Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

10 jun 2004
4.494
4
49
Rotterdam
Bezoek Site
Vandaag weer eens lekker met de oude dame aan de knutsel gegaan
View media item 1328987lekker knippen en plakken.... net als vroeger..............

We gaan namelijk de ruimte die is vrijgekomen door het "vervallen" van de accu gebruiken voor de nieuwe electriciteits installatie
View media item 1328989ruimte zat tenslotte
View media item 1328988malletje overzetten op aluminium
View media item 1328983en
View media item 1328984daarna uitknagen
View media item 1328985
een uurtje vouwen, kloppen en meten verder............
View media item 1328981en het past heel aardig
View media item 1328982
Blijft slechts 1 vraag over; eigenlijk belachelijk dat ik dat als guzzioot niet meer weet..........
- hebben deze oude bobines de extra massa van het huis tegen de bevestigingsbeugels nodig of kan ik een rubber inlay gebruiken om ze ook gelijk een beetje van de trillingen af te schermen;-)

Maar er zit in ieder geval weer een beetje beweging in; nu alleen nog een beetje in gevecht met dochterlief: die heeft namelijk besloten dat de logeerkamer op zolder (waar de oude dame slaapt) nu haar kamer is.

Verder zijn er wat knopen doorgehakt die het project in zijn geheel zullen versnellen zodra de knaken beschikbaar zijn:
- de zijspanbak gaat naar een spuiter, het zelf spuiten van de kleine spullen is prima gelukt en het resultaat is mooi; maar ik heb er ook van geleerd dat de ruimte die ik kan maken als nette spuitcabine te klein is om de complete bak te kunnen behandelen. Daar kan ik dan simpelweg niet goed genoeg om heen lopen waardoor je en van veel te dichtbij spuit en grote kans loopt dat je hele stukken opnieuw kan doen omdat je in het werk continue tegen je eigen net gespoten vlakken aan loopt
- het blok gaat waarschijnlijk naar een straler, heb nog steeds de mogelijkheid om het zelf te doen, maar weet niet of ik het aandurf en waar ik dan de tijd vandaan zou moeten halen. Het afgelopen jaar heb ik gewoon heel weinig vrije tijd gehad en de tijd die ik had was in de late avond dus heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met lucht gerelateerde knutsels die weinig geluid maken...
Gezien de situatie (drukte) op het werk verwacht ik niet echt dat dat dit jaar anders gaat zijn..........

De bobines hoeven geen massa aan het huis te hebben.
Zelf dacht ik altijd van wel maareen van de stroomtechneuten hier heeft mij ernstig overtuigd dat het onzint is.

Mooi dat er weer een beetje voortgang is.

En ach, dochterlief, als interne verhuizingen het grootste probleem zijn zou ik me gelukkig prijzen.