#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Dus 1 relais voor dimlicht is dan voldoende als ik het goed begrijp? Ik wilde er twee gebruiken, en de draden op de h4 voor groot en dimlicht deze spoelen mee aan te sturen. Wat is het beste? In mijn geval heb ik namelijk meer verlichting ivm zijspan.
Als je beide koplampen voor zowel dim- als grootlicht wil gebruiken kan je het beste een relais toevoegen. Houd je 1 lamp als dimlicht dan zou je toe kunnen zonder relais. Maar je geeft zelf al aan dat je meer verlichting toevoegt vanwege je zijspan, waarmee je de knop ook extra belast wanneer je deze aftakt van je dimlicht draad. Dus in dat geval zou ik zeker een relais toevoegen.
 
Als je beide koplampen voor zowel dim- als grootlicht wil gebruiken kan je het beste een relais toevoegen. Houd je 1 lamp als dimlicht dan zou je toe kunnen zonder relais. Maar je geeft zelf al aan dat je meer verlichting toevoegt vanwege je zijspan, waarmee je de knop ook extra belast wanneer je deze aftakt van je dimlicht draad. Dus in dat geval zou ik zeker een relais toevoegen.
Ik moet dan ff een schema uitdenken, omdat ik bij inschakelen van groot licht, niet wil dat de verlichting op het zijspan uit gaat 😅
 
een relais via de stuurstroom van het parkeerlicht @JFJ ? Die blijft bij zowel dim- als ook grootlicht gewoon branden. Via het extra relais dan het parkeerlicht én eventuele bakverlichting aansturen?
 
een relais via de stuurstroom van het parkeerlicht @JFJ ? Die blijft bij zowel dim- als ook grootlicht gewoon branden. Via het extra relais dan het parkeerlicht én eventuele bakverlichting aansturen?
Goed idee. Dan heb ik wel 3 relais nodig denk ik? 1 via parkeerlicht, 1 groot, 1 dim licht?
 
Als je beide dimlichten wilt laten branden, heb je er inderdaad 3 nodig @JFJ
Als je de 'standaard' oplossing van enkele dimlicht, dubbel grootlicht én lampen op je zijspan wilt hebben, dan 1 extra (en dus 2 relais in totaal).
Hieronder hoe je het 'origineel' aantreft bij de italiaanse/spaanse/UK versies (linker zijde van de linker foto is het e.e.a. gemonteerd), en ik het a.d.h.v. originele stroomschema's, correcte draadkleuren, relais e.d. dit winter bij mijn 36/1 heb aangesloten:
94.JPG96.JPG
 
Dit is er nog over van een partij onderdelen die ik overgenomen heb.
Ik vraag er weinig voor; effectief de tijd en moeite die ik er in steek. Inpakken en naar PostNL lopen.

Als iemand alles in 1x wil komen halen spreken wij een mooi prijsje af. Ik ga niet thuisblijven voor een ophaler van elk individueel onderdeel. Ik werk ook gewoon 40u/pw 🙂

Prijzen zijn excl verzenden
€20
lege airbox, zonder snorkel
20240218_144423_copy_1008x756.thumb.jpg.ad2d8d5d4dbe31a6dd9cef7286230cf9.jpg

€20
Onderaan een gerepareerde barst
20240217_194400_copy_1008x756.thumb.jpg.5e798edabc6c4d52e32e9acde069af90.jpg20240217_194410_copy_1008x756.thumb.jpg.1afa030dc96d77e9d5f39cf59c4e2177.jpg

€10
Flap tussen tellers en ruit
20240217_161543_copy_1008x756.thumb.jpg.639fbe2edf313787b50f60a77601f6ca.jpg

Set €25
20240209_132020_copy_1440x1078_1.thumb.jpg.0b0306c6c41220efb97628f1aba7b62f.jpg20240209_131952_copy_1078x1440_1.thumb.jpg.077339b205d3098ef94442d39a018334.jpg


Intact €25
20240127_140450_copy_1078x1440.thumb.jpg.34780036b7c5ddd48c11352f24d313a5.jpg


20240127_140510_copy_1078x1440.jpg

€15
20240201_132650_copy_756x1008.thumb.jpg.50bd08c8d2908df9393b15a7b29f67cf.jpg


€20 Set passagiers steunen
20240120_173840_copy_762x756.thumb.jpg.dd29af2b12cb15f0d835057770bbb5e4.jpg20240120_173818_copy_656x698.jpg.64d943f76684922e08dbdebfae54a71f.jpg


Knipperlichten
€5 per stuk
20240127_141524_copy_1440x1078.thumb.jpg.7d9ee0edbcbdd0d3eba08562fbadb258.jpg
 
Nu hou ik nog een tweevoudige connector over. Iemand een idee waar die van is?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    233,9 KB · Weergaven: 0
Zo te zien is het Sidelight br/g welke ik dus ook kan gebruiken om de overige verlichting aan te sturen. Het derde relais naast groot en dimlicht voorzijde.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    328,3 KB · Weergaven: 0
Zo te zien is het Sidelight br/g welke ik dus ook kan gebruiken om de overige verlichting aan te sturen. Het derde relais naast groot en dimlicht voorzijde.
Klopt trouwens niet, het is idd het parkeer licht. Morgen even draad kleuren meenemen van het werk. Heb mooi origineel connector spul van Ali om alles ff perfect te maken. Had in de jaren vanalles met anp spul geknooid. Dat maar eens goed opruimen en schema schrijven.
 
Bedrading richting relais gelegd. Morgen ff weer verder met aansluiten en wegwerken. De groene draden van de koplampen en parkeerlicht kan ik toch ook gewoon aan de massa leggen? Moet altijd ff nadenken bij die relais schakelingen 🙈
 

Bijlagen

  • 2AADC0A9-E323-42F1-8CF1-714A23D61ABC.jpeg
    2AADC0A9-E323-42F1-8CF1-714A23D61ABC.jpeg
    372 KB · Weergaven: 0
  • 9C9F1216-32DD-4872-8A72-48CD2D816C75.jpeg
    9C9F1216-32DD-4872-8A72-48CD2D816C75.jpeg
    358,8 KB · Weergaven: 0
Iemand die weet of alle groene draden ongestraft naar een sterpunt mogen?
 
Iemand die weet of alle groene draden ongestraft naar een sterpunt mogen?
Ik weet wel dat alle groene draden bij mijn VFR vtec een centrale doorverbindconnector komen. Hoe het zit met andere geen idee, op internet een schema zoeken en of meten met een ohmmeter/pieper.
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Heel zooitje electra klaar nu. Kabel naar zijspan ook op de plek, en kan ik binnenkort aansluiten. Zijspan frame aangepast naar de RC30 bodykit. Wat met de rommel uit Italië in een jaar niet lukte, lukte vandaag met de Tyga kit in 1 dag👌👌

Kuipen set compleet op de plek. Nog wat kleine toevoegingen en de boel kan naar de spuiter.

En nog een mooi plaatje van hoe het gaat worden 😍
 

Bijlagen

  • 5992A807-B523-40DF-8D6E-E77907580294.jpeg
    5992A807-B523-40DF-8D6E-E77907580294.jpeg
    169 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7256.jpeg
    IMG_7256.jpeg
    327,2 KB · Weergaven: 0
  • 2F39A2D3-CB49-452E-8A2D-BF9D9DB44FF2.jpeg
    2F39A2D3-CB49-452E-8A2D-BF9D9DB44FF2.jpeg
    209,1 KB · Weergaven: 0
  • BBA90441-8E86-400E-BD40-67835B9A026D.jpeg
    BBA90441-8E86-400E-BD40-67835B9A026D.jpeg
    322,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7222.jpeg
    IMG_7222.jpeg
    471,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7221.jpeg
    IMG_7221.jpeg
    401,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7208.jpeg
    IMG_7208.jpeg
    506,3 KB · Weergaven: 0
  • 3F051AD5-6A8A-4529-9D07-01484778EC2F.jpeg
    3F051AD5-6A8A-4529-9D07-01484778EC2F.jpeg
    342,7 KB · Weergaven: 0
  • 01154131-ED79-4AB1-96CE-10F18A8C89F0.jpeg
    01154131-ED79-4AB1-96CE-10F18A8C89F0.jpeg
    302,1 KB · Weergaven: 0
  • 027681BD-A152-471C-912E-B9B18EDEA65A.jpeg
    027681BD-A152-471C-912E-B9B18EDEA65A.jpeg
    306,9 KB · Weergaven: 0
Maar eens de koppelingsplaten gemeten.
Was benieuwd hoe die ervoor staan qua levensduur.
Conclusie: is nu ongeveer halverwege de levensduur :)
Van 't weekend weer dicht gemaakt.. Hopelijk lekdicht :+
Ook een 2e voltmetertje geïnstalleerd... ik wil de goeiekope chineesie kunnen crosschecken; die geeft met draaiend blok rare meetwaardes.
Misschien doet deze het beter.
Nog to-do:
- Nieuwe ketting (paar keerringetjes van de huidige komen naar buiten)
- Schoonmaken/wassen
- Vloeistoffen verversen (olie, koelvloeistof, remvloeistof)
lLDiGAO.jpg

wtM9HU7.jpg

Xrz2FSM.jpg

jVnpfAX.jpg
 
Met wisselende voltages begon mijn ellende met de VFR….

Nu vast op 13,9V (en geeft mijn voltmeter te laag aan).
 
Met wisselende voltages begon mijn ellende met de VFR….
Wisselend voltage/laadproblemen heb ik niet direct last van.
Het is meer: met draaiend blok heeft het chinesie voltmetertje geeft stevast te laag voltage aan.
Op een multimeter staat er zo 0,5 [VDC] méér op.
Niet-draaiend blok komt het chinesie en de multimeter wél weer overeen.
En dan een laadspanning van 13,4 (of in die buurt) tov 13,9 is wel interessant :)
 
Heb deze twee slangetjes onder de tank. 1 van overloop tankdop rand, maar waar is de dunne voor? Weet t niet meer
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    389,1 KB · Weergaven: 0
Heb deze twee slangetjes onder de tank. 1 van overloop tankdop rand, maar waar is de dunne voor? Weet t niet meer
Van de boel er nog afgehad, ook twee slangen weer aangesloten, dunne niet van de ontluchting?
 

Bijlagen

  • 17105961649566075865346394119144.jpg
    17105961649566075865346394119144.jpg
    244,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan