Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

voorlopig resultaat (want om persoonlijke redenen zijn de weekenden echt voor vrouw en kind..... werk alleen doordeweek aan het span)

full
 
Zo, we gaan weer lekker verder.......... voorlopig even geen foto's want dat worden toch alleen maar herhalingen van verschillende lagen plamuur.

Zal wel plaatjes maken van dingen die nog moeten gebeuren aan de binnenzijde bij de afwerking van de sluiting e.d. Van de buitenkant denk ik dat het pas weer fotowaardig is als de eerste kleurproef er weer op gaat.

Wel een tipje van de sluijer; heb dit weekend een rolletje striping gescored in dezelfde maat en kleur als destijds voor de Guzzi gebruikt is, wil toch gaan proberen om de oude dame en het bakkie qua uiterlijk nog wat netter bij elkaar te brengen door ook in het span een zilveren biesje te verwerken.

grt
Steven
 
omdat ik inmiddels redelijk tevreden ben over de vormgeving aan de buitenkant nog een serie foto's.... de passing van de deur aan de buitenkant is nu mooi. De opening netjes strak en overal ongeveer even breed.

full
 
aan de voorzijde is de opening iets breder, maar dat is nodig om de verplaatsing van de deur naar voren op te vangen die optreedt in de eerste paar graden beweging van het scharnier.

full
 
Nu is het een kwestie van afwerken aan de buitenzijde; dus die laat ik verder even helemaal met rust. Anders krijg ik hetzelfde als een jaar of wat geleden, dat ik te lang focus op 1 deel waardoor ik te ver ga en gewoon opnieuw moet beginnen.

Net even met een lampje gekeken waar er nog licht langs de deurrubbers schijnt; daar moet de deur aan de binnenzijde opgedikt worden. Daarna kan ook de binnenkant strak afgewerkt worden.

Om verveling door langdurig schuur en plamuurwerk te voorkomen denk ik dat ik eerst de achterwand tussen het zit en bagagedeel en de accubak in de bagageruimte ga herstellen.

morgenmiddag een sollicitatiegesprek, dus dat is ook wel lekker.

grt
Steven
 
even wat plaatjes zoals de achterwand onder de ducttape vandaan komt, door de klap van het ongeval destijds wat de neus gesloopt heeft zijn ook een paar popnagels losgekomen van het dunne plaatje wat de accu in de bagage ruimte moest houden

full
 
Nu is het een kwestie van afwerken aan de buitenzijde; dus die laat ik verder even helemaal met rust. Anders krijg ik hetzelfde als een jaar of wat geleden, dat ik te lang focus op 1 deel waardoor ik te ver ga en gewoon opnieuw moet beginnen.

Net even met een lampje gekeken waar er nog licht langs de deurrubbers schijnt; daar moet de deur aan de binnenzijde opgedikt worden. Daarna kan ook de binnenkant strak afgewerkt worden.

Om verveling door langdurig schuur en plamuurwerk te voorkomen denk ik dat ik eerst de achterwand tussen het zit en bagagedeel en de accubak in de bagageruimte ga herstellen.

morgenmiddag een sollicitatiegesprek, dus dat is ook wel lekker.

grt
Steven
Goed bezig. Succes morgen.
 
heren bedankt........ en aangezien de beste voorbereiding je hoofd leegmaken is door dom geknutsel gelijk maar even de oude accubak eruit getrokken.

full
 
beetje popnagels uitboren beetje sjorren en dan krijg je al heel snel dit.

full
 
zo min mogelijk bagageruimte wegsnoepen..... en je kunt gelijk zien dat er trekbelast verbindingsstuk is bijgekomen wat de gordel bevestiging met de ophangingskoker in de bodem gaat verbinden. zo ontstaat een mooie driehoek waar de gordel aan trekt in geval van een frontaaltje.

full
 
zo kan je mooi zien dat de ruimte die je uit de zitruimte haalt heel erg meevalt, dit valt bijna volledig weg in de holling van de stoelrug.

full
 
en deze keer maken we eerst een dummy van hardboard voordat we met aluminium gaan staan rommelen, deze keer ga ik 2mm plaat gebruiken; dus het moet in 1 keer goed. De bak zal met mat en polyester in de achterwand verwerkt worden zodat de boel niet weer beschadigt als ik weer eens de neus ergens insteek waar die niet hoort...........

full
 
trouwens van het weekend eens even heel voorzichtig proberen of het foudraal en de luchtfles een beetje willen passen ergens, anders moeten er misschien nog aanpassingen aan het span gedaan worden. Dat controleer ik liever nu als dat ik daar tegenaan loop als de boel net strak in de lak staat............

Ga er wel even van uit namelijk dat het span geschikt moet zijn als primair vervoer naar de wedstrijden, dan kan ik met de fles nog wel rommelen, maar het foudraal moet echt ergens veilig passen.
 
trouwens van het weekend eens even heel voorzichtig proberen of het foudraal en de luchtfles een beetje willen passen ergens, anders moeten er misschien nog aanpassingen aan het span gedaan worden. Dat controleer ik liever nu als dat ik daar tegenaan loop als de boel net strak in de lak staat............

Ga er wel even van uit namelijk dat het span geschikt moet zijn als primair vervoer naar de wedstrijden, dan kan ik met de fles nog wel rommelen, maar het foudraal moet echt ergens veilig passen.

Sorry? Luchtfles ?
 
Luchtdrukwapen met 20 bar wellicht?

Bijna goed........ je mist een nulletje; Heb een 2 tal originele engelse Webley Raiders voor de verschillende disciplines; swp 200 bar, aangeraden vuldruk 195 O-)

Voor de HFT neem ik overigens niet altijd de fles mee, hoef dan in principe tijdens de wedstrijd niet te vullen; de 16 joule HFT'er is relatief zuinig met lucht.
Voor de 100 mtr wedstrijden die ik in de toekomst wil gaan doen ben ik de andere Raider aan het klaarmaken en deze zal wat meer lucht gaan verbruiken en dan is flessie bij eigenlijk niet te vermijden.

Maak me overigens om die fles niet eens zo druk, kan ook kleiner 300 bar flesje regelen voor wedstrijd gebruik, dan kan ik de 6 ltr 300 bar gewoon thuis laten staan. Zit meer met de lengte van de foudraal; die moet ik veilig neer kunnen leggen zonder kans op schade aan de kijker.

kijk van het weekend wel even hoe we dat op gaan lossen; misschien zie ik zelfs wel beren en past het gewoon in de neus..... heb er eerlijk gezegd nooit over nagedacht omdat ik de auto van de zaak prive mocht gebruiken en ik dus ruimte zat had.

grt
Steven
 
Terug
Bovenaan Onderaan