen binnen de garantie (meestal bij 1e oliewissel na 1.000 Km ofzo).
Veel van het benodigde onderhoud bij de CB500X is makkelijk zelf te doen, alleen voor de klepspeling controle en bougies vervangen ben je even aan het sleutelen.Vandaag de 500x van dochter onder handen genomen..
Oliewissel was een fluitje van een cent. Kon alleen niet met een momentsleutel de aftapbout vastzetten...bok zat in de weg...remvloeistof wissel ging ook prima. Achter even het potje loshalen want dat zit achter het frame..
Uurtje op het gemak en klaar
We zijn er uit, mijne doet het al 84000 km met Putoline 10W30 N Tech pro.Mijne staat in de werkplaats voor onderhoud. Zal eens vragen wat er in zat de afgelopen 84000 km, ik heb geen idee stom genoeg. Nog niet hoeveel bijvullen, vandaar denk ik.