Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 15 - Bellezza Italian

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zou een keer langs hk rijden. Die hebben voor mijn vakantie de voorpartij voorzien van nieuwe keringen en olie. Hierna is die afgesteld en moet zeggen dat tie super staat nu.
 
ik zou een keer langs hk rijden. Die hebben voor mijn vakantie de voorpartij voorzien van nieuwe keringen en olie. Hierna is die afgesteld en moet zeggen dat tie super staat nu.

Bedankt voor de tip. Zal inderdaad eens even kijken. Mijn vorige motor was iets strakker gezet door een ex-collega die onk's had gereden. Het verschil was duidelijk merkbaar, dus verwacht dat er bij de RSV ook wel wat te halen valt aan verbetering van het stuurgedrag.
 
Hallo
Zijn er mensen die met hun RSV ook op het circuit rijden?
Ik reed dit jaar met een ZX6RR op het circuit maar heb deze net verkocht en zou graag een RSV mille kopen voor op het circuit.Ik kan op het moment een circuit ready kopen van 2002.
Maar vraag mij af of deze moto wel aangenaam rijd op het circuit,hoe hij de bochten in stuurt en ligt.of zeggen jullie leuke moto maar niet voor op het circuit.
Thanks.
 
Hallo
Zijn er mensen die met hun RSV ook op het circuit rijden?
Ik reed dit jaar met een ZX6RR op het circuit maar heb deze net verkocht en zou graag een RSV mille kopen voor op het circuit.Ik kan op het moment een circuit ready kopen van 2002.
Maar vraag mij af of deze moto wel aangenaam rijd op het circuit,hoe hij de bochten in stuurt en ligt.of zeggen jullie leuke moto maar niet voor op het circuit.
Thanks.

Ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met de RSV op het circuit (1 circuitdag ermee gedaan, en nog nooit met een andere motor). Maar de gemiddelde Jap van tegenwoordig stuurt gemakkelijker en sneller dan de grote RSV. Je moet op de RSV meer werken en je meer inspannen om de machine te laten doen wat je wil. Als je puur voor de tijden rijdt is het denk ik beter om een moderne Jap te kopen, of een moderne RSV(4)/Duc.

Als ik er naast zit hoor ik het graag, maar dit hoor ik wel eens van anderen.
 
Ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met de RSV op het circuit (1 circuitdag ermee gedaan, en nog nooit met een andere motor). Maar de gemiddelde Jap van tegenwoordig stuurt gemakkelijker en sneller dan de grote RSV. Je moet op de RSV meer werken en je meer inspannen om de machine te laten doen wat je wil. Als je puur voor de tijden rijdt is het denk ik beter om een moderne Jap te kopen, of een moderne RSV(4)/Duc.

Als ik er naast zit hoor ik het graag, maar dit hoor ik wel eens van anderen.

100% mee eens!
 
Hallo
Zijn er mensen die met hun RSV ook op het circuit rijden?
Ik reed dit jaar met een ZX6RR op het circuit maar heb deze net verkocht en zou graag een RSV mille kopen voor op het circuit.Ik kan op het moment een circuit ready kopen van 2002.
Maar vraag mij af of deze moto wel aangenaam rijd op het circuit,hoe hij de bochten in stuurt en ligt.of zeggen jullie leuke moto maar niet voor op het circuit.
Thanks.

He,

Ik heb 2 jaar op de RSV circuitdagen gereden.
Hierna heb ik een R6 circuitmotor gereden, en als ik nu zou moeten kiezen zou ik weer voor een RSV gaan.

Ik moet toegeven dat een R6 vele malen makkelijker rijd dan de zwaardere RSV.
Maar een RSV is meer werken en meer je best doen om goede tijden te gaan rijden.
Dit spreekt mij meer aan, ik reed op de R6 na 2 sessies al de tijden die ik had gereden met de RSV..daarna ben ik alleen maar sneller geworden.
Dit is wel gaaf om je tijden naar beneden te zien gaan maar het is ook minder leuk. (vind ik) lees: makkelijker rijden
Qua vermogen was het ongeveer gelijk, ik had een RSV met 128 pk op het achterwiel(straat motor met kenteken) en een R6 met 118PK op het achterwiel, deze was wel helemaal competitie klaar en dus ook gestript.
Met mijn lengte van 1.89mtr was de RSV vele malen beter qua zit positie, dit omdat ik gewoon te groot ben voor een R6.
Het sturen gaat soepel, maar je moet wel leren rijden met een 2-cil. bocht uit bijvoorbeeld kun je gewoon niet het gas open janken als bij een 4-cil. dan wordt je onaangenaam verrast. niet leuk!

Deze keuze moet jezelf maken, maar het is echt een hele toffe fiets om mee rond te knallen op het circuit.

De R6 is verkocht en heb nu een 2002 RSV Mille R.
Dus voor mij zou de keuze geen probleem zijn en lekker die Mille aanschaffen.

Hoop dat je hier iets aan hebt...

Grtz

full

full
 
Zomaar nog even een vraagje; hebben andere lange mensen (1,90+) ook dat je niet in de tankuitsparing kan als je je voeten normaal op de voetstepjes hebt? Ik pas er wel net in als ik met mijn tenen of bal van de voet op de stepjes zit.

Ter info; modeljaar 1999
 
He,

Ik heb 2 jaar op de RSV circuitdagen gereden.
Hierna heb ik een R6 circuitmotor gereden, en als ik nu zou moeten kiezen zou ik weer voor een RSV gaan.

Ik moet toegeven dat een R6 vele malen makkelijker rijd dan de zwaardere RSV.
Maar een RSV is meer werken en meer je best doen om goede tijden te gaan rijden.
Dit spreekt mij meer aan, ik reed op de R6 na 2 sessies al de tijden die ik had gereden met de RSV..daarna ben ik alleen maar sneller geworden.
Dit is wel gaaf om je tijden naar beneden te zien gaan maar het is ook minder leuk. (vind ik) lees: makkelijker rijden
Qua vermogen was het ongeveer gelijk, ik had een RSV met 128 pk op het achterwiel(straat motor met kenteken) en een R6 met 118PK op het achterwiel, deze was wel helemaal competitie klaar en dus ook gestript.
Met mijn lengte van 1.89mtr was de RSV vele malen beter qua zit positie, dit omdat ik gewoon te groot ben voor een R6.
Het sturen gaat soepel, maar je moet wel leren rijden met een 2-cil. bocht uit bijvoorbeeld kun je gewoon niet het gas open janken als bij een 4-cil. dan wordt je onaangenaam verrast. niet leuk!

Deze keuze moet jezelf maken, maar het is echt een hele toffe fiets om mee rond te knallen op het circuit.

De R6 is verkocht en heb nu een 2002 RSV Mille R.
Dus voor mij zou de keuze geen probleem zijn en lekker die Mille aanschaffen.

Hoop dat je hier iets aan hebt...

Grtz

[afbeelding]
[afbeelding]


Mooie foto!!!

Krijg zelf op de mille de knie nog niet aan de grond.
Dat ding is echt anders qua geometrie volgens mij aangezien het op een zx6r wel lukte.
2 cil gedrag in bochten is inderdaad anders/wennen.

Heb er al paar keer mee op circuit gereden en het voordeel vind ik het koppel.
Nadeel vind ik met de motorrem de bocht in en de bocht uit moet je niet lomp het gas erop zetten.
 
Zomaar nog even een vraagje; hebben andere lange mensen (1,90+) ook dat je niet in de tankuitsparing kan als je je voeten normaal op de voetstepjes hebt? Ik pas er wel net in als ik met mijn tenen of bal van de voet op de stepjes zit.

Ter info; modeljaar 1999

Yep.
Heb een 2001 en heb dat ook inderdaad en je raakt de kuip een beetje met knie/scheen.
Maar meestal heb ik toch mijn voeten met de bal erop.
Bij echt langere ritten(reisje richting Brno zeg maar) is het nog wel eens wat vervelend.
 
Mooie foto!!!

Krijg zelf op de mille de knie nog niet aan de grond.
Dat ding is echt anders qua geometrie volgens mij aangezien het op een zx6r wel lukte.
2 cil gedrag in bochten is inderdaad anders/wennen.

Heb er al paar keer mee op circuit gereden en het voordeel vind ik het koppel.
Nadeel vind ik met de motorrem de bocht in en de bocht uit moet je niet lomp het gas erop zetten.


Die knie aan de grond is niet het belangrijkste.
Ik kreeg hem pas aan de grond toen mijn bochtensnelheid in, hoger werd.
Opeens heb je dat door en dan is het niet meer zo moeilijk.
Het grappige is dat je er eerst alles aan doet om die knie aan de grond te krijgen en nu gebruik ik het alleen maar als hulpmiddel en trek ik mn knie in als ik de grond heb geraakt.
ik heb mn knie niet meer bochten lang aan de grond..fftjes aantikken en verder..

maar inderdaad de foto's zijn wel stoer! als je dan je knie over de grond ziet gaan blijft toch leuk

Volgend jaar ga ik toch ook wel weer naar het circuit. mis het wel!
 
Laatst bewerkt:
Zomaar nog even een vraagje; hebben andere lange mensen (1,90+) ook dat je niet in de tankuitsparing kan als je je voeten normaal op de voetstepjes hebt? Ik pas er wel net in als ik met mijn tenen of bal van de voet op de stepjes zit.

Ter info; modeljaar 1999
Ìk ben 1,94 en bij de mijne (nieuwe model) past het net.
 
Ik kreeg hem pas aan de grond toen mijn bochtensnelheid in, hoger werd.

Die knop moet ik nog even beter omzetten op de mille aangezien ik echt het gevoel heb dat ik platter moet dan een zx6r.
Daar lukte het al met nog 1 cm schaamrand zelfs en de mille heb ik nog 3 a 4 mm schaamrandje (openbare weg gebruik) en wil het niet.
Zal wel echt harder de bocht in moeten dan........ :)
 
Die knop moet ik nog even beter omzetten op de mille aangezien ik echt het gevoel heb dat ik platter moet dan een zx6r.
Daar lukte het al met nog 1 cm schaamrand zelfs en de mille heb ik nog 3 a 4 mm schaamrandje (openbare weg gebruik) en wil het niet.
Zal wel echt harder de bocht in moeten dan........ :)
Als je je schaamrand weg wil hebben zul je toch niet de grond aanmoeten raken met je knie, hangt er vanaf hoe je je knie uitsteekt natuurlijk, maar het komt er op neer dat je dan de motor toch juist rechter op zet?
Ik heb de schaamrand van mijn achterband op leuke stukken in duitsland weggewerkt en het vertrouwen volledig in de motor gekregen, maar mijn knie komt nooit in de buurt van de grond. Na dit tripje in duitsland krijg ik de schaamranden ook weg in NL maar daarvoor waren ze nog groot :+
Wel weet ik dat ik geen 4 cilinder meer wil :]
 
Heb ooit de jiffy of hoe noemen jullie dat tegen de grond gereden op circuit zonder met de knie over de grond te gaan, ben bang dat mijn sliders beschadigd raken :+
 
Op Zandvoort de onderkuip al is aan de grond gereden :Y
Volgens mij heeft RSVisch hier ook ervaring mee O-)
 
FOTO ALERT!   })


EDIT UPDATE 7-10-12: Ondertussen ben ik zo'n 3500km verder en hij doet 't nog prima, geen rare geluidjes o.i.d., gaat als een speer!


Even een update betreffende mijn startkoppeling. 't spul zit ondertussen weer in elkaar. Het vliegwiel verwijderen is met 't juiste gereedschap een fluitje van een cent. Wat ik heb gebruikt: een wielbout (m22 x 1.5), brandertje, een flinke sleutel en een 3/8 verlengstuk. Je verhit het conische deel van het vliegwiel (aardig heet stoken, volgens de specs kan loctite 648 175 graden aan) en dan draai je de bout aan. Dit doe je steeds even om en om. Heet stoken, kracht zetten, heet stoken etc. Op een gegeven moment was er een flinke knak en lag het vliegwiel los. Wel even goed opletten met het verwijderen, omdat het vliegwiel retewarm is. Zo'n vrachtwagenbout is trouwens echt ideaal, kan ik iedereen aanraden. Ik heb er nu 1 liggen dus als iemand 'm wil lenen kan dat.

194cnp.jpg


23w7m34.jpg



Die krukas blokkeerbout heb ik niet gebruikt, ik vertrouwde dat niet helemaal. Ik heb gewoon een 3/8 verlengstuk in een gat gestoken iets rechtsboven het (nog gemonteerde) vliegwiel. Als je het vliegwiel draait en je kijkt door het gat, zie je de krukas en drijfstangen voorbij komen. Ik heb dat verlengstuk in het gat gestoken zodat een wang van de krukas tegen het verlengstuk aan staat, op deze manier kan de krukas en dus het vliegwiel onmogelijk meedraaien (@ moraalridders: ja dit werkt. En nee, er wordt niets beschadigd  :victory:).

2ni9xr4.jpg



En weg is ie  O0
2u6zqtj.jpg


166bvw8.jpg



Voor ik 'm uit elkaar geschroefd heb, heb ik er even een streepje op gezet om de koppelinghouder weer op exact dezelfde manier op het vliegwiel te kunnen zetten (weet niet zeker of het nodig was, maar bedder zafe den sorry  :gaga:).

24x2gzb.jpg



Tandwiel ziet er goud uit. Geen beschadigde tanden en het bronzen gelagerde deel ziet er ook nog goed uit.

seakps.jpg



De startkoppeling in de houder

hrbf5v.jpg



De startkoppeling duw je er zo uit

bao9v.jpg



En daarrrrrrr is ie dan  :man_in_love:. De tonnetjes zagen er goed uit, geen overmatige slijtage of vlakke stukken te zien en het veertje zag er fysiek ook wel goed uit,  het had alleen wel flink wat speling. Het veertje er dus afgehaald, dit moet je even voorzichtig doen, want voor je het weet gaan de tonnetjes er vandoor  :sorry:.

2lm6pz4.jpg



Het veertje is dus iets te lang volgens de berichten op internet. Als het veertje iets te lang is dan kan het zijn dat de tonnetjes na het starten niet goed terug komen en daardoor toch weer blokkeren en dat geeft dus de vervelende tikken (zeg ik het zo goed?). Vervolgens dus het veertje uit elkaar gedraaid (zoek even naar het wat dikkere stuk in de veer) en een halve centimeter er af geknipt. Dan het veertje weer in elkaar draaien en iets loctite 648 er op en weer om de tonnetjes van de startkoppeling leggen. Als laatst even checken of het veertje nu dus wel goed aanvoelt.

2rxjswh.jpg



Dan kan het spulletje weer in elkaar, dus startkoppeling in de houder en dat schroef je weer op het vliegwiel met de 3 inbusjes (ik heb ook wat loctite op de inbusjes gedaan) en dan kan het zaakje weer op de as.

2enqnae.jpg



Even wat loctite 648 op de as

1gj1ig.jpg



Kerncentrale weer terug op zijn plaats (ook even wat loctite op de 3 inbusjes van de stator en de 2 boutjes van de pick up)

n3w2kz.jpg



En het spulletje weer terug bouwen zoals het er ook af kwam  :rtfm:

i3t4qv.jpg



Verder heb ik de motor nog niet weer gestart vanwege nog meer onderhoud, dus het testen moet nog even wachten. En ik heb het nu dus op de goedkope manier gedaan met het risico dat het misschien weer fout gaat, maar aangezien ik nu weet hoe het zit en wegens goede berichten van mensen die het op dezelfde manier hebben gedaan (dus veertje inkorten en niet de hele startkoppeling vervangen) durf ik het risico wel te nemen. Mocht het weer fout gaan heb ik het spul binnen no time weer uit elkaar, want zo ingewikkeld was het niet  :ok:.

Toen ik klaar was heb ik er nog even nieuwe bogied ingedraaid en bij de laatste trek ik de bogiedop stuk... :help:. Pfff, op zoek naar een bogiekabel dus. Heeft iemand er nog 1 liggen misschien? Zijn ze allemaal hetzelfde?

240yn37.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag.

zou er zelf noooooit aan beginnen (denk ik).
Hoop werk voor een veertje korter te maken.

Ben benieuwd of hij het nog doet 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan