Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hoor, jaren te vroeg. :(

Mensen met hart voor de fiets lezen zich rot op zoek naar technische informatie en wat vinden zij, minimaal 1000 berichten offtopic, waarvoor dank. :N


Zere tenen?


MF is een levend forum, meetingplace, virtueel café, waar mensen van allerlei gezindten religies achtergronden politieke overtuigingen en leeftijden samen discusieren en lol maken, allemaal onder een en dezelfde kapstok: affiniteit met motoren, en hier in casu diversions.

MF is geen vraagbaak annex fichebak louter en alleen tbv technische kwesties.
Indien, dit zo zou zijn zou het maar een droge vervelende doodse bedoening zijn.

Het gevolg is dan wel dat sommige zaken meermaals de revue passeren en soms tot vervelens toe worden herhaald. Vervelend voor diegenen die al 10 keer hetzelfde hebben verteld, maar zeer interessant voor de nieuwen die het de eerste keer zien passeren.

DAT is nu eenmaal een levend forum. Net als een café, daar wordt ook honderduizendkeer dezelfde zever verkondigd.

Check.

:W

:+
 
Botweg levert die link een hoop blabla, maar niet zoveel concreets. Ja, 2.0 en 2.5 wordt er genoemd.

Ik houd me trouwens bij de auto ook totaal niet aan het voorschrift van de fabrikant, maar daar heb ik geen last van gripverlies bij harder oppompen.

Denk dat ik maar weer eens wat ga experimenteren met wat hogere druk.
 
MF is een levend forum, meetingplace, virtueel café, waar mensen van allerlei gezindten religies achtergronden politieke overtuigingen en leeftijden samen discusieren en lol maken, allemaal onder een en dezelfde kapstok: affiniteit met motoren, en hier in casu diversions.

Jammer genoeg was het vorige topic er op gericht om zo snel mogelijk het topic te vullen en vele rijders haakten af, dus op welk punt strookt dit met je eigen tekst :? :( :X
 
dank! Nou.. dan moet ik echt maar 's ECHT naar de motor gaan kijken :') toch zonde van die laatste 25km :') :+

enneh, offtopic de gekste *O*
 
Jammer genoeg was het vorige topic er op gericht om zo snel mogelijk het topic te vullen en vele rijders haakten af, dus op welk punt strookt dit met je eigen tekst :? :( :X
Mwah, vond ik wel meevallen. Moet iedere post een technische achtergrond hebben? T is dat we een einddatum bijhielden (nou ja, Wulle dus, maar die is licht autistisch), verder is geloof ik nooit het doel uitgesproken om zsm het topic te vullen.
 
Tipperdetip: koop zo'n vestzak pen drukmetertje. En verifieer bij het op-pompstation na pompen altijd met je eigen drukmetertje. IJk deze dan zelf op je gevoel, en hou je aan je eigen waarden.
Heb ik pas gekocht: 79 cent bij de Action! Geeft 0.4 bar meer aan dan het pompstation.

jean99 schreef hieronder op 10 december 2009 @ 15:40:
en 0.4 bar is nogal een verschil. Wie geloof je ?
Ik geloof het tankstation, 0.4 bar verschil is voor mijzelf om te onthouden.
 
Laatst bewerkt:
Ik pomp altijd op bij hetzelfde station....

en 0.4 bar is nogal een verschil. Wie geloof je ?
 
Laatst bewerkt:
Het gevolg is dan wel dat sommige zaken meermaals de revue passeren en soms tot vervelens toe worden herhaald. Vervelend voor diegenen die al 10 keer hetzelfde hebben verteld, maar zeer interessant voor de nieuwen die het de eerste keer zien passeren.
Sommige dingen daarentegen zouden niet misstaan in de openingspost! Het tabelletje met olietypen per temperatuur bijvoorbeeld, Kees z'n hele mooie "hotgrips"-handleiding, of gewoon van relevante informatie een collectie links direct naar de juiste post in het vorige topic :)
 
Jammer genoeg was het vorige topic er op gericht om zo snel mogelijk het topic te vullen
Dat valt nogal mee
De hoeveelheid puur technische posts (herhalingen inbegrepen) zijn wel in verhoudeing tot de meer alledaagse lul-maar-weg post.
Het aantal posts als puur vulmateriaal zal niet echt zo groot zijn. En zelfs dan nog zijn ze gepast. Het betreft namelijk een running gag die gerbuikt maakt van de mogelijkheden dat een forum nu eenmaal biedt. Ook grappen hebben hier hun plaats.


en vele rijders haakten af
DAT zou me sterk verwonderen. Integendeel.
Een forum is altijd een beetje komen en gaan.
Er is een harde kern van een tiental vaste klanten, en dan nog een groep die af en toe komt piepen ...

dus op welk punt strookt dit met je eigen tekst :? :( :X
Euh ... op alle.
Affiniteit met motoren gaat volgens mij verder dan het moerenboutenolie gedoe.
Net zoals leden van een visvereniging of van een schietclub op alle vlakken kunnen verschillen behalve op het vlak van vissen & schieten. En in hun club of vereniging 95% van de tijd verdoen met praten over andere zaken dan vissen & schieten ...
 
Mwah, vond ik wel meevallen. Moet iedere post een technische achtergrond hebben? T is dat we een einddatum bijhielden (nou ja, Wulle dus, maar die is licht autistisch), verder is geloof ik nooit het doel uitgesproken om zsm het topic te vullen.
Ik begrijp wat je bedoeld en voel met je mee. :+ :X
 
Sommige dingen daarentegen zouden niet misstaan in de openingspost! Het tabelletje met olietypen per temperatuur bijvoorbeeld, Kees z'n hele mooie "hotgrips"-handleiding, of gewoon van relevante informatie een collectie links direct naar de juiste post in het vorige topic :)

Heb je gelijk in.

Maar das iets dat IK niet wil doen, omdat ik van oordeel ben dat een forum als dit hoort te leven, en dan geeft het niet dat een en ander herhaald wordt.
De links naar de vorige topicdelen zijn wel handig.

Duidelijk afgelijnde zaken zoals de hotgrips horen dan weer eerder in het globale howto topic thuis omdat iedereen ongeacht het type motor daar wat aan heeft.

Maar dat is slechts mijn visie ... en de jouwe is evenveel waard, dus feel free.
Aangezien je naar elke post afzonderlink kan doorlinken maakt het niet uit of de verzameling linken in de 1ste de 100ste of 7666ste post staat.
 
Sommige dingen daarentegen zouden niet misstaan in de openingspost! Het tabelletje met olietypen per temperatuur bijvoorbeeld, Kees z'n hele mooie "hotgrips"-handleiding, of gewoon van relevante informatie een collectie links direct naar de juiste post in het vorige topic :)
Het is jammer maar helaas, sommige mensen willen graag gesmeekt worden en wissen eerdere uitspraken na dagen/weken/maanden, zodat zij altijd in de belangstelling blijven.
 
Ook ik meldt me hier(of is dat alweer te veel offtopic!!!)
@ Wulle bedankt voor de uitleg over de optimate al ga ik die even niet gebruiken.
Idd met mij niks aan de hand door het kleine schuivertje
Quote ;Iets dat ik zelf ook geleerd heb ooit (motor nog net kunnen rechthouden): in een garage, met natte banden: nooit remmen of draaien zonder voeten aan de grond, en dan nog. .
Wulle noooooit meer doen!!!! met die voeten aan de grond! Me papske (tevens de gene die me heeft leren rijden) heeft hierdoor zn knie verdraaid en daarmee helemaal verbrijzeld en das niet lekker niet! Dus als je van je benen houdt nooit met de benen aan de grond onder het rijden! Beter de motor kapot dan dat..maar dat is ook een ervaring die niet veel mensen zullen hebben.

Olie doe ik zelf voor elk nieuw seizoen..en dat kan maar zo meer dan 10.000 km zijn. lijkt me niet erg omdat ie dan ook veel gebruikt wordt en niet alleen voor kleine stukjes. Moderne auto's doen dit ook met de variable interval die verlengt ook naarmate je langere afstanden rijdt
 
Joehoe! Ik meld me ook! :W

Mis er trouwens nog een paar, Creators al een tijd niks van gehoord, Boer Maarten idem, en zo zijn er aardig wat die je niet meer tegenkomt als je de vorige topics eens doorkijkt......zeker de motor aan de wilgen gehangen.
 
@Mikoyan: er komen ook weer nieuwe bij.
eusa_whistle.gif
 
Mis er trouwens nog een paar, Creators al een tijd niks van gehoord, Boer Maarten idem, en zo zijn er aardig wat die je niet meer tegenkomt als je de vorige topics eens doorkijkt......zeker de motor aan de wilgen gehangen.
Nee hoor, dankzij het vorige topic, dat door buitenstaanders en meelopers werd verziekt en daarom ontstonden er her en der nieuwe div. topics, met dank aan ... :? :( :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan