zwarte streep in remschijf,wat is het???

de rekker

MF veteraan
1 okt 2004
1.385
6
aalst ,belgie
full


ik heb het juist op 1 schijf!!
wie weet wat de oorzaak is?

rekkie
 
Of gewoon wat slijtage door zand of wat dan ook. Ik zie geen olie op de spaak, dus die voorvorkkering zou ik me maar niet te druk over maken. (Al is controleren natuurlijk nooit slecht.)

Er zit overigens een muisaanwijzer op je remschijf. ;)
 
't zal wel van vet zijn denk ik,motor heeft nog maar 2500 km gelopen.
de eerste week werd er wat vet afgeslingerd die uit de lager kwam .
die dan van de remschijf liep,
het zal zo op de remblokken geraakt zijn.
tzal er wel uitslijten zeker.

rekkie
 
Eens goed warm stoken door eens loeihhard te remmen. Zal wel over gaan...
Dan wordt de gehele schijf wat donkerder :+

Je zou ook de blokjes eens kunnen demonteren even goed bekijken op onrechtmatigheden en even een schuurpapiertje erover heen kan zeker geen kwaad.

Met wat waterproof schuurpapier (fijne korrel) je schijf wat polijsten moet volgens mij ook geen kwaad kunnen, daarna wel even goed schoonwrijven met een doek met daarop wat remmenreiniger erop.
 
Indien voorwiel, voor mij totaal onbegrijpelijk; gaat het om het achterwiel dan zou ik overwegen de uitlaat een beetje anders te richten. Raar gedoe daar achteraan, soort van terugkrullende hekgolf en een millimeter kan al veel verschil maken.
 
Omdat het een motor is met zo weinig KM denk ik dat er nog wat zooi op je blokken zit (vettigheid) die je nu vollop in je schijven aan het duwen bent. komt vaker voor met geventileerde schijven => zooi komt in de ventilatiegaten, en weer op de blokken en weer in de gaten enzo.
je kan ff je blokken demonteren, schoonmaken. kan ze even opschuren en dan moet het wel overgaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan