ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Heren.. Mijn zx10r (05 met healtech QS) krijg ik niet meer in de 5e versnelling. Hij schokt en ratelt bij elke poging, zowel van 4-->5 als van 6-->5.
Alle andere versnellingen werken overigens prima. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt!
 
aim.jpg
aim1.jpg
aim2.jpg
aim3.jpg
 
ziet er goed uit dat dash die van hans trouwens ook.
Ik heb dit weekend galespeed rempomp en koppelingshendel gemonteerd.

Deze mogen op de zolder igt ondertussen al een redelijke berg van de nieuwe 10 ook :')
62650133_2323584931029868_2496519108816797696_n.jpg


62561262_2323585011029860_38162347793055744_n.jpg
64265076_2323585134363181_7104753639985512448_n.jpg

Renthal clipons zijn ook gemonteeerd alles voelt nu echt perfect aan voor mij enige wat me nog ietwat stoort is de standaart quickshifter ik zal sensor proberen van cordona...
 
ziet er goed uit dat dash die van hans trouwens ook.
Ik heb dit weekend galespeed rempomp en koppelingshendel gemonteerd.

Deze mogen op de zolder igt ondertussen al een redelijke berg van de nieuwe 10 ook :')Bekijk bijlage 1402307

Bekijk bijlage 1402305Bekijk bijlage 1402306
Renthal clipons zijn ook gemonteeerd alles voelt nu echt perfect aan voor mij enige wat me nog ietwat stoort is de standaart quickshifter ik zal sensor proberen van cordona...
Originele rempompje te koop?
 
ziet er goed uit dat dash die van hans trouwens ook.
Ik heb dit weekend galespeed rempomp en koppelingshendel gemonteerd.

Deze mogen op de zolder igt ondertussen al een redelijke berg van de nieuwe 10 ook :')Bekijk bijlage 1402307

Bekijk bijlage 1402305Bekijk bijlage 1402306
Renthal clipons zijn ook gemonteeerd alles voelt nu echt perfect aan voor mij enige wat me nog ietwat stoort is de standaart quickshifter ik zal sensor proberen van cordona...

Mooi spul weer! :9~
 
Heren.. Mijn zx10r (05 met healtech QS) krijg ik niet meer in de 5e versnelling. Hij schokt en ratelt bij elke poging, zowel van 4-->5 als van 6-->5.
Alle andere versnellingen werken overigens prima. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt!
Schakelvork krom/bak stuk? Hoe krijg je m van 6 naar 5 als je m niet in zijn 5 krijgt?
 
Originele rempompje te koop?
Was ik niet direct van plan nee ivm later galespeed over te kunnen zetten op andere motor :)
zo geweldig vind ik die brembo pomp niet is denk ik diameter 16 erg zachte hendel zit veel slag in voor die echt bijt ik vond vb de nissin rempomp op de zx6r van 2010 beter ;)
Ik heb liever een rem die vrij direct aanvoelt en je niet bijna halverwege moet trekken voor er wat gebeurt
 
Heren.. Mijn zx10r (05 met healtech QS) krijg ik niet meer in de 5e versnelling. Hij schokt en ratelt bij elke poging, zowel van 4-->5 als van 6-->5.
Alle andere versnellingen werken overigens prima. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt!
Versnellingsbak naar zn grootje die 04/05/06/07 moet je geen Quickschifter opzetten ziin de bakken te traag voor en gaan kapot is de zoveelste al
 
Quickshifter op mijn 04 gaat vooralsnog perfect...
Rijd er al een paar jaar (volgens mij al ruim 4 jaar) probleemloos mee rond (laatste twee jaar alleen circuit)...
 
Versnellingsbak naar zn grootje die 04/05/06/07 moet je geen Quickschifter opzetten ziin de bakken te traag voor en gaan kapot is de zoveelste al

Quickshifter kan wel alleen moet de uit schakel tijd zo'n 85 ms zijn.
Korter en je trapt de bak kapot inderdaad.

Ik heb vooralsnog geen problemen en ik rijd ook met een quickshifter.
Al gebruik ik op straat ook nog wel regelmatig de koppeling.
 
Ik heb idd ook al een bak naar de klote getrapt. Maar rijd nog wel met qs alleen iets langer gezet en werkt perfect.

Heb een maand geleden een complete bak van een 06 weg gegooid waarvan alleen de 3 kapot was.. verder alles nog prima eigenlijk..Sorry!
 
Even een verhaaldje uit antosiasme (a).

Afgelopen maandag was het eindelijk zo ver. Zou mijn eerste race gaan rijden in de zac rookie cup op assen. Dat had goed moeten komen met een pr van 2:01,xxx.

In de eerste trainings sessie kwam ik er voor mijn gevoel niet lekker in, maar had tog een 2:00,1xx gereden.
Vol verbazing mijn focus proberen te pakken voor de qualificatie.

Dat had gewerkt, zat er heel lekker in. Motor voelde op de achterdemping na (wat bekend was) super aan en had alle vertrouwen in de voorkant, en dat was te merken toen ik terug het paddock in kwam vol verbaasde en antosiaste vrienden en kennissen...Ik had zojuist blijkbaar een 1:55,8xx gereden! Mijn eigen verbazing wad bijna net zo groot als mijn antosiasme. Snapte er niets van, kon het niet geloven gewoon.

Bij de briefing in de middag sloeg dit even om in ligte paniek. Ik werd met ligt venijn doorgezet naar de sport 1000..begrijpelijk natuurlijk, maar ik kon nog altijd niet geloven dat ik zulke tijden vast zou kunnen houden over meer ronden. Maar het naast me neer gelegt en besloten maar te zien hoe het gaat.

Race1 was daar, vol spanning de opwarm ronden in. Wat ging dat al hard!
Einde opwarm ronde start plekje vinden. Opstellen, hoofd leeg en focus op de lichten voor mijn eerste start...motor in de toeren begrenzer van de lounch control, licht uit en gaan!

Goede start, eerste bocht wat plekken verloren in het gedrang. Maar mijn dag kon al niet meer stuk, wat een gevoel, wat een kick!
Uiteindelijk na wat inhalen lang op plek 2 gereden, echter begon bij ronde 7 mijn energie op te raken, was niet gewend constand rond de 1:57 rond te rijden. Hierdoor gedwongen om mijn snelheid te minderen met 2sec. En toen kwamen er al snel 3 man voorbij. 4 eigenlijk zelfs, maar die had ik uitkomen gt op de streep nog te pakken. Yes!!

Race 2 heb ik nog wat gevechten gehad, maar was de vermoeidheid te groot en heb ik het met een tevrede 6e plek moeten doen.

Om het niet nog langer te maken xd.

Wat een beest is die 10r uit 2008 nog! Ik kwam op power niets te korte op de veel nieuwere kanonnen (in deze klasse, en toegegeven met behoorlijk wat aanpassingen). En wat een kick om dit mee te maken!

IMG-20190618-WA0010.jpg


IMG-20190618-WA0006.jpg

IMG-20190618-WA0005.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20190618-WA0005.jpg
    IMG-20190618-WA0005.jpg
    187,9 KB · Weergaven: 5
  • IMG-20190618-WA0006.jpg
    IMG-20190618-WA0006.jpg
    187,1 KB · Weergaven: 3
Leer je veel van bij wedstrijd rijden ik vind het soms vervelend bij vrij rijden dat er zoveel tragere en snellere rijders door elkaar zitten.
Bij wedstrijd zijn diegene achter je langzamer bij de start en die voor je sneller en kan je veel leren met proberen aan te pikken en zien hoe zij rijden.

Misschien moet ik er zelf ook ooit eens aan mee doen al paar keer kans gehad om wedstrijdje mee te doen maar al altijd gepast.
Blijf er toch wat bang voor op een of andere manier.
 
Netjes hoor!
Leuk verhaal om zo te lezen. :t
Nu op naar het podium. *O*

Thnx!
Ga ik zeker mijn best voor doen, maar man wat gaan die gasten hard! Haha

Leer je veel van bij wedstrijd rijden ik vind het soms vervelend bij vrij rijden dat er zoveel tragere en snellere rijders door elkaar zitten.
Bij wedstrijd zijn diegene achter je langzamer bij de start en die voor je sneller en kan je veel leren met proberen aan te pikken en zien hoe zij rijden.

Misschien moet ik er zelf ook ooit eens aan mee doen al paar keer kans gehad om wedstrijdje mee te doen maar al altijd gepast.
Blijf er toch wat bang voor op een of andere manier.

Is zeker leerzaam, en geweldig tof om een beetje gevechtjes te hebben onderling.

Ik was er ook heel bang voor, maar zeg nu gewoon doen jo ;).

Filmpje van race 1 (a)

Race 1 asssen nk sport 1000
 
Terug
Bovenaan Onderaan