Jongelui op oude brikken III

CB is opgehaald voor schaderapport. Man had het nog wel druk, dus eind volgende week gaat die er naar kijken. Als de schade meer dan 450,- euro is moet er een expert van de tegenpartij komen. Hij zei dat ik het beter op een dealtje moest gooien, want de motor is niets waard :9 .

Haha, die motoren zijn inderdaad echt niets meer waard....

CB is opgehaald voor schaderapport. Man had het nog wel druk, dus eind volgende week gaat die er naar kijken. Als de schade meer dan 450,- euro is moet er een expert van de tegenpartij komen. Hij zei dat ik het beter op een dealtje moest gooien, want de motor is niets waard :9 .

Lukt het dan nog voor elefanten?

Ik ga sowieso naar 't treffen. Liefst op de 250T, misschien op een nieuw brik en anders pak ik gewoon de transalp. Nieuwe brik twijfel ik ook een beetje aan nog. Een vierde is eigenlijk wat van de zotte. Heb al genoeg twee wielers om aan te sleutelen. Maar ik heb een mooie op 't oog.

Vandaag moest ik bij mijn ouders zijn omdat de CB werd opgehaald. Meteen ook even de FS1's uit de schuur gehaald. Dit weekend gaat er ééntje naar m'n kelder in Den Haag om op te knappen. Kan niet achterblijven met dat 2-takt gespuis hier :9 .

2012-01-19114344.jpg

Tanks horen eigenlijk verwisseld. Waar nu de rode tank op zit is van mijn broer. Die met de blauwe is mijn ouwe. Toen ik 17 was reed ik er elke dag mee naar school in R'dam en had er nog weleens pech mee. Uiteindelijk geen zin en geld meer om koppelingsprobleem op te lossen van mijn FS1 en zo pakte ik die van mijn broer. Die ging vervolgens ook stuk, toen ik er op reed. Mijn broer roept nog altijd dat ik zijn FS1 altijd sloopte. En dat die mij betrapte met cilinderkop afvlakken, terwijl die dat niet wilde. Maar die FS1's zijn enorm hoogtoerige machientjes, bij een stevige herstwind pakt die de 4de versnelling niet op. Dus ik wilde meer koppel op zijn brom.

2012-01-19114443.jpg

Zo staat mijn FS1 erbij na 6 jaar stilstaan in de schuur. Één bonk roest, cilinder met warmloper al die tijd eraf geweest. Carburateur zit er niet op en naja... er missen wel meer dingen.

FS1 wereldje is best grappig trouwens. Mijn FS1 is in topconditie meer waard dan al mijn motoren bij elkaar. En ze geilen enorm op originele onderdelen en perfect gerestaureerd zoals uit de fabriek. Ik zelf ga er niet zoveel geld instoppen. Wil hem gewoon technisch weer goed hebben. Ga het motorblok volledig reviseren en hier en daar nieuw likje verf.

Moet iets om handen hebben hè. Al dat wachten op mijn CB :/

Nog een filmpje voor 't slapen gaan.

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat je er twee had :) Maar om dat roestig geval weer aan de praat te krijgen ga je toch heel wat moeten doen denk ik :X

Ja, tweetakt is de max hé! Ik ben al aan het dromen van een zwaardere tweetakt. Al moet ik me wel nog een hele tijd inhouden, wil ik dat de trouw doorgaat ;)
Ik koop nu gemiddeld elke 9 maanden een motor en das toch wel wat veel. Eerst moet er een derde weg :)

Knap filmpje, mooie levenswijze :Y

Weet je wat ik ook echt heeeeel graag zou kopen (maar er de komende 100 jaar niet zal van komen wegens onbetaaldbaar)?

Een brik met wankelmotor!! Geheel toevallig heeft Hercules onder andere ooit een wankelmotor uitgebracht:

Hercules_Wankel_2000_1974.jpg

Maar dé wankelmotor bij uitstek, vind ik, is nog altijd het Nederlandse Van Veen.
De OCR 1000 is een motor waar ik echt al lang van droom, maar die droom zal nooit realiteit worden aangezien je voor dat bedrag zo'n 50 Herculesjes uit mijn garage aankoopt ;) (of 20 transalps)

Edit: Nog even opgezocht: 85.000 euro excl btw. Dat zijn 154 herculessen :)

VanVeen-OCR1000-1978.jpg

Dan heb je ook nog een Suzuki RE5 wankel, en dan heb je het zo ver gehad met wankelmotoren. Norton heeft er ook nog een uitgebracht.
Suzuki-RE5.jpg

798px-Norton_Rotary_01.jpg

Het grote voordeel is dat je onmiddellijk een draaiende beweging hebt. En dus veel meer vermogen. Nadeel was dat het heel moeilijk af te dichten viel, daarom brak de wankelmotor nooit door. Maar ik vind het erg fascinerend :Y

Wankel_Cycle_anim_en.gif

Laatst bewerkt:
Hebben jullie trouwens al plannen voor de zomervakantie? Mij lijkt het leuk om wat offroad alpen passen te pakken :)

Zoiets

Laatst bewerkt:
Was een beetje afgedwaald na het filmpje van Agra. Maar moet je dit eens zien.
Sick http://www.youtube.com/watch?v=Fk0A0IHrpd0&feature=related
Over sick gesproken.. deze stond laatst op motormeuk :o .

Hebben jullie trouwens al plannen voor de zomervakantie? Mij lijkt het leuk om wat offroad alpen passen te pakken :)

Zoiets
Pyreneeën, stukje noord Spanje en via de kust van Frankrijk weer omhoog. Domien had vorig jaar nog een topic met tips gevraagd voor all-road wegen in de alpen. Stonden paar mooie passen tussen!

Ik heb ook mijn zinnen al gezet op de pyreneeeeeeen :Y
Vorig jaar slechte herinneringen aan de Alpen gehad, alleen maar regen regen regen :X

Jij geen zin in pyreneeeen?

Wat is Adobe Premiere verslavend om filmpjes mee te maken. Je kunt er zooooo veel mee. Ik zal straks de remake van Scandinavie posten.

Cool filmpje!

Ik ben nog eens aan het denken geweest over de shirts. Volgens mij is het wel makkelijker dat we een zwart shirt nemen uit een cataloog. Gaat goedkoper én mooier zijn. Uiteraard kan ik de huidige shirts ook nog laten bedrukken.

Het voordeel van bestellen uit een cataloog is ook dat de nieuwe leden, of die die geen shirts hebben gegeven ook makkelijk kunnen bestellen. Ik was eigenlijk zinnens een cataloog mee te brengen volgende meeting. Ik weet niet wat jullie er van vinden.

Verder is het logo ook niet goed vind ik. Ik bedoel daarmee dat het zou moeten uitgesneden worden uit het zwart. Anders ga je ook nog een zwarte opdruk hebben, en dat gaat denk ik echt niet mooi staan. Peter ging het logo uitsnijden zodat je enkel de witte opdruk hebt.

Wat denken jullie, en zijn er nog geïnteresseerden in shirts?

Laatst bewerkt:
Cool hé :) Er hangt er al een op Jane.

Morgen nog eens naar de ardennen *O*

brrr het was koud in de ardennen! Citadel van namen bezocht en een avontuurlijke geocache gedaan!

Laatst bewerkt:
Kwaliteit is echt top van die camera Henk!

Zag trouwens dat je kort filmpje had van wildkampeerplek bij Normandië!! Dat is echt één van de mooiste plekjes ooit! Echt gaaf om even terug te zien :) .

Al testrit gemaakt Domien?

Ik heb ook mijn zinnen al gezet op de pyreneeeeeeen :Y
Vorig jaar slechte herinneringen aan de Alpen gehad, alleen maar regen regen regen :X

Jij geen zin in pyreneeeen?

Had je even door moeten sturen naar Spanje! Ik heb ook van NLD naar Leucate in de regen gereden, maar als je eenmaal de bergen in Zuid-Frankrijk over bent, top weer! *O*

Gister de motor aan de synchronisatie gehangen, loopt nét weer even iets netter! *O*

Terug
Bovenaan Onderaan