Zuid-Engeland

Je zou bij 6 Newquay kunnen overwegen, is een badplaats in Engeland.

Vergeet rond 5 niet door Dartmoor NTL park te gaan, een hoop wild/vee daar dat los loopt :)
Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Newquay is wel best toeristisch maar alsnog is het leuk om mee te pakken. De pastries en zeevoer zijn daar van goede kwaliteit. Dartmoor is erg mooi om doorheen te rijden en je kan er vanuit verschillende kanten in rijden. Zeker een aanrader om mee te pakken en even een stukje te wandelen.

De stad Bath heeft trouwens veel huizen uit het Victoriaanse tijdperk. Daar zijn wij de laatste keer ook even doorheen gereden.
 
Eigenlijk is het te veel om op te noemen. Wij hebben deze trip in 2016 gedaan. Heerlijk weer gehad en super genoten.
Brighton in de zomer is gaaf. Veel te doen en de pier is altijd even leuk om te bezoeken. Daarna hebben wij ook nog motortrefpunt Loomies bezocht net voordat we Isle of Wight op gingen (LOOMIES MOTO CAFÉ). Op Isle of Wight naar fossielen zoeken en de standen zijn cool. Na Wight, hebben wij het motormuseum van Sammie Miller bezocht. Ook weer zo iets gaafs. In Torquay waanden wij ons in zuid Frankrijk, prachtig. In St Ives viel ons bekkie open. Prachtig! En stijl! De kustlijn naar Newquay en daarboven is surfers territory, want een stranden. En toen naar de Exmoor, je zal best stijle wegen gereden hebben maar dit slaat alles daar. Wat gaaf. Plaatsjes als Lynmouth en Lynton, als je tijd heb, ga er zeker heen en maak gebruik van het treintje.
Uiteindelijk zijn wij vanuit de exmoor in 1 keer terug naar Dover gegaan. Het is te doen maar voor het mooie kan je het beter in 2x doen.
 
Nog een aanrader: iets rechts van 3 heb je het New Forest. Ook daar lopen wilde ponies en je hebt er de plaats Beaulieu (spreek uit: bjoelie). Daar is het landgoed van Lord Montague met het National Car museum (is al eerder genoemd). Het landhuis van de Lord is ook te bezoeken. In de 2e Wereldoorlog zijn daar Nederlanders opgeleid tot geheim agent. Later werden ze boven bezet Nederland per parachute gedropt en vaak gelijk gevangen genomen in het kader van het zgn. Englandspiel. Duitsers noemden het Operatie Nordpool. Nog steeds is niet duidelijk wie nou wie in de maling nam, maar meer en meer stemmen gaan op dat niet de Duitsers het spiel "gewonnen" hebben door veel geheim agenten te arresteren, maar dat de Engelse de Duitsers in de maling namen door ze te doen geloven dat de invasie op de NL kust zou plaatsvinden. Helaas heeft dat veel van onze landgenoten het leven gekost. Als de Engelsen vooraf van hun lot afwisten, zijn ze geofferd als pionnen op het schaakbord. Met dat in het achterhoofd kijk je opeens heel anders rond in dat landhuis.
 
Oké, ik was er verkeerdelijk vanuit gegaan dat er niet gestolen zou worden, omdat het een eiland is en de dieven nergens heen kunnen, :) maar ja, ik zal toch maar mijn kettingslot meenemen. Het is immers een nieuwe motor van dit jaar.
Wat zou je denken van na het stelen uit elkaar voor verkoop van onderdelen?

Zuidkust UK
Ik ben een paar jaar terug ook de hele zuidkust van Engeland afgereden.
Cornwall en Devon vond ik het leukst. Ik had mijn tent staan in Looe, net ernaast Polperro. 2 hele leuke plaatsjes aan de kust!
Vanaf camping is heel Cornwall te bezoeken. Uiteraard ook St Yves en Land's End bezocht.
Maar ook Lizard Point en St Michels Mount. (broertje van Le Mont St.Michel in Bretagne?)

Verder zijn de bekende badplaatsen in west en midden van zuid Engeland heel leuk. Daar is heel veel te beleven!
Eigenlijk vond ik de kuststrook van Dover tot Southampton een stuk minder interessant.
 
@Painter

Is dit niet beter?

1404074


Ik denk dat alles prima te doen is, maar zoals iemand hier al eerder stelde;7 naar 8 is een slopende rit

Daarnaast had ik zelf London overgeslagen, dat is een gekkenhuis. Wil je London bezichtigen dan kan je beter voor 70,- een easyjet vlucht naar Luton boeken.

Daarnaast, wat @mean-machine zegt, die kustroute tot aan Porthsmouth is druk en vrij saai, ik denk dat je daar beter omheen kan gaan door de groene natuurparken zoals High Weald en South Downs:

1404076
 
London is kut. Daar rij je alleen heen om te zeggen dat je daar geweest bent.
Maar om de keuze van je route niet te makkelijk te maken. Ik vind de noord kant van zuid Engeland mooier. Dat gedeelte dat je naar Wales kan kijken. Wales is ook de moeite van een vakantie rit waardIMG-20170915-WA0001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips! Nu mijn plan was om tot in Exmouth deze route zuid engeland - Motorroute te volgen. Daarna zou ik dwars door dartmoor naar St Ives rijden. En dan een beetje improviseren.
De kust minder interessant van Dover tot Southampton, wat bedoel je daarmee? Ik dacht daar een aantal plaatsen te bezoeken die interessant zouden zijn voor mijn zoon, zoals Lulworth Cove Beach en durdle door, Seven sisters en Beachy head.
Nu al mijn boekingen zijn annuleerbaar, behalve deze in croydon bij Londen, maar de eigenaars daar hebben aangegeven dat ik de moto in de afgesloten achtertuin kan zetten. En ook is er een soort sneltrein station vlak naast waarmee je op een kwartier in het centrum van Londen bent. Dus ik hoop dat dit toch nog zal meevallen..
 
Ik vond de kust van Southampton tot Dover (vwb landschap en kust) minder interessant.
Ja, mss zijn er best wel interessante musea ect te bezoeken. Dat heb ik NIET gecheckt!

Hier nog een foto van Lulworth.................
1404301
 
Ja, zo bedoel je. Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Het zal er drukker zijn, omdat het bekende badsteden zijn en je kan er minder los gaan. Wel ja, ik zal het bekijken, kan altijd nog afwijken van die kustroute en enkel voor de bezienswaardigheden terug naar de kust. Kan iemand ook eens meer info geven mbt parkeren in deze badsteden. Ik las dat je in Engeland niet op de stoep mag gaan staan. Maar ook niet op parkeerplaatsen van autos. Enkel op daarvoor voorziene plaatsen voor tweewielers. Klopt dit? Zoals hier in Brighton, Motorcycle bay | Brighton & Hove City CouncilOf wordt dit niet zo nauw genomen?
 
Laatst bewerkt:
Ja, zo bedoel je. Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Het zal er drukker zijn, omdat het bekende badsteden zijn en je kan er minder los gaan. Wel ja, ik zal het bekijken, kan altijd nog afwijken van die kustroute en enkel voor de bezienswaardigheden terug naar de kust. Kan iemand ook eens meer info geven mbt parkeren in deze badsteden. Ik las dat je in Engeland niet op de stoep mag gaan staan. Maar ook niet op parkeerplaatsen van autos. Enkel op daarvoor voorziene plaatsen voor tweewielers. Klopt dit? Zoals hier in Brighton, Motorcycle bay | Brighton & Hove City CouncilOf wordt dit niet zo nauw genomen?
Nergens gezeur gehad wat parkeren betreft. Ook niet in Londen. Voor de rest is zuid Engeland heelal relaxed
 
We slapen voornamelijk in b en B’s, soms hotel en soms houten hut. Dit omdat we met twee zijn, als ik alleen was zou ik zeker camping kiezen. Tent, slaapzakken en matjes voor twee personen nemen al wat plaats in op de motor..
 
Laatst bewerkt:
Als jullie toch naar Dartmoor gaan:
Mochten jullie tussen de middag in de buurt van Two Bridges (maps) komen, wip dan even langs bij het Two Bridges Hotel (site) voor een afternoon tea. In dat hotel serveerden ze vroeger altijd de beste scones van de hele UK. Dat zal nu nog wel zo zijn, ze staan er bekend om. Die bollen zijn zo groot en lekker dat je verder geen lunch meer nodig hebt en clotted cream die je nog nooit geproefd hebt. Een aanrader!
Two Bridges is een dorp met niet veel meer dan 2 bruggen, met daartussen in een hotel. Nou ja, zo ongeveer dan. Een hotel waar de ganzen buiten 's nachts de wacht houden en een foyer met van die heerlijke Engelse fauteuils en degelijke, theedrinkende Engelse trienen. Kneuterigheid ten top, maar geweldig om eens mee te maken. Ik wil er zelf altijd nog een keer naartoe terugkeren.
 
Als jullie toch naar Dartmoor gaan:
Mochten jullie tussen de middag in de buurt van Two Bridges (maps) komen, wip dan even langs bij het Two Bridges Hotel (site) voor een afternoon tea. In dat hotel serveerden ze vroeger altijd de beste scones van de hele UK. Dat zal nu nog wel zo zijn, ze staan er bekend om. Die bollen zijn zo groot en lekker dat je verder geen lunch meer nodig hebt en clotted cream die je nog nooit geproefd hebt. Een aanrader!
Two Bridges is een dorp met niet veel meer dan 2 bruggen, met daartussen in een hotel. Nou ja, zo ongeveer dan. Een hotel waar de ganzen buiten 's nachts de wacht houden en een foyer met van die heerlijke Engelse fauteuils en degelijke, theedrinkende Engelse trienen. Kneuterigheid ten top, maar geweldig om eens mee te maken. Ik wil er zelf altijd nog een keer naartoe terugkeren.
Gaan we zeker doen, bedankt voor de tip!
 
7 naar 8 is goed te doen. Paar jaar geleden vergelijkbare route gedaan. Tip is: tussen 7 en 8 even bij Stonehenge te kijken.

Onze een na laatste etappe was van 7 -> 8 -> en toen ongeveer tussen 2 & 1....dit was eigenlijk teveel van het goede; we kwamen na 21h op de camping aan. Dus nogmaal gesproken is tussen 7 & 8 okay te doen. Wel op tijd vertrekken zoals GorilaZz schreef.
Have fun en lekker lauw bier drinken daar :)


Oh ja nog een tip om te bezoeken - ligt bij 3 in de buurt: Sammy Miller | Home
 
Wat ze daar ook veel drinken is Cider.

Is het Engelse sfeer? Zie je ook wel bij Engelse Dart-wedstrijden op TV.
Grote feestzaal waar op het podium iets te doen is. (wij hadden iemand die voor komiek moest doorgaan...??)
Maar vooral veel (camping) gasten, die met het hele gezin, zich flink aan het voldrinken zijn. Soms wel ietwat ordi...? (vind ik)
Aan de tap heb je dan ale, maar ook cider. Dienbladen vol gingen de zaal in...........................<hik>
Was nog even bang voor heisa. Maar de mannen werden door hun vrouw netjes teruggebracht naar de caravan.
 
Ik vond de kust van Southampton tot Dover (vwb landschap en kust) minder interessant.
Ja, mss zijn er best wel interessante musea ect te bezoeken. Dat heb ik NIET gecheckt!

Hier nog een foto van Lulworth.................
Bekijk bijlage 1404301

"de kust van Southampton tot Dover " is wel heel grof genomen.
Het stuk kust Dover tot aan Hastings zou ik idd over slaan, die is niet heel bijzonder...
Maar Hastings en Brighton zelf zou ik zeker niet over slaan!! En natuurlijk the Seven Sisters, beachy head
Hastings met al zijn vissersschepen die op het strand gesnokt worden en de allure van een eeuwenoude badplaats als Brighton, I Love It !!

Op Lands End (Zuid-westen) staat een suf pretpark... Die hebben wij links laten liggen en zijn een stuk richting Noord gelopen langs de kust (kliffen)
als je effe een beetje op let zie je daar nog een wrak van een schip aan de voet van een klif liggen.

Rijd je vanaf lands end noordelijker, dan zou ik zeggen stop nog even in St Ives, leuk plaatsje


Edit: ik zou Londen trouwens ook over slaan, beter een keer apart naar toe gaan. Je gaat waarschijnlijk toch al tijd te kort komen, en dan door zo'n stad te gaan zwalken.... zou niet mijn keuze zijn, het platteland is zo mooi daar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan