Insanity03
MF veteraan
- 10 mei 2012
- 1.875
- 337
Naar mijn idee is er geen lekstroom maar verwacht de boordcomputer een hoge minimumspanning. Je accu hoeft maar te zakken naar 11,5 en de startmotor zal niet eens draaien. Met een oude Jappanner kan je hem doorstarten totdat het relais van de startmotor begint te klapperen.Hier ook altijd aan de lader want de GT heeft volgens mij sowieso al lekstroom met alle elektronica aan boord, en bovendien heb ik ook nog een alarm wat de accu al helemaal leegtrekt na een poosje.
Maar bijvoorbeeld de Honda CB500 uit 1997 van mijn vrouw kan ik gerust heel de winter laten staan zonder druppellader, en dan start ie in de lente alsnog
Hier zit hij inmiddels ook vrijwel permanent aan de druppellader in de winter. In de zomer als ik hem een langer dan een maand laat staan.
Mijn oude circuitmotor kon gerust 1 jaar gestald blijven en de volgende keer hoor je de startmotor langzamer draaien maar hij loopt wel. De 1290 zegt na een weekje winter toedeloe.
Ik zit hier ook al inmiddels op mn derde accu.
Hier een mooi voorbeeld van een tijd terug: