Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik zag in de OP dat jij best een lange ruit erop hebt zitten, heb je toevallig een naam of linkje voor me van dat ding?
Zou een RAM mount daartussen passen?
 
Ik zag in de OP dat jij best een lange ruit erop hebt zitten, heb je toevallig een naam of linkje voor me van dat ding?
Zou een RAM mount daartussen passen?
Is er eentje van Aliexpress, heb ik van Energyre. Zou ik anders ff voor moeten kijken... Er zit, van het display recht naar boven naar de rand van de ruit gemeten, 13cm tussen...
1404202
 
Ik weet in ieder geval wel dat een ram mount sterk genoeg is. Na mijn ongeluk zat mijn telefoon nog fijn in het nestje! Wat betreft de vraag of mijn motor er goed vanaf is gekomen durf ik niet veel over te vertellen want de schade lijkt mee te vallen maar bijna elk deel van de rechterkant is beschadigd en/of afgebroken en er is waarschijnlijk een groot probleem met de versnellingsbak, want die verliest zomaar zijn versnellingen. Dan gaat de gear indicator knipperen en verliest het verzet. Kunt dan omlaag en omhoog tikken wat je wilt maar gaat er niet in.
 
Welkom!

Ik heb een SP Connect in combinatie met dit Ali ruitje, past perfect. 👍

 
Welkom!

Ik heb een SP Connect in combinatie met dit Ali ruitje, past perfect. 👍


Dat ruitje ziet er niet zo hoog uit, hoeveel verschil maakt het met de wind?
 
Ben momenteel opzoek naar een nieuwe motor, heb al zitten kijken naar een Z900 en een MT07. Ben er niet helemaal over uit. Ik heb bijvoorbeeld voor de prijs van een Z900, een nieuwe mt07 inclusief full akra systeem en het nodige aan accesoires welke ik van de dealer krijg. Rijden beide super, twijfels twijfels..
 
Net mn ketting gecontroleerd en zag dat hij wel bijgesteld kon worden. Ik proberen om die moer van de achterwiel los te krijgen....geen beweging in te krijgen.

Iemand dit ook wel eens gehad? Beetje WD-40 erop ofzo?
 
Nee ik denk dat meer kracht zetten echt de oplossing. Ook de grootste ratel gebruiken kan hierbij helpen.
 
Net mn ketting gecontroleerd en zag dat hij wel bijgesteld kon worden. Ik proberen om die moer van de achterwiel los te krijgen....geen beweging in te krijgen.

Iemand dit ook wel eens gehad? Beetje WD-40 erop ofzo?

Wat voor gereedschap gebruik je? Wellicht een langere ratel gebruiken, zoals Theodt ook al aan geeft en/of de hefboom langer maken door een buis op je ratel te zetten, zodat je meer kracht kan zetten.

Maar goed, bij mijn MT-07 had iemand de asmoer véél te vast gedraaid. Heb deze er met pijn en moeite af kunnen krijgen (schroefdraad beschadigd, is al weer wat jaartjes geleden trouwens). Heb een nieuwe as en moer onder garantie gekregen.
 
Een ratel van ong 30 cm. Kwam later zoiets tegen en daar had ik geen zin in

NW9MrO6.png


Ik zal het morgen nog eens proberen.
 
Een ratel van ong 30 cm. Kwam later zoiets tegen en daar had ik geen zin in

NW9MrO6.png


Ik zal het morgen nog eens proberen.

Hoe bedoel je precies, kwam later zoiets tegen? Ik hoop niet dat je je ratel hier op hebt gezet?! De as moer zit aan de andere kant namelijk. Dit is de spacer (of hoe zo`n ding ook maar heet) die je as tegenhoudt als je je moer er op/af draait. Ziet er ook uit dat ie beschadigd is.
 
Ben momenteel opzoek naar een nieuwe motor, heb al zitten kijken naar een Z900 en een MT07. Ben er niet helemaal over uit. Ik heb bijvoorbeeld voor de prijs van een Z900, een nieuwe mt07 inclusief full akra systeem en het nodige aan accesoires welke ik van de dealer krijg. Rijden beide super, twijfels twijfels..

Oh bekend dilemma! Toen ik ging motorshoppen eindigde ik met Suzuki GSX-s750 vs Yamaha MT 07

Rug aan rug proefgereden en uiteindelijk heeft de MT mij veroverd. Op papier was de GSX met alles Beter. Zelfde geval met die Z900.

Ben benieuwd wat je keuze gaat worden :)
 
Hoe bedoel je precies, kwam later zoiets tegen? Ik hoop niet dat je je ratel hier op hebt gezet?! De as moer zit aan de andere kant namelijk. Dit is de spacer (of hoe zo`n ding ook maar heet) die je as tegenhoudt als je je moer er op/af draait. Ziet er ook uit dat ie beschadigd is.
Denk dat de persoon van dat plaatje de moer er ook niet vanaf kreeg en zoveel kracht gezet heeft bij het proberen los te maken dat de hele as mee gedraaid is en de ashouder aan bonken gedraaid heeft...
 
Na al een tijdje (eigenlijk mijn hele les periode) hier meegelezen te hebben op het forum, inmiddels alweer een maandje in het bezit te zijn van een Yamaha MT 07 '18 Tech Black edition, afgelopen maandag mijn AVD gehaald *O*en gister inmiddels mijn eerste vrije km's achter de rug :](wat was het warm 😅) wil ook ik me hier even voorstellen;

Naam: Frank
Leeftijd: 35
Woonachtig: Wanroij (omgeving Boxmeer/Nijmegen)
Motor: Yamaha MT '18 Tech Black (zie foto)

1404680

Ik moet nog een keer wat betere foto's maken, let dus niet op de regen druppels..

Gister dus mijn eerste vrije km's gereden en wat een genot was dat!! Hier doe je het toch allemaal voor 😍 Het was voor mij dan ook even spannend want ik heb de motor een maand geleden via MP gekocht en was toen nog niet in het bezit van mijn rijbewijs dus ik heb er niet op proef kunnen rijden. Echter viel mijn oog vanaf dag 1 dat ik op zoek ging naar motoren al op deze uitvoering. Na het lezen/kijken van tig lovende reviews durfde ik de aankoop zonder test rijden wel aan. En dit blijkt geen slechte keus te zijn geweest want wat een genot om op deze motor te rijden.

Ik wil uiteindelijk nog wel het nodige gaan veranderen aan de motor, voornamelijk de standaard zaken als, korte kentekenplaat houder, led knipperlichten, bar end mirrors, korte koppel/rem hendels en wellicht nog wat andere kleine aanpassingen.

Verder ben ik nog in twijfel of ik de DB-Killer eruit zal halen. Ik zit er een beetje mee dat dit de Euro4 uitvoering is en je hier een laspunt voor moet doorboren. De vraag is even of deze naderhand nog wel terug te plaatsen valt? Ik kan hier bijzonder weinig over vinden online. Iemand hier ervaring mee?

Jullie zullen mij hier dus wel vaker voorbij gaan zien komen 😃
 
Welkom inderdaad!

Ziet er chique uit! Als je twijfelt of je de DB killer eruit gaat halen, zou ik eerst even wat voorbeeld filmpjes bekijken op youtube. Dan heb je in ieder geval een beter beeld.

Veel plezier met de motor 🙂
 
Welkom inderdaad!

Ziet er chique uit! Als je twijfelt of je de DB killer eruit gaat halen, zou ik eerst even wat voorbeeld filmpjes bekijken op youtube. Dan heb je in ieder geval een beter beeld.

Veel plezier met de motor 🙂

Ja die heb ik al genoeg gezien 🙈 maar dat is toch heel lastig te beoordelen op basis van zo'n slechte geluidskwaliteit. Dus in het echt proberen is toch beter. Maar dan wil ik wel de mogelijkheid hem terug te plaatsen als het toch teveel lawaai maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan