ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Dan zit het hopelijk wel goed met je ZRX. Lekker rijden , en goed de boel in de gaten houden, al merk je het snel als het over is..wat ik niet hoop.
 
De 1100 is niet goed uit z'n winterslaap gekomen. Afgelopen weekend niks aan de hand, vandaag af en toe wat sputteren en loopt plots 1 op 11.
Eerst maar eens de bougies bekijken en carburateurs meten. Nog andere suggesties?
 
De 1100 is niet goed uit z'n winterslaap gekomen. Afgelopen weekend niks aan de hand, vandaag af en toe wat sputteren en loopt plots 1 op 11.
Eerst maar eens de bougies bekijken en carburateurs meten. Nog andere suggesties?
Met wat voor benzine heb je hem weg gezet?

E10....met dat zooitje ethanol....troep!

Snel een busje forte 1 of 2 erin en reinigen,voortaan vpower tanken of bp ultimate
 
weet niet wat voorheen je verbruik was, maar heb je de olie gepeild? staat er niet toevallig een slootje benzene in je carter?
 
weet niet wat voorheen je verbruik was, maar heb je de olie gepeild? staat er niet toevallig een slootje benzene in je carter?
Ja....inderdaad...ook nog zo een dingetje...je benzinekraan die blijft doorlopen,ook een kleine tip:je brandstofslang eraf halen gedurende een lange stilstaande periode...
 
met onvolledige informative kan je alleen aannames doen ;) maar de zrx heft bepaalde kwaaltjes, en dit is er zeker een.

omdat het opeens is gebeurd is vervuiling van de carburateurs iets minder aannemelijk. misschien een bougie die niet werkt of een gescheurd inlaatrubber?
 
Ik zou niet weten wat een olie niveau met verbruik te maken heeft ;).
Die rubbers zal ik controleren, ik vind dat plotselinge hoge verbruik opmerkelijk, icm wat gesputter uit de uitlaat lijkt het alsof ie nu veels te rijk staat.
 
Ik zou niet weten wat een olie niveau met verbruik te maken heeft ;).
Die rubbers zal ik controleren, ik vind dat plotselinge hoge verbruik opmerkelijk, icm wat gesputter uit de uitlaat lijkt het alsof ie nu veels te rijk staat.

Veels te rijk ,kan benzine/olie in t carter betekenen ,als zijnde oliepeil:$
 
Ah, zo. Ik denk dat onderstaand wel iets van betekenis kan zijn. Het laserpuntje is weggevallen, maar cilinder 1 (of 4?) Doet niet mee met de rest.

20190215_163736.jpg20190215_163743.jpg
 
Eerst maar eens de bougies bekijken en carburateurs meten. Nog andere suggesties?[/QUOTE]

Begin hier maar eens mee:Y
Denk dat je nu je zoektocht kunt beperken tot de des betreffende cilinder.
Succes
 
Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de kuip en ruit van m'n S. Bij de V-Strom heb ik een stuk van de ruit afgezaagd (=meer wind, maar minder turbulente dus uiteindelijk veel beter uit te houden omdat het niet zo buldert rond de helm).

Nog steeds wel benieuwd hoe je op een R zit bij een lange snelwegrit, maar qua turbulentie valt de S echt enorm mee.
 
Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de kuip en ruit van m'n S. Bij de V-Strom heb ik een stuk van de ruit afgezaagd (=meer wind, maar minder turbulente dus uiteindelijk veel beter uit te houden omdat het niet zo buldert rond de helm).

Nog steeds wel benieuwd hoe je op een R zit bij een lange snelwegrit, maar qua turbulentie valt de S echt enorm mee.

R zit prima ,tenminste voor mij wel , ik kan vrij lang hoge snelheid volhouden :t
 
Mijn ZRX is ook prima uit zijn winterslaap gekomen na 5 maanden. De KLR staat nu even in onderhoud en de ZRX neemt het deze week even over. Accu aan de lader, volgende dag dotje gas bij het starten en ik kon weer een ritje maken met 3x meer pk dan de KLR _O-

Hij is wel een stuk logger, maar dat mag niet baten! Tijd om hem een beetje geschikt te maken voor het circuit, dat staat voor dit jaar op de bucket-list :Y

Heeft er iemand nog van die afdekdoppen over om de achterhandsvaten te verwijderen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan