Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mischien , wel gebalanceerd maar geen lood nodig.Ik heb nu, voor aan 2 zijden lood en achter aan 1 zijde.
En morgen bij de bandenwissel 0 gram lood. Klinkt gewoon heel raar.
Tis een kwestie van risico.
Een deel vd wielen blijkt bij balanceren amper correctie nodig te hebben.
Een nog groter deel slechts een kleine correctie.
Bij wiel er al uit en naast balanceermachien is het goedkoper dan uit de motor halen, balanceren en weer terug plaatsen.
Ik heb best wat colkega's gehad, auto rn motor, die niet aan balanceren deden. Ik heb aan hun klanten goed kunnen verdienen met alsof dat werk doen.
Ik heb echter geen idee welk % dat dan is.
Zal ik doenokee, kijk je weet het niet meteen, maar laat het effe horen als het toch niet bevalt
Kan ook nogMischien , wel gebalanceerd maar geen lood nodig.
Wat ik eerder noemde, bij de Tuono was het lood nodig om de velg te balanceren (of de onbalans van de nieuwe band was exact gelijk aan de oude). Zonder lood zou er onbalans zijn geweest.Mischien , wel gebalanceerd maar geen lood nodig.
Helaas een køt phone. En vette vingers.Autocorrectie (of drank ) of integratie ?
Dat wist ikHelaas een køt phone. En vette vingers.
Dat is nog steeds zo. Lood is er wel een keer afgeweest, maar laatste 2 keer heeft Zot geen lood hoeven aan te passen.Wat ik eerder noemde, bij de Tuono was het lood nodig om de velg te balanceren (of de onbalans van de nieuwe band was exact gelijk aan de oude). Zonder lood zou er onbalans zijn geweest.
Noppenbanden worden eigenlijk nooit gebalanceerd. In het zand voel je een eventuele onbalans toch niet. Zodra er modder of zand aan de band of op de velg komt te zitten creeër je sowieso onbalans dusja. Beetje nutteloos voor die toepassing.Als je een band laat monteren in een garage word die toch altijd gebalanceerd?
Bij de vorige motor die ik had was ik ook wat makkelijker, 4 banden zelf gemonteerd zonder balanceren, geen last van trillingen.
Dat was een enduro motor.
Daar zaten helemaal geen loodjes op.
230 kmh en geen trillingen gevoeld, dan heb je het goed gedaan.Ik had een setje banden op internet besteld. Toen ik met de achterband en achterwiel bij de lokale motordealer kwam en vroeg of hij de band wou wisselen deed hij daar zo lullig over dat ik de voorband zelf gewisseld heb.
Het lood heb ik laten zitten, niet uitgebalanceerd en tot de 230 km/h voel ik geen trillingen.
Ik durf niet meer bij die motordealer binnen te komen en rijd wel een stukje verder naar een andere motordealer als ik iets zoek.
Wat ik eerder noemde, bij de Tuono was het lood nodig om de velg te balanceren (of de onbalans van de nieuwe band was exact gelijk aan de oude). Zonder lood zou er onbalans zijn geweest.
Noppenbanden had ik er heel snel vanaf gehaald, ree veel meer op de weg met straatbanden.Noppenbanden worden eigenlijk nooit gebalanceerd. In het zand voel je een eventuele onbalans toch niet. Zodra er modder of zand aan de band of op de velg komt te zitten creeër je sowieso onbalans dusja. Beetje nutteloos voor die toepassing.
Toch laten balanceren.Zal ik doen
Ik hoor om me heen dat men na het omwisselen van nieuwe motorbanden, niet (meer) balanceren.
Wat is jullie ervaring/mening hierover?
Daar zit wel wat verschil in omdat autowielen buiten het centrum zitten.Vraagje;
Laat je de wielen van je auto ook niet balanceren?
Dat is alleen maar omdat jij zonodig een oude stinkdiesel moet rijden. Met een nieuwere auto mag je wel gewoon in het centrum rijden hoor.Daar zit wel wat verschil in omdat autowielen buiten het centrum zitten.
Dat is alleen maar omdat jij zonodig een oude stinkdiesel moet rijden. Met een nieuwere auto mag je wel gewoon in het centrum rijden hoor.
Je slaat de spijker op de kop. Het is bijna onmogelijk om to the point te blijven. Veel leden willen gewoon hun verhaal doen en vergeten daarbij het onderwerp. Je ziet het ook op andere forums. Ik doe het zelfs nu, maar dat is meer uit ongenoegen.Het wordt wel tijd dat jullie je eens gaan inlezen over balanceren.