ZX-9R slaat af

HuttenKawa

Rookie
12 mrt 2019
1
0
Ik heb een ZX-9R uit 2003. Wat vaak gebeurd is dat deze kort na de start tijdens het rijden uitvalt. In de 1e versnelling lijkt het alsof de benzine toevoer hapert. dit is ook duidelijk te horen, de motor lijkt over te slaan. En dan brandt het beruchte rode lampje. Herstarten helpt, maar ik moet dan vaak extra gas geven anders start de motor niet.

Het gebeurt meestal in ochtend als ik de motor voor het eerst start. Later na mijn werk start en rijdt de fiets meestal zonder problemen. B|

Iemand een idee/tips?
 
Ik heb een ZX-9R uit 2003. Wat vaak gebeurd is dat deze kort na de start tijdens het rijden uitvalt. In de 1e versnelling lijkt het alsof de benzine toevoer hapert. dit is ook duidelijk te horen, de motor lijkt over te slaan. En dan brandt het beruchte rode lampje. Herstarten helpt, maar ik moet dan vaak extra gas geven anders start de motor niet.

Het gebeurt meestal in ochtend als ik de motor voor het eerst start. Later na mijn werk start en rijdt de fiets meestal zonder problemen. B|

Iemand een idee/tips?
TIP van ex-motorloos: Omruilen voor mijn ZX9-R uit 2002 (binnenkort te koop, als ik klaar ben met poetsen...), die heeft dat helemaal niet!!!

Maar om iets constructiever te reageren:
- hoe kort na de start doet zich het probleem voor, enkele seconden, langer? korter?
- na je werk rijdt je motor meestal zonder problemen. Dus soms ook met problemen --> welke problemen?
- start je de motor bij een koude start met of zonder choke
- start de motor vlot, met andere woorden: is de accu nog van voldoende kwaliteit
- is het probleem wat je beschrijft recent, of altijd al (deels of helemaal) aanwezig geweest
- hoe lang heb je de motor al, wat is de kilometerstand
- het rode lampje in het dashboard gaat aan als de oliedruk te laag is, heeft verder niets te maken met benzinetekort
- Rij je direct na het starten weg, of laat je eerst de motor een tijdje warmdraaien (mocht je het ene doen, probeer dan eens de andere variant)
- hoe staat het met het uitgevoerde onderhoud (klepspeling, synchronisatie, lucht- en brandstoffilter, vervangen bougie
- mijn ZX9-R uit 2002 start echt zeer spontaan, heeft maar kort de choke nodig bij een koude start en heeft ook geen 'ochtendhumeur' bij een koude start. Dat jouw motor wel een ochtendhumeur heeft, hoeft dus niet zo te zijn!
 
@HuttenKawa probleem lijkt hetzelfde als de ZR7-S die ik van me pa overgenomen heb. Ik had paar maanden terug de carbarateur half losgemaakt (naar buiten hangend) en hem goed schoongemaakt/gespoten met carbs cleaner. Nu start hij prima met de choke en hoef ik hem er niet te lang op te laten zitten. Beetje met de stationairschroef spelen helpt ook. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan