ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Bedankt voor het meedenken, ga er binnenkort mee aan de slag. Ben zelf ook geneigd te denken dat het toch in de sensor moet zitten aangezien het alleen maar gebeurt als ik de motor op de jiffy weggezet heb. Op de middenbok nooit startproblemen dat kan toch geen toeval zijn???
Nogmaals dank, zodra ik erachter ben zal ik het hier laten weten.
 
Vandaag had ik een verbazing moment; het oliekijkglas had een vochtwaas aan de binnenkant van het blok. Ik zie geen enkele sludge, wel waterdruppels op de vuldop.

Dit fenomeen heb ik niet eerder bij al mijn motoren gezien.

Even gezocht hoe je dit kan oplossen en simpel gezegd is dat een uurtje rijden en via de carterontluchting verdwijnt het wel weer.

Maar de ZZR1100C heeft zoals bekend een achilleshiel in de vorm van het derde big-end. Ik gok erop dat de bike dit condensprobleem zo'n maand heeft en de grote vraag is of er roestvorming kan ontstaan bij bijvoorbeeld dat big-end.
 
Laatst bewerkt:
Zolang er nog olie staat zal het wel meevallen. Volgens mij was het bigend lager in principe prima, maar krijgt het niet genoeg olie zonder modificatie.

Beste wat je kan doen; zorg dat je de motor een keer goed warm rijdt (uurtje rijden). Dan is alle condens er zo uit.
 
Het ging er mij of de condens bijvoorbeeld problemen kon opleveren in de vorm van roest in het blok.

Even een rondje rijden wordt uitgesteld tot wat hogere graden Celsius.
 
Laatst bewerkt:
Jaa na een maand of 5/6 is er weer leven in de zzr geblazen. Hij moest echt even wakker worden maar hij is weer in leven.

binnenkort maar weer even rijden.
 
Hmmm.... dan ben je al verder dan ik. Het was de bedoeling dat ik verleden week zou rijden. Maar aangezien ik wat klussen te doen die tijd vreten.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij mijn oude fiets (ZZR600E2 1994) al 10,5 jaar en dik 50000 kilometers en organiseer voor de achtste keer op rij de Zuidelijke klusdag van de Kawasaki ZZR club op zaterdag 5 mei.
Kijk voor meer info in het topic wat is waar te doen
 
Laatst bewerkt:
Is het inmiddels gelukt? Ik heb zelf ook het contactslot vervangen, maar zonder kolomboormachine kom je nergens, Bertus van Motorcare-Brabant in Gemert heeft me daarbij uitstekend geholpen.
Kom je ook naar de Zuidelijke klusdag van de ZZRclub bij Motorcare-Brabant in Gemert?
Als nieuweling hier op het forum (al wel een voorstel post gemaakt) wil ik graag een beroep doen op jullie hulp.

Na jaren niet meer gereden te hebben heb ik vorig jaar weer een '93-er ZZR600 gekocht, om weer mee te beginnen en dan verder te zien.

Door wissel van baan en een verhuizing als gevolg hiervan heeft het oude beestje maanden buiten gestaan met als gevolg dat tankdopslot niet meer open wou en contactslot er moeizaam op contact te krijgen is.

Via Aliexpress spareparts gekocht en tankdop(slot) ondertussen met succes vervangen.
Bij mijn poging te beginnen aan het vervangen van het contactslot en de kroonplaat los te halen gelijk al een inbusbout kapot gedraaid en dus niet verder kunnen gaan.

Ben zelf niet de handigste en beschik waarschijnlijk ook niet over het juiste gereedschap dus de vraag aan jullie, wie kan en wil me hier mee helpen dit voor elkaar te krijgen? Zoals al gezegd, het nieuwe contactslot heb ik al. Gaat dus nu om het loshalen van de handel, slot vervangen en weer monteren.

Ik woon zelf in Helmond dus als je een beetje in de buurt woont zou dat fijn zijn. Grotere afstand hoeft ook niet perse een probleem te zijn, dan moet ik er een leuk dagje toeren van maken.

Ik zie jullie reactie's graag tegemoet.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij mijn oude fiets (ZZR600E2 1994) al 10,5 jaar en dik 50000 kilometers en organiseer voor de achtste keer op rij de Zuidelijke klusdag van de Kawasaki ZZR club op zaterdag 5 mei.
Kijk voor meer info in het topic wat is waar te doen

Laatst een poging gedaan om lid te worden en toen kreeg ik geen enkele respons.
 
Is het inmiddels gelukt? Ik heb zelf ook het contactslot vervangen, maar zonder kolomboormachine kom je nergens, Bertus van Motorcare-Brabant in Gemert heeft me daarbij uitstekend geholpen.
Kom je ook naar de Zuidelijke klusdag van de ZZRclub bij Motorcare-Brabant in Gemert?

Even doorlezen. Ik heb GeJee toen geholpen. Ging ook zonder kolomboor.
 
Ik zal proberen er aan te denken vanavond. Dan kan ik het opzoeken. Anders moet je me even een PB sturen om te herrineren.
 
Gisteren achterwiel gedemonteerd van mijn zzr1100c omdat ik een lager hoorde. Dat was met een minuut 10 gebeurd. Daarna tig pogingen ondernomen om de lager, aan de schijfrem zijde, met een gemodificeerde schroevendraaier er uit te tikken.


En dat lukte g#%##&&% niet omdat er onvoldoende speling zat tussen de bus en het lager. Ik moet dus op zoek naar een lagertrekker, zodat ik de drie lagers kan verwijderen. Drie lagers, twee in het wiel en eentje in het tandwielblok. Daarnaast ook nog twee bussen van 50mm en 60 mm om de nieuwe lagers er in te tikken.

Nu heb ik de intentie om de volgende set te bestellen: https://www.mlmparts.com/nl/wiellager-f5a3aa-voor-kawasaki-gpz-1100-1996.html

Maar eerst moet ik dat gereedschap hebben om de lager wisseling te realiseren.

Is er in de buurt van Zaandam iemand die de lagertrekker en de twee bussen uitleent of het voor mij wil doen?
 
Hmm. Om verder gekloot te voorkomen heb ik het wiel maar weggebracht. Kost wat maar dan heb je wat met deze hitte.
 
Laatst bewerkt:
Gestart met groot onderhoud van mijn zzr1100c. De vorige eigenaar heeft de motor in dec. 2015 voor een grote beurt weggebracht. Het filter is m.i. in geen tien jaar vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kawasaki liefhebbers. Ik ga afscheid nemen van mijn ZZR 600, zie het verkooptopic.
IMG_20190217_154537.jpg
 
Ik wil graag iets van een x grip ram mount of aliexpres alternatief monteren zodat ik een telefoon met navigatie in beeld heb. Maar aan het stuur heb ik geen ruimte voor zon U klem beugel. Weten jullie hoe je zoiets kan monteren? Ik las ooit iets over op die middelste moer onder je contactslot? Maar ik ken dat systeem verder niet.

Oh het is voor een ZZR600 1994

En mijn 2e vraag. Zijn er mensen die ervaring hebben met zulke ruitjes? US $15.47 19% OFF|Luchtstroom Verstelbare Voorruit Wind Deflector Universal Motorcycle Voorruit voor Kawasaki Honda KTM Voorruit Wind Deflector in Luchtstroom Verstelbare Voorruit Wind Deflector Universal Motorcycle Voorruit voor Kawasaki Honda KTM Voorruit Wind Deflector van Windschermen en windgeleiders op AliExpress.com | Alibaba Groep
HTB1tN4FbinrK1Rjy1Xcq6yeDVXaL.jpg



Welke is geschikt voor een ZZR ?
je hebt ze van 27x12.2 cm en 30x13.5 cm
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets op de remhendel mijn GPX:
1383946
Is allemaal redelijk universeel.

Windschermpjes zijn ook universeel, je moet alleen even kijken welke maat je wil hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan