Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wie weet waar die uitlaat vandaan komt??
Hoi,
Ik heb zelf ook 40.000 km een Supertje uit 1989 gehad. De blauw wit gele; die vond ik toen het mooist.
Ik heb hem voor 1750 Euro gekocht en voor 1850 na 2 jaar en 40.000 km verkocht. Toen had ik wel hardere WP-veren er in zitten en een gerenoveerde carburateur en een nieuwe koppelingskorf.
De gelijkrichter ging na 500 km helaas stuk. Mocht je dit ooit gebeuren, koop NOOIT voor 200 Euri de orginele terug, want die gaat zo weer stuk. Koop die met koelribben van de 850.
De koppelingskorf heeft transmissiedemperveren aan de achterzijde, die nogal bros zijn. Ze breken af in kleine deeltjes (of grotere delen) en gaan door je carter zwerven. Dit leidt in bijna 100% van de gevallen tot een vastlopend blok, total loss!
Doe je zelf een lol. Zet hem op de zijstandaard en open je rechterzijkap. Hier lekt geen olie uit, aangezien het dry sump is. Maak met een luchtsleutel je koppelingskorf los. Haal hem er in het geheel uit en inspecteer de achterzijde.
Hier zitten in de rijrichting een zestal veren, drie zware en drie lichte. Die zware breken dus. Heb je 6 dezelfde dikte? Perfect, want die zijn goed!
Het is een absolute must en geen hoax. Maar een uurtje werk, maar de schade is niet te overzien indien het fout gaat!
Take care!
Noppy
Zijn er nog meer die een dynojet en K&N set hebbe en wat zijn jullie ervaringen ermee.