ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Ik wil graag iets van een x grip ram mount of aliexpres alternatief monteren zodat ik een telefoon met navigatie in beeld heb. Maar aan het stuur heb ik geen ruimte voor zon U klem beugel. Weten jullie hoe je zoiets kan monteren? Ik las ooit iets over op die middelste moer onder je contactslot? Maar ik ken dat systeem verder niet.

Oh het is voor een ZZR600 1994

En mijn 2e vraag. Zijn er mensen die ervaring hebben met zulke ruitjes? US $15.47 19% OFF|Luchtstroom Verstelbare Voorruit Wind Deflector Universal Motorcycle Voorruit voor Kawasaki Honda KTM Voorruit Wind Deflector in Luchtstroom Verstelbare Voorruit Wind Deflector Universal Motorcycle Voorruit voor Kawasaki Honda KTM Voorruit Wind Deflector van Windschermen en windgeleiders op AliExpress.com | Alibaba Groep
HTB1tN4FbinrK1Rjy1Xcq6yeDVXaL.jpg


Welke is geschikt voor een ZZR ?
je hebt ze van 27x12.2 cm en 30x13.5 cm

Ik heb op mij ZZR1100 een windscherm dat op twee punten vast zit. En dan nog gaat het originele scherm heen en weer door de wind.

Het scherm waar jij mee aankomt lijkt mij fragiel.
 
Het is een klusje voor twee, tenminste als je het handmatig doet.

Op commando gaat het lukken. Slangetje in een flesje. De slang aan de nippel, deze eerst wat losmaken en dan bij ja je maat laten knijpen in de remhendel en jij het nippeltje los. Bij dicht draaien de remhendel los. Dit tig keer herhalen. Wel het niveau van het remvloeistofpotje in de gaten houden.
 
Ik loop zelf al een paar uur te klooien met het losmaken van de voortandwiel moer.

Niet met de slagboormachine of een dopset met een eind pijp. 👹
 
Ik loop zelf al een paar uur te klooien met het losmaken van de voortandwiel moer.

Niet met de slagboormachine of een dopset met een eind pijp. 👹
Het is gelukt. Slagboormachine met 600 nm, oid, kunnen lenen van een bevriende garagehouder.
En zelfs met dat ding ging het moeilijk.
Straks toch vastzetten met een momentsleutel op 10.00 nm.
 
Het is een klusje voor twee, tenminste als je het handmatig doet.

Op commando gaat het lukken. Slangetje in een flesje. De slang aan de nippel, deze eerst wat losmaken en dan bij ja je maat laten knijpen in de remhendel en jij het nippeltje los. Bij dicht draaien de remhendel los. Dit tig keer herhalen. Wel het niveau van het remvloeistofpotje in de gaten houden.
Dat klusje kan je makkelijk alleen doen zorg voor een potje of flesje en een slangetje ,zorg dat het slangetje in het flesje
ondergedompeld is in een laag vloeistof,doe je dat niet zuigt de rempomp lucht aan als je de greep weer terug laat komen,
met een slangetje wat in vloeistof hangt kan je door blijven pompen tot dat alle lucht er uit is.
 
Dat klusje kan je makkelijk alleen doen zorg voor een potje of flesje en een slangetje ,zorg dat het slangetje in het flesje
ondergedompeld is in een laag vloeistof,doe je dat niet zuigt de rempomp lucht aan als je de greep weer terug laat komen,
met een slangetje wat in vloeistof hangt kan je door blijven pompen tot dat alle lucht er uit is.
Het is maar waar je voor kiest. Met zn tweeën vond ik altijd makkelijker.
 
Ik drukte soepeltjes terug. Maar ben er nu best klaar mee. Eerst andere remleidingen en nissin klauwen.
Moest van ellende vanochtend met tweeën op mn oude gsxr resultaat 2 kapotte voorvorkkeerringen.
Nu dus 2 motoren die nuteloos in de garage staan te wezen.
 
Het vervangen van leidingen en remklauwen is wel rigoureus. Het werk toch? Masr ik geef toe dat het bij de zzr wat lastig is om te ontluchten.
 
Als het zou werken was ik gisteren op de kawa weg geweest. Had op de gsxr ook tokico zitten was ook altijd drama. Daar nissin op gezet en nu veel beter gevoel en snoeihard remmen. Wat de remleiding betreft, ik heb er liever geen t-stuk of ander koppelstuk tussen zitten dus nu 2 naar beneden.
Als ik na 3 avonden nog geen resultaat heb, heb ik het gehad en stap ik door. Dan kun je de originele klauwen reviseren, maar als ze er toch af moeten upgraden naar iets beters. En mocht het dan nog steeds bagger zijn dan...... zie ik dat dan wel weer.
 
Ik snap ik helemaal, het gedoe komt m.i
ook door het tussenstuk. Ik had eerst links gedaan en daarna rechts en dat heeft best wel wat voeten in de aarde gehad.

Uiteindelijk is het remmen weer goed gekomen, maar wel met geduld.
 
Tis nu opgelost. Heb de hevels van mn gsx er op gezet en toen was het goed????
Strax ff nieuwe bestellen. Ondertussen wel heel remsysteem gereviseerd. Maar dan kan het er weer ff tegen.
 
Hey Kawasaki volk. Ik heb een 1100 type C welke in onderdelen verkocht wordt. Motor heeft lager schade. Alles is nog beschikbaar dus stuur een berichtje als je wat zoekt.
 
Tis nu opgelost. Heb de hevels van mn gsx er op gezet en toen was het goed????
Strax ff nieuwe bestellen. Ondertussen wel heel remsysteem gereviseerd. Maar dan kan het er weer ff tegen.
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar banjobouten een stukje losdraaien en weer vast als er vloeistof uit komt helpt vaak wonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan