ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Hey boys,

Dit is een vraag gericht aan de technische lui van hier. Ik zag vandaag dat de stekker vanaf mijn dynamo naar mijn spanningsregelaar helemaal kapot was. Ik kon met erg weinig kracht de draadjes er zo uit trekken, die waren helemaal verroest. De stekker was ook aangedaan en verroest/kapot. Het is op die stekker een keer heel heet geworden, wanneer weet ik niet. Afgelopen weken zonder problemen motor gereden.
Nu weet ik dus niet meer hoe ze erop zaten. Ik weet wél dat er wisselstroom op komt te staan en dat dat naar de spanningsregelaar gaat.

Iemand enig idee of die kabels in een bepaalde volgorde op de stekker in de spanningsregelaar moeten?
En is die stekker ook ergens los te koop?


wsmd5c.jpg


xnu2j9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is opgelost, de volgorde blijkt niet uit te maken.
 
Laatst bewerkt:
mijn 2004 zx10r stinkt naar benzine bij de tankdop. kan de dop kapot/lek??iemand ervaring hiermee??

Kan zijn dat hij i.v.m. de warmte (staat hij even in de zon?) via de ontluchting benzinedampen laat ontsnappen. Je kunt het rubber in de dop visueel inspecteren. Verder kan er niet veel misgaan lijkt mij.
 
Heb een setje Lucas SRQ en Brembo SC.
De SRQ heeft een ietwat sponziger gevoel, je moet de hendel wat meer inknijpen om dezelfde vertraging te krijgen; de SC remt een stuk aggresiever en heeft mijn voorkeur.
De SRQ CRQ moet goed warm worden en werkt eigenlijk alleen op het circuit. :)
Maar daar doen de Brembo SC's het ook beter - vergelijken misschien niet met de SRQ?

Eigenlijk wil ik een setje Brembo Z04 blokken, maar die prijssssss...... :X_O-
 
:t goed om te weten.

Werkt je motor weer naar behoren?

Dankjewel. Ik moet het nog uitproberen. De stekker was een beetje gesmolten en niet los te krijgen zonder hem kapot te maken. Dus ik heb nu een nieuwe stekker besteld. Die dag moest ik nog van Assen naar Leeuwarden rijden zonder dat hij dus de accu oplaadt. Dat is me bijna gelukt, 1 km voor mijn huis stond ik stil haha. Anwb heeft de accu snel bijgeladen en toen kon ik het laatste stukje nog verder rijden.
Ik had alle lampen aan de voorkant uitgeschakeld om stroom te besparen, toen liet ik per ongeluk 1 stadslichtje in de lampenkap vallen. Dus gister de hele voorkant van de motor gedemonteerd, en morgen weer terugplaatsen. Het lampje kon ik gelukkig uit de kap schudden. Vandaag alle kuipdelen mooi schoon kunnen maken, haha. Isie zometeen weer zo schoon als nieuw.
 
Beste leden,

Heb ook een vraag voor de techneuten onder ons. Een maand geleden hebben wij onze woning verkocht en moest ik m'n motor tijdelijk stallen bij m'n broertje. Gedurende de winter heb ik de accu niet aan een druppellader gehangen, stom ik weet het. Dus starten deed de motor toen niet. Ik heb nog geprobeerd om de accu enigszins op te laden maar tevergeefs. We hebben de motor toch kunnen starten met startkabels en heb ik de motor kunnen verplaatsen.

Ik dacht m'n accu is stuk dus ik bestel een nieuwe. Afijn, gisteren gemonteerd aan de lader gehangen voor de zekerheid en hij was al snel vol. Ik zet het contact aan en de motor geeft geen kik. Normaal gaan de lichten van het dashboard branden maar die deden ook niks. Enig idee wat het kan zijn?

Wat mij ook opviel is wanneer ik de polen van de accu aansloot begon "iets" te draaien (een zoomgeluid) alsof er een ventilator draaide? 😩

Helpt iemand mij uit de brand?
 
Wat er begint te draaien, joelen, pompen is de brandstof pomp.
Ik begrijp dus dat de motor met overstarten wel liep maar nu met een nieuwe accu niet ? Heb je de + pool op de + pool en de - op - ??
Hoeveel stroom meet je nu op de accu ? Wat voor lader heb je gebruikt?
 
Beste leden,

Heb ook een vraag voor de techneuten onder ons. Een maand geleden hebben wij onze woning verkocht en moest ik m'n motor tijdelijk stallen bij m'n broertje. Gedurende de winter heb ik de accu niet aan een druppellader gehangen, stom ik weet het. Dus starten deed de motor toen niet. Ik heb nog geprobeerd om de accu enigszins op te laden maar tevergeefs. We hebben de motor toch kunnen starten met startkabels en heb ik de motor kunnen verplaatsen.

Ik dacht m'n accu is stuk dus ik bestel een nieuwe. Afijn, gisteren gemonteerd aan de lader gehangen voor de zekerheid en hij was al snel vol. Ik zet het contact aan en de motor geeft geen kik. Normaal gaan de lichten van het dashboard branden maar die deden ook niks. Enig idee wat het kan zijn?

Wat mij ook opviel is wanneer ik de polen van de accu aansloot begon "iets" te draaien (een zoomgeluid) alsof er een ventilator draaide? 😩

Helpt iemand mij uit de brand?
Noodstop in??
 
Wat er begint te draaien, joelen, pompen is de brandstof pomp.
Ik begrijp dus dat de motor met overstarten wel liep maar nu met een nieuwe accu niet ? Heb je de + pool op de + pool en de - op - ??
Hoeveel stroom meet je nu op de accu ? Wat voor lader heb je gebruikt?

Klopt, met overstarten liep ie en met de nieuwe accu erop doet ie niks. Het contact gaat zelfs niet aan. Ik meet iets van 13, nogwat en alle polen zijn goed aangesloten. Ik heb Horeon gebeld (dealer uit Zwanenburg) die gaf de tip eerst de hoofdzekering en andere zekeringen te checken. Dus dat ga ik eerst even doen
 
Al even niet echt iets gepost hier. Lees nog wel mee 😇.

Al weer 2 circuit dagen gehad en zondag mijn licentie gehaald om de zac te kunnen rijden met de 10r.

Alleen mijn achter shock kan het niet goed meer bij benen. Heeft iemand hier nog een race shocj liggen toevallig? Mag best aan een service beurtje toe zijn (het is voor een 08 zx10r).
 
Klopt, met overstarten liep ie en met de nieuwe accu erop doet ie niks. Het contact gaat zelfs niet aan. Ik meet iets van 13, nogwat en alle polen zijn goed aangesloten. Ik heb Horeon gebeld (dealer uit Zwanenburg) die gaf de tip eerst de hoofdzekering en andere zekeringen te checken. Dus dat ga ik eerst even doen

Als je accu stroom geeft en de polen dus goed aangesloten zijn dan zou ik ook de zekering verdenken, wat opzich wel weer raar is tenzij je hem overgestart hebt met een vrachtwagen ofzo...
Geef je nog ff een update ?

BTW ik bedenk me ineens dat mn 10 laatst ook niet op contact wou maar toen ging er helemaal niks aan ( ook de pomp niet etc )
Mijn accu was toen dood, nieuwe er op en alles was weer goed.
bij jou lijkt het precies omgekeerd.. waardootr ik toch je nieuwe accu ook een beetje verdenk.
 
Als je accu stroom geeft en de polen dus goed aangesloten zijn dan zou ik ook de zekering verdenken, wat opzich wel weer raar is tenzij je hem overgestart hebt met een vrachtwagen ofzo...
Geef je nog ff een update ?

BTW ik bedenk me ineens dat mn 10 laatst ook niet op contact wou maar toen ging er helemaal niks aan ( ook de pomp niet etc )
Mijn accu was toen dood, nieuwe er op en alles was weer goed.
bij jou lijkt het precies omgekeerd.. waardootr ik toch je nieuwe accu ook een beetje verdenk.

Ik kan me herinneren dat ik met de oude accu precies hetzelfde had, toen dacht ik dat het door de accu kwam.
 
Klopt, met overstarten liep ie en met de nieuwe accu erop doet ie niks. Het contact gaat zelfs niet aan. Ik meet iets van 13, nogwat en alle polen zijn goed aangesloten. Ik heb Horeon gebeld (dealer uit Zwanenburg) die gaf de tip eerst de hoofdzekering en andere zekeringen te checken. Dus dat ga ik eerst even doen

Zekering wil inderdaad nog wel eens de geest geven als je een auto gebruikt om de motor te starten en te laden.

Soms zelfs de accu, zeker als je met een diesel oplaad.
 
Ik kan me herinneren dat ik met de oude accu precies hetzelfde had, toen dacht ik dat het door de accu kwam.

Grote kans dat dat nu weer zo is, ook al was die accu nieuw.
Zoals Racekip al aangeeft kan je een accu slopen met overstarten ;)

Ik neem aan dat je killswitch goed staat he ?!
 
Vraagje, ik wil mijn olie verversen. Wat is verstandig, semi-synthetisch of vol-synthetisch?
Wat voor olie er nu in zit weet ik niet (is er niet door mij in gedaan).
 
Sinds ik mijn 10 heb rijd ik altijd met motul 5100 10w40 en bevalt perfect.
Dit is een semi-syntheet overigens...
 
een goede vol syntheet met esters is het beste, maar voor huis, tuin en keukengebruik en normale oliewisselintervallen is bv 5100 ook prima. Als je veel circuitrijd zou ik eerder 300v pakken omdat bij hoge temperaturen de olie eerder kraakt en gezien 300v specifiek gemaakt is voor de wat enthousiastere rijder zou deze daar beter bestand tegen moeten zijn en langer goed moeten smeren. (in theorie dan, ik heb geen data om dit te onderbouwen).
 
Voor wat t waard is; ik weet uit de autolarij dat als het serviceverleden van een blok niet bekend is (dus of vol- of halfsyntheet gebruikt) er vaak een halfsyntheet gebruikt wordt.
Volsyntheet zou eerder aangekoekte resten en sludge etc losmaken dan een halfsyntheet. Spul wil je niet voor je aanzuigkorf van je oliepomp hebben hangen bij +12K rpm...-O-

Grtz,fRank
 
Terug
Bovenaan Onderaan