Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

na wat passen en meten uiteindelijk dit uitgekauwd

full
 
door de opening is alle mechaniek met wat pielen nog bereikbaar voor onderhoud en/of vervanging
full
 
en de deur gaat ook nog eens gewoon dicht........ toch niet geheel onbelangrijk
full
 
en dan wordt de totale verdikking van de deur voor de binnen en buiten handgrepen en het slotmechanisme dit:
full
 
als alles verder klaar is komt ook hier 1 matje overheen, zodat de graad van afwerking voor de hele binnenzijde gelijkwaardig is. Daarna dekseltje maken voor de onderhoudsopening en dat met 4 parkertjes vastzetten.

lekker de gang erin houden is het motto!!!
 
Netjes hoor! Wat is dat voor grijze lijm die je gebruikt? Dat lijkt ook een sterk vullende werking te hebben, klopt dat?
 
Nu even pauze, verf is nog steeds niet helemaal droog en met de achterkant (bij de sluiting) van de deur wil ik pas verder als ik de stoel op zijn plaats kan zetten.
De stoel gaat ontdaan worden van de hoofdsteun en deze zal gebruikt worden om het slot in weg te werken.
Het is dan de bedoeling dat de hoofdsteun een onderdeel wordt van de deur.
De hoofdsteun van de kuipstoel van EZS ligt namelijk vrij diep in de achterwand van het span, daar waar nu het deurslot zit; ben bang dat de stoel te ver naar voren moet als ik op die manier de ruimte wil maken. Bij het open scharnieren gaat dat deel van de deur uiteraard schuin naar voren dus bij een vaste stoel met hoofdsteun voor de deur moet er best veel ruimte tussen de stoel en de deur zitten.
Als je de stoel uitvoert zonder hoofdsteun (waardoor deze onder de deur blijft) en de hoofdsteun verwerkt in de deur dan kan het allemaal een stuk compacter worden uitgevoerd en blijft de stoel zo ver mogelijk naar achter staat.

denken in oplossingen niet in problemen
 
Netjes hoor! Wat is dat voor grijze lijm die je gebruikt? Dat lijkt ook een sterk vullende werking te hebben, klopt dat?

Bison polymax..... heeft geen vullende werking als in uitzetten tijdens het harden, maar omdat het bij aanbrengen de consistentie van een kit heeft kan je het wel vullend gebruiken.
 
Nu even pauze, verf is nog steeds niet helemaal droog

Je moet zorgen dat er frisse lucht in je bak komt. De moderne verven drogen niet bij gebrek aan zuurstof. Zet er maar een ventilator in ofzo. Anders is die verf volgende week nog niet droog.
In mijn kofferbak heb ik een nacht een kachel gehad op 45 graden en dan droogt ie wel.
 
Ah, Polymax ken ik goed, ik gebruik meestal de zwarte variant vandaar dat ik het niet herkende.

ik ook..... maar die was toevallig op bij de plaatselijke bouwmarkt, gebruik voor dit soort werk wel de express versie, anders duurt het relatief lang voor je verder kunt.
 
Je moet zorgen dat er frisse lucht in je bak komt. De moderne verven drogen niet bij gebrek aan zuurstof. Zet er maar een ventilator in ofzo. Anders is die verf volgende week nog niet droog.
In mijn kofferbak heb ik een nacht een kachel gehad op 45 graden en dan droogt ie wel.

zal zo even blazertje neerzetten dan, laatste keer dat ik het aan de buitenkant van het span gebruikt heb duurde het inderdaad ook erg lang voor het niet meer "pikte" de ventilatie in de "werkplaats" is niet echt optimaal...
 
Blazertje werkt goed verf al stuk droger, ook net iets warmer in de werkplaats.

Maar goed er moeten zat andere dingen gebeuren.
full
 
nog beetje bijsmeren en lekker laten doorharden, dan nog een lekkere laag extra polyester eroverheen en dan even kijken of ik het deel wat direct zichtbaar is onder de ruit ook nog een laagje plamuur geef om het zichtdeel toch wat meer in lijn te brengen met de EZS afwerking aan de binnenzijde van de ruit.

full
 
Nog effe en je kunt jouw opsluiten in een kamertje met polyester matjes. En even later heb jij met je blote handen een luxe spanbak gekleid. ;)
 
Volgens mij ga je van alles kleien als je lang genoeg in een afgesloten kamertje met polyesterdamp zit........ maar ik denk niet dat er iets uit komt te zien als een fatsoenlijke zijspanbak _O-

Zo hangt het er nu bij met de deur in slot, zit behoorlijk in zicht en sluit gewoon aan op bakje onder ruit; komt dus eerst laagje plamuur op, wil het toch wat gladder en netter hebben als de rest van de binnenkant die je nauwelijk kunt zien.

We gaan dus vandeweek vrolijk verder; vandaag even niet :N eerst even een luxkafleksk ophangen bij moeders in de badkamer

Spannie laten we in deze staat achter voor vandaag:
full
 
Laatst bewerkt:
Omdat er inmiddels met goedkeuring van het thuisfront ook weer wat andere zaken op gang komen en mede in verband met de veranderde kentekens gaat ook het rijwiel gedeelte definitief omgebouwd worden voor zijspan gebruik en zijn we de rommelbak in de werkplaats maar weer eens ingedoken....
full
 
Laatst bewerkt:
kortom..... zooi zat in huis, inclusief een kentekenloos Le Mans 1000 frame om voor de maatvoering te gebruiken zonder de oude dame uit bedrijf te moeten nemen (was die in bedrijf dan????)

We gaan gewoon definitief voor schommels en autobanden zodat de mooie wielen die meneer haan destijds voor mij gemaakt heeft ook eens ophouden met stof verzamelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan