ZXR750R start niet (Elektrisch probleem)

BeRacing

Rookie
Lid geworden
1 mrt 2015
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Beste Motorrijders,

Sinds gisteren start mijn Kawasaki ZXR750 (circuitfiets) niet meer. Wanneer ik de motor op contact zet gaan de twee lampen van de vrij en het oliepeil wel branden. Zodra ik op de startknop druk klikt de startrelais wel. Maar direct daarna is de spanning volledig weg, de lampen van het dashboard branden niet meer. En het duurt even voordat deze twee weer langzaam opbranden. Dit opbranden gebeurd niet constant, de ene keer duurt het vrij lang voor dat lampen van het dashboard weer gaan oplichten en de andere keer zijn ze vrij snel terug. Dit doet mij vermoeden dat er een relais stuk.

De startrelais heb ik doorgemeten volgens de aanwijzingen van het boek en is zodoende goedgekeurd. Op de accu meet ik 12,5 volt. Voor de zekerheid toch de accu vannacht aan de lader gezet. Helaas mocht dit niet baten en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Wanneer ik de motor een duw geef wil hij wel gewoon lopen. Ik heb geen idee waar ik het probleem nu moet vinden. Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Bjarne :]
 
is het een zxr750r of geen R , dat staat namelijk in de topictitel. ?

inb4 mensen die gaan zeiken over jouw beroep.
 
Laatst bewerkt:
Aansluitingen op de accu goed schoonmaken en de aansluitingen goed vast zetten.
Externe accu aansluiten met startkabels en nog eens proberen.
Andere accu
Hoofdzekering controleren op vervuilde aansluitingen.
Elektrisch gedeelte van het contactslot defekt.
Is de technische kennis van je mede collega's als je tenminste echt bij motoport werkt niet hoog genoeg om dit eenvoudige probleem op te lossen? }) _O-

Sorry kon het niet laten :P
 
Laatst bewerkt:
Beroep was mij ook al opgevallen :+

Mijn eerste gedachte was ook een gare accu, kan nog net wel 12,5 volt leveren, maar geen stroom. Die 14 Ah (of wat het ook is) accu is nog maar 0,14 Ah of zo van over.....
 
Dank voor alle snelle reactie (had ik eerlijk gezegd niet verwacht :$). Zekeringen had ik allemaal al gelijk nagekeken. Accu had vannacht dus aan de lader gehangen. En de lader gaf aan dat de staat van de accu goed was en dat hij volgeladen was. Zodoende sloot ik de accu al uit en was het probleem spoorloos. Ik heb inderdaad een (bij)baan bij MotoPort. Had mijn collega's al te vaak lastig gevallen met mijn bakje (de Kawa). En moest toch een keer de werking van deze site testen. Jullie zijn met vlag en wimpel geslaagd :P. Het probleem bleek uiteindelijk toch de accu. Nieuwe accu en ik kon weer vlammen. Stalling in en wachten tot de volgende circuit dag. Nogmaals bedankt voor de reactie. En nu een slotje toch??
 
Nee nu eerst nog ff controleren of je hele laadsysteem wel goed werkt en je nieuwe accu ook netjes opgeladen wordt tijdens het draaien van de motor of het rijden met de motorfiets.
 
top!

geloof inderdaad niet het lampje van een druppellader, setje startkabels geeft een betere indruk :) met dat gele driehoekje bovenaan kan je geloof ik een slotje aanvragen
 
Terug
Bovenaan Onderaan