S1000RR Deel 7

Die zijn snel binnen sinds eerder vandaag. :+
Ja, ik was zelf ook stomverbaasd dat ze gewoon op voorraad waren, terwijl op de website van Alpha Racing stond: coming soon. Blijkbaar kon ik dat heel letterlijk nemen :+

Maar voor mijn Brembo's GP4 heb ik nog steeds niets aangeschaft (originele bericht aangepast dat ik voor die klauwen nog steeds overweeg om voor (ook) voor titanium te gaan van JPB of voor stainless steel van Race Tech, maar ik heb met beide (materialen én leveranciers) geen ervaring. Wel zijn vandaag onverwachts een paar titanium remzuigers van Alpha Racing beschikbaar gekomen voor mijn originele remklauwen dus die ga ik in ieder geval proberen.

Mjin Bremboremtangen heb ik nog niet gemonteerd omdat de klauwen van de nieuwe BMW onverwachts goed bevallen. Ik weet niet of ze alleen een mooi blauw kleurtje hebben gekregen of dat ze écht beter zijn, maar ze voelen in ieder geval erg goed. Als ik de Bremboremtangen pas monteer als ik (ook) een keus heb gemaakt in de zuigers daarvoor zit je met minder schoonmaakwerk en hoef je sowieso geen seals te vervangen (wat ze aanraden als je je remklauwen al even in gebruik hebt en dan remzuigers gaat vervangen.

Volgens mij ben ik zo volledig, toch @Worldbeater ;)

Over 2 weken op Aragon dus de originele remklauwen proberen in combinatie met de titanium zuigers van de foto hierboven. Ik vind dat het wiel van de BMW niet alleen met de GP4-RX, maar ook met de originele klauwen maar slecht rondgaat na een sessie...
 
Laatst bewerkt:
oohw, ah.
Dat ligt wel degelijk aan dat het aluminium zuigers (in mijn geval standaard) zijn.
Aluminium geeft warmte (/energie) veel beter door dan titanium. De klauw, de zuigers, maar voornamelijk de remvloeistof zal warmer worden met aluminium zuigers wat voor de verloop van het remgevoel (lees: spons) zorgt tijdens het rijden.
Met titanium zuigers blijft de warmte *voornamelijk* binnen de blokjes, schijven en de zuigers. Er zal minder warmte de klauw en vloeistof intrekken.
All things being equal, als je met dezelfde vertraging remt, wordt dezelfde hoeveelheid energie opgewekt wat ergens heen moet. De schijven/blokjes zullen dus warmer worden.
Ik heb er eens op gelet en direct na een sessie met alu zuigers was de hendel tamelijk sponzig (niet buitensporig, maar zéker merkbaar) en met ti zuigers eigenlijk geen verschil tov voor de sessie.
 
Maar dat is niet waar @Superturismo het voor doet.
Die hoopt dat zijn voorwiel beter vrij komt lopen.
Volgend mij hebben heeft BMW ook niet zo snel last van faden.
Timo Pajic heeft er wel van die mooie carbon luchthappers op.
Staan ook op AliExpress. O-)
 
Het is alweer van even geleden, maar ik heb zelf nog steeds niets aangeschaft (althans, geen andere remzuigers :+ ), maar ik ben nog wel benieuwd of @Basta!! dat inmiddels wel heeft gedaan en wat zijn ervaringen zijn.

Stainless steel, Titanium, of toch maar gewoon origineel gehouden? De business case was een no-brainer, maar het eindresultaat hebben we niet meer gehoord toch? Ik wilde die JPB's wel gaan bestellen, maar ze zijn al een tijdje uitverkocht en die Engelse website HPS als hiervoor al genoemd deed haar voorraad weg met korting om voortaan die stainless steel aan te bieden onder het motto: better than titanium. :?

Ik blijf toch nog een beetje in het duister tasten vanwege mijn gebrek aan technische kennis en was eigenlijk nog wel even benieuwd naar jouw ervaring @Basta!! of die van anderen uiteraard.
ik heb ook titanium zuigers besteld en gemonteerd, alleen nog niet gereden. Laat het weten als ik de eerste meter gemaakt heb.
 
Maar dat is niet waar @Superturismo het voor doet.
Die hoopt dat zijn voorwiel beter vrij komt lopen.
Volgend mij hebben heeft BMW ook niet zo snel last van faden.
Timo Pajic heeft er wel van die mooie carbon luchthappers op.
Staan ook op AliExpress. O-)
Ferry (van racecracks) heeft luchthappers en van die koelvinnetjes op zijn GP4RX klauwen. Ik heb gewoon alleen de GP4RXklauwen en z04 blokken, t-drives en brembo GPmaster. Wiel draait altijd wat stroef, is minder nadat je van een sessie terug komt.
PS ik heb nooit last van fading en variabele rempunten enzo, maar ik rem ook niet ala GP

Je wilt de hitte toch niet houden bij je blokken en schijven? Je wilt de hitte toch zsm afvoeren?
 
Ik had die GP4RX in 2010 al en toen had ik allang last van een stroef lopend voorwiel.
Zijn na tijdje naar Brembo gegaan onder garantie en heb ze toen gemonteerd bij HK terwijl Brembo personeel daar ook was en die mijn klauwen weer had meegenomen na service.
Was wel beter maar zuigers liepen gewoon stroef,was kwestie van monteren,remhendel knijpen en tegelijkertijd bouten vastdraaien.
Dat werkte goed en wel eens paar keer lossen en opnieuw maar wiel draaide altijd mooi zonder weerstand.
Heb al tijdje Galespeed klauwen en is hetzelfde alleen heb ik bij deze spacers laten draaien op een haar nauwkeurig dus krappe passing en dat werkt ook echt goed,ieder geval geen klauw die al heel veel speling heeft op de vorkvoet.
 
Iemand hier een idee waar dit losse stekkertje van is? Kwam hem tegen bij het wisselen van een luchtfilter..

1000039923.jpg
 
Ik had die GP4RX in 2010 al en toen had ik allang last van een stroef lopend voorwiel.
Zijn na tijdje naar Brembo gegaan onder garantie en heb ze toen gemonteerd bij HK terwijl Brembo personeel daar ook was en die mijn klauwen weer had meegenomen na service.
Was wel beter maar zuigers liepen gewoon stroef,was kwestie van monteren,remhendel knijpen en tegelijkertijd bouten vastdraaien.
Dat werkte goed en wel eens paar keer lossen en opnieuw maar wiel draaide altijd mooi zonder weerstand.
Heb al tijdje Galespeed klauwen en is hetzelfde alleen heb ik bij deze spacers laten draaien op een haar nauwkeurig dus krappe passing en dat werkt ook echt goed,ieder geval geen klauw die al heel veel speling heeft op de vorkvoet.
AH OK, dat ga ik eens proberen...wel een beetje omslachtig, maar toch
 
AH OK, dat ga ik eens proberen...wel een beetje omslachtig, maar toch
Het valt wel mee, ik doe dat altijd.
Eigenlijk de enige goede manier. :)

De oudere S1000RR had wel een strakkere passing.
Maar dan kunnen de klauwen ook niet richten.
 
ZIjn dat remblokken?
Zo ja, dan niet ;-)
_O- Ja, dat zijn remblokken :P
De SR/SC blokken die ik gebruik doe ik 3-ish dagen mee.
Z04 blokjes kan ik krijgen voor mijn klauwen, maar zijn 250 (!!!) euro pér klauw, ipv 50.
Als ik met mijn kwakkeltempo nou dan ook 5 keer zo lang ermee doe, zou het financieel uit kunnen, naast dat ze best goed remmen naar ik heb gehoord.
 
_O- Ja, dat zijn remblokken :P
De SR/SC blokken die ik gebruik doe ik 3-ish dagen mee.
Z04 blokjes kan ik krijgen voor mijn klauwen, maar zijn 250 (!!!) euro pér klauw, ipv 50.
Als ik met mijn kwakkeltempo nou dan ook 5 keer zo lang ermee doe, zou het financieel uit kunnen, naast dat ze best goed remmen naar ik heb gehoord.
Z04's zijn de best in class. Duur, echter gaan langer mee, remmen als een jekko van meet af aan en altijd constant zonder fading.
 
Z04's zijn de best in class. Duur, echter gaan langer mee, remmen als een jekko van meet af aan en altijd constant zonder fading.
Dat hoor ik idd vaker :Y :)
Moet zeggen dat de titanium zuigers die ik eind vorig jaar in mijn klauwen heb gesjeest veel doen in constant houden tijdens de sessie *O*
 
Dat hoor ik idd vaker :Y :)
Moet zeggen dat de titanium zuigers die ik eind vorig jaar in mijn klauwen heb gesjeest veel doen in constant houden tijdens de sessie *O*
In the end zijn alle remmen, schijven en blokken wel ok-isch. Voor mij is het psycholisch effect van "goede"spullen belangrijk. Ik rem er hooooogstwaarschijnlijk geen streep beter door. Maar ja. Mind fuck, gotta love it.
 
Op Alcarras mag de killer er uit.
Maar ik wilde hem gewoon laten zitten.
Er werd echter zelfs aangeraden hem er uit te halen, de demperwol gaat langer mee en het mag een keer.

Wat een groot en zwaar joekel. :o
PSX_20240307_105741.jpg

Verder heeft die bijna de volledige doorlaat.
Akrapoviç zal er wel aan gerekend hebben. O-)
PSX_20240307_105631.jpg

Heb ik nu veel meer dan de 205 ahw. pk. :? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan