How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Hmm die bpm betalings is nieuw ja, vorig jaar moest ik het gewoon aan het loket pinnen.
 
Oke , bedankt voor de reactie's.

Ik zie het wel hoe ik moet betalen,of te wel daar pinnen van bpm, of via acceptgiro achteraf. Met acceptgiro zal het wel weer langer duren voordat ik het kenteken binnen krijg :/

Maar de keuring pin je dus meteen.
 
Ik heb dit topic al helemaal nagelezen, maar zijn er meer sites waar je motoren kunt kopen?

Ik ken nu alleen nog maar mobile.de en ebay.de namelijk :)
 
Ik ben vandaag op keuring geweest. Was alleen even frame nr. checken met een cvo erbij.


Voor Roy bij de RDW Elsloo nagevraagd :

(In mijn geval was de motor begrensd, maar ik wou gewoon origineel vermogen.)

Dat verhaal van een begrensde motor invoeren, stel er staat op de Duitse papieren 23kw, begrensd dus, en je hebt een CVO erbij dan kan je hem gewoon op vol vermogen laten zetten bij het rdw . Want het originele vermogen halen ze dan van het CVO.

Is de motor echter begrensd en je hebt geen CVO dan nemen ze gewoon het vermogen van de buitenlandse papieren over, in mijn geval 23 kw.

Ik heb de mijne in Duitsland al voor de zekerheid weer op volvermogen laten zetten via de tuv, omdat ik het zeker wou weten. Ik heb dus nog een aparte brief van tuv erbij waarop staat dat hij weer origineel gemaakt is,dus de begrenzer eruit. Maar dit was dus niet nodig geweest omdat ik een cvo erbij heb.
 
Laatst bewerkt:
Dan nog iets bij de BPM aangifte twijfelde die meneer of het wel klopte. Ik had alles van Paul guzzi overgenomen en zelf nog eens nagerekend en het was correct volgens mij dan.

Hij rekende het snel na en kwam met een lagers catalogus prijs (40 euro lager) op een hoger BPM bedrag uit B|

Toen zei hij je zult dat percentage wel verkeerd hebben berekend: ik nee hoor de motor is 51 maanden dus 4 jaar en 3 maanden > =59% + elke maand meer als 3 jaar en 6maanden * 0,75 (dus 9 maanden meer als 3j en 6m.)

Wat dus 59% + (9*0,75) =65,75 %

Daar was hij wel tevreden mee zei hij ;) , alleen op het laatste zij hij weer even van, dan krijg je de mail wel met ongeveer 260 euro ik had 259 euro berekend.


PS : keuren is in totaal 100,25 euro en kan meteen gepind en BPM kan niet meer gepind worden. Krijg je een mail van, binnen enkele dagen |(
 
Laatst bewerkt:
Ja maar hij rekende met de pc , op datum en catalogus prijs, en dan nog anders uitkomen maar waar hij nu op uit kwam zei hij niet.
Maar stel ik krijg die mail binnen en het is stukken hoger valt er dan nog tegen in te gaan ?
 
Thanks sr_vip, heb het in de OP erbij gezet.

En die BPM wil vaak wel ietsjes afwijken maar dan praat je over enkele euro's en tot nu toe alleen nog maar in je eigen voordeel. Wacht het even af en trek dan je plan.
 
Misschien een domme vraag, maar ga 'm toch stiekum stellen.

Stel, de eigenaar van de Duitse motor stemt er mee in dat je (nadat je betaald hebt en een kaufvertrag getekend hebt) de motor meeneemt met álle papieren en kentekenplaat (vanwege het weekend is het postamt dicht en kan de eigenaar de motor niet afmelden en vind het prima dat je de motor meeneemt), is dat uberhaupt mogelijk? Heb het idee dat een Duitse eigenaar dat sowieso niet wil aangezien ie zichzelf daarmee in de vingers snijdt. Maar dat afmelden in DL, dat moét uiteindelijk wel of niet? Tenminste voor de eigenaar dan.
 
Ik heb hem bij een dealer gekocht dus die hebben alles geregeld, misschien kun je de papieren laten opsturen ?

Ik kreeg vandaag op zaterdag de mail van de belasting, en het bedrag was hetzelfde als wat ik ingevuld had. Er stond wel bij, dat als ik het te laag had ingevuld er een naheffing of boete kon worden opgelegd.
 
Misschien een domme vraag, maar ga 'm toch stiekum stellen.

Stel, de eigenaar van de Duitse motor stemt er mee in dat je (nadat je betaald hebt en een kaufvertrag getekend hebt) de motor meeneemt met álle papieren en kentekenplaat (vanwege het weekend is het postamt dicht en kan de eigenaar de motor niet afmelden en vind het prima dat je de motor meeneemt), is dat uberhaupt mogelijk? Heb het idee dat een Duitse eigenaar dat sowieso niet wil aangezien ie zichzelf daarmee in de vingers snijdt. Maar dat afmelden in DL, dat moét uiteindelijk wel of niet? Tenminste voor de eigenaar dan.

Het afmelden in Duitsland moet je vergelijken met het overschrijven hier. Alleen in Duitsland kan je dus je motor schorsen door simpelweg de motor af te melden. Als de eigenaar de motor niet afmeld zal deze moeten blijven betalen.

Het kan wel wat je zegt, ik heb met mijn SRAD namelijk zo gedaan (op verzoek ván de vorige eigenaar). Hij heeft de motor naar mij toe gereden op een zondag, ik heb het weekend erop in Duitsland de motor afgemeld (12 euro ofzo) en hem toen wanneer het me uitkwam ingevoerd in NL. Dus de eigenaar moet goed vertrouwen hebben in de koper.
 
Het is wel jammer dat de EU dus nog niet zo ver is (nou ja, jammer..) dat als je een in DL gekochte motor aanmeld bij het RDW in NL dat ook meteen in DL doorgevoerd wordt en de vorige eigenaar ook meteen klaar is.
 
Het afmelden in Duitsland moet je vergelijken met het overschrijven hier. Alleen in Duitsland kan je dus je motor schorsen door simpelweg de motor af te melden. Als de eigenaar de motor niet afmeld zal deze moeten blijven betalen.

Het kan wel wat je zegt, ik heb met mijn SRAD namelijk zo gedaan (op verzoek ván de vorige eigenaar). Hij heeft de motor naar mij toe gereden op een zondag, ik heb het weekend erop in Duitsland de motor afgemeld (12 euro ofzo) en hem toen wanneer het me uitkwam ingevoerd in NL. Dus de eigenaar moet goed vertrouwen hebben in de koper.

Nog even voor de complete duidelijkheid, jij had de motor dus al in NL en bent een week later de motor gaan afmelden, alleen zonder die Duitser dus?
 
Ik zag deze bike staan:

http://tinyurl.com/yamahar6ophetoog

Ik vind hem zo extreem goedkoop dat ik me afvraag of ik niet opgelicht word? :? Of zijn bikes in Duitsland echt zó goedkoop?

ik bedoel, met dit ding de Nederlandse wegen op, vergeleken met de bikes die hier op MF worden aangeboden, scheelt me gewoon 1000 euro op zijn minst (met alle zooi als BPM et cetera meegenomen)!

Ook zag ik een 2003 model voor 2000 euro, daarvan denk ik al helemaal dat het oplichterij moet zijn? :?
 
Ik zag deze bike staan:

http://tinyurl.com/yamahar6ophetoog

Ik vind hem zo extreem goedkoop dat ik me afvraag of ik niet opgelicht word? :? Of zijn bikes in Duitsland echt zó goedkoop?

ik bedoel, met dit ding de Nederlandse wegen op, vergeleken met de bikes die hier op MF worden aangeboden, scheelt me gewoon 1000 euro op zijn minst (met alle zooi als BPM et cetera meegenomen)!

Ook zag ik een 2003 model voor 2000 euro, daarvan denk ik al helemaal dat het oplichterij moet zijn? :?

Met 24.000km al blauw (olie verbranden) roken. Laten staan en doorlopen.
 
Misschien dat iemand me hier kan helpen.
Ik ben opzoek naar een andere motor en heb het een en ander in Duitsland zien staan.

Hoeveel BPM ben ik ongeveer kwijt als ik een fiets van oktober 2008 aan wil schaffen?
Kilometerstand bedraagt 20.000 en orginele consumentenprijs was volgens unive 15853,- euro.

Edit: zelf wat gevonden :+ Volgens de site in de openingspost moet ik rekenen op een BMP van 900 euries wat zou het verschil zijn als ik hem tot pak 'm beet 2012 in het hok laat staan en dan invoer :?
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat iemand me hier kan helpen.
Ik ben opzoek naar een andere motor en heb het een en ander in Duitsland zien staan.

Hoeveel BPM ben ik ongeveer kwijt als ik een fiets van oktober 2008 aan wil schaffen?
Kilometerstand bedraagt 20.000 en orginele consumentenprijs was volgens unive 15853,- euro.

Edit: zelf wat gevonden :+ Volgens de site in de openingspost moet ik rekenen op een BMP van 900 euries wat zou het verschil zijn als ik hem tot pak 'm beet 2012 in het hok laat staan en dan invoer :?

Wou net zeggen, als je dat nog niet zelf kon vinden...
Maar wat betreft 2e, probeer het nog eens maar zeg dat hij een paar maanden ouder is. Dan zie je het verschil.
 
Wou net zeggen, als je dat nog niet zelf kon vinden...
Maar wat betreft 2e, probeer het nog eens maar zeg dat hij een paar maanden ouder is. Dan zie je het verschil.

Had wat haast in mijn enthousiasme en wou graag snel weten waar ik aan toe was :+
Bedankt voor de moeite ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan