GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Raymond, je hebt mail.
Allan, ik heb die abus gezien op motozoom voor net geen 80€.
Ik zal eens kijken wat me het handigste lijkt.
Natas, ik hoef niet zo nodig bij zo'n hecht clupje te horen. Bah. })
 
Laatst bewerkt:
Hapo, je hebt antwoord...

Hey guys, ik heb meerdere fietsen, en behoor tot 1 club. Dat is de club van motorrijders. Vroeger als je voor je examen ging had je ook de ANWB/KNMV aanvulling van de blauwe speld. Dat betekende dat je een examen diende af te leggen. Je moest kunnen bewijzen dat je als rijder je motor volledig kon demonteren en monteren/afstellen. Als je dat had bereikt kwam je in aanmerking voor deze medaille. Echter had je het examen behaald diende je 1 belofte af te leggen. De belofte hield in dat je iedere gestrande motorrijder behulpzaam bent en hem/haar helpt wat voor jou op dat moment mogelijk is.

Zoals het hier gesteld wordt, is die CB club geen haar beter dan onze Hardley rijders. Ja, ik heb 2 CB's en door de lijn heen meer Honda's. Als het zo moet wil ik nog geen eens tot een CB klubje horen. Echter een motor is een motor en ben bereidwillig iedere rijder te helpen, waaronder Hardleys.

Raymond
 
Hapo,je hebt 2 type,s van die sloten,één met een binnen maat van 50mm en de andere met 70 mm binnenmaat dus ff checken hoe hoog je schijf is.
Maar het was maar een voorbeeld...er zijn nog zoveel andere sloten.

Echter een motor is een motor en ben bereidwillig iedere rijder te helpen, waaronder Hardleys.

Ook Ducati,s? Of is dat zonde van je werk.....gaan toch weer snel kapot? _O-
 
Ach ja, Honda betekent Houdt Op Na de Aanschaf.
Suzuki - Stuur U Zelf Uw Kist In
Yamaha - Yapanse Arbeiders Maken Alles Half Af
Zundapp - Ziet U Niet Dat Alles Precies Past
BMW - Boeren Mest Wagen

Maar ja ieder motor klinkt gelijk naar hun naam. Kijk hier maar eens naar.

 
Deze is ook erg leuk!

Gisteren de ketting ingekort, alleen het opstuiken vd pennen is niet goed gelukt.
Het materiaal vd pons bleek te zacht, morgen maar een harder stuk in zetten.
Toen de as geprobeerd vast te zetten, bleek het schroefdraad vd as iets te lang!
Morgen maar ff iets inkorten.
Ook bezig geweest met de remcilinder vd voorrem, dacht je dat ik die eruit kon krijgen?
Moest ik een draadgat in het huis maken om de cilinder eruit te kunnen drukken.
Daarbij heb ik het afdichtrubber verkloot. Op internet niet de juiste reparatieset kunnen vinden.
Dat zijn deze dingen:

reparatiesetby5.jpg


Toen op de site van Eriks gekeken en daar kan ik manchetten krijgen om de boel weer in orde te krijgen.

groefringmanchetrx9000nq4.jpg


Ook de uitlaten er af gehaald om de maten vd vulbusssen te kunnen bepalen:

inwendig rond 38mm en uitwendig rond 40mm, dus dat scheeld nogal!

Morgen ook maar meteen doen. Tjee hee, ik ben morgen druk....
 
Aan een schijfremslot heb ik niets, want die moet toch door de gaten heen, die niet in mijn schijven zitten?
Zoals hierboven al een voorbeeld is gegeven gaan de meeste schijfremsloten door de gaten tussen schijf en naaf, die er bij jouw fiets ook zitten. Zelfs bij nieuwere fietsen zijn die gaten in het remblokgedeelte van de schijf meestal veel te klein. Ik heb zelf nog een compacter slot van ABUS. Zoiets, maar dan geel:
ABUS - August Bremicker Söhne KG

Mijn schijven hebben dus ook geen gaten, het beste kun je het slot bij de winkel effe passen, weet je zeker dat het poast, of even uithouden dat je het kan ruilen oid.

Succes!
 
:o Je denk dat de olie nu aan de achterkant van de handel eruit spuit??

Toch??

Euh....Hapo dat zal toch wel niet waar zijn he?? :Y of :N ??


_O- _O- _O-


:W
 
Ik snap hem ook even niet. Volgens je afbeelding bedoel je:

front-calipers-gs550e-1980-usa-partslist-big-SUUSA93042.gif


Item 3, de stofhoes, in de tekening of te wel onderdeelnummer 5930849050 verkrijgbaar voor 6,- bij cmsnl.com

Item 2 de keering voor de dichting tussen de zuiger en het remklauwtje onderdeelnummer 5930745020 is eveneens 6 euries.


Bedoel je het revisiesetje van de hoofdremcylinder op het stuur, dan is dit 5960049820 , ja wel 50 pleuries voor een orginele (Compleet, zuigertje, dichtingen, veertje, cup, stofhoes en circlip), maar deze is volgens mij voor rond de 30 euro elders wel verkrijgbaar.
 
Laatst bewerkt:
Die op het stuur...leuk dat het zelfs nog origineel te koop is....maar misschien heeft Hapo nu ook een nieuwe handel nodig??? B|
 
Laatst bewerkt:
Jongens, natuurlijk bedoel ik de hoofdremcilinder, die op het stuur zit.
Rond de 5euro repareer ik hem wel. Fotoos volgen nog wel.
Ketting is gespannen en de achteras zit nu vast. Vanmiddag ga ik busjes maken voor de uitlaat.
En ff langs de rubbertjesboer.
Waarom zou ik een nieuw handel moeten hebben, Allan? :?
 
Het was vragen gesteld,je had een draadgat in het huis gemaakt om de cillinder eruit te kunnen drukken,toch?
Het huis van je handel? Achter dat cillindertje zit je olie dus dat lijkt me niet het geval,maar zo klinkt het wel een beetje... :? _O-
 
Die foto van het rubberen ringetje is volgens mij een aantal keren opgeblazen en zette mij op het verkeerde been.

Het zou natuurlijk wel kunnen, een gat erin boren om de vastgerotte zuiger terug te kunnen drukken. Vlakslijpen, boutje met koperen ring hmmm....

Of zou ie een gat in het zuigertje geboord hebben om hem eruit te kunnen trekken. (lijkt mij verstandiger, minder kans op lekkages in de toekomst)

Raymond
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het jullie laten zien. Fotoos maken alles duidelijk.
Uit deze delen bestaat mijn hoofdremcilinder:

onderdelenhoofdremcilinpm5.jpg


Hier heb ik het huis moeten doorboren om de zuiger eruit te kunnen drukken met een lange bout:

hoofdremcilinderdoorgebyr4.jpg


Zoals je kunt zien is het aanlegvlak voor de stop vlakgefreesd.

En zo wil ik de remcilinder repareren, door middel van een nieuwe zuiger met een borstje eraan waar de manchet op komt. Ik heb twee van die manchetten gekocht voor 4,5 euro incl btw.

zotereparereneo7.jpg


Als dat nou wil en goed werkt, kom ik er mooi goedkoop vanaf... ;)
Graag jullie commentaar!

Vulbusjes gedraaid voor de uitlaat:

vulbussenuitlaatqj0.jpg


Raymond, je boutjes zijn klaar:

boutjesraymondqn0.jpg


:W
 
Maak je hem echt goed dicht!

Want ik volg je topic dagelijks. Genieten is dit.

Mooi hoor dat draaiwerk! Complimenten. En op de motorsound terug te komen je hebt gelijk het doel was die carb.
 
rilla.gif

Smooth, very smooth...

Even de punten:
ten_out_of_ten_emoticon.gif

Vac. setje staat klaar. Wellicht dat ik zaterdag vrij ben en kan je dan wel assisteren. Lijkt me leuk. Anders sowieso vrijdagavond.
 
Laatst bewerkt:
Hawkeye: dank...

Raymond, zijn die 10 punten nu voor mij bedoeld? _O-
Okee, its a deal! :Y
 
Aha, wel een gat erin geboord maar ook een mooie oplossing met dat boutje en ringetje.
Netjes hoor!
Dacht trouwens dat het één was met de handel maar het is een demonteerbaar onderdeel,vandaar dat ik het eerder over de handel had!! :+

Die foto van het rubberen ringetje is volgens mij een aantal keren opgeblazen en zette mij op het verkeerde been....

Raakte ook in de war....heeft Hapo het over de manchet van z,n remcillinder,plaatst hij ineens een afbeelding van z,n voorvork kering!! _O-

:W
 
Laatst bewerkt:
Ja, volgende keer laat ie een klinknageltje zien om z'n frameplaatje mee vast te zetten. Zegt ie asje klaar.

Denken wij dat ie z'n achteras bedoelt.
 
Zeggeh, gaan jullie lekker? :Y
Maar gij hebt wel gelijk, die hapo is er een. Zet iedereen op het verkeerde been...
Leuk, he?

:W
 
Gelukkig is er in dit topic,buiten serieuze en interessante zaken ook plaats voor humor! :)

:W
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk, waarom niet?
Vandaag ga ik de remcilinder in orde maken.
Echt werken doen we eigenlijk niet meer...
Wanneer de voorremmen het goed doen, het synchroniseren is gedaan en ik een verzekering heb afgesloten (is zo gebeurd), kan ik een proefrit gaan maken.
Misschien volgende week al? Ben benieuwd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan