Zondagmorgen/middag discussie

  • Onderwerp starter Anoniempje622
  • Startdatum
A

Anoniempje622

Guest
Ik loop er al een tijdje mee rond en vraag me gewoon af of het kan.

Kun je een motorblok maken met 2 kleine cylinders en 2 grote en deze dynamisch in of uit schakelen? Ik weet dat er auto's en vrachtwagens rondrijden die bij minimale belasting meerdere cylinders uit kunnen schakelen, maar zou dat dus ook een stap verder kunnen gaan door dus 2 verschillende cylindergroottes te gebruiken? Het lijkt me onlogisch om een kleine en een grote te gelijk in werking te stellen, dat geeft hele gekke krachten waarschijnlijk, maar een V4 blok waarbij een grote en kleine dezelfde timing hebben en dus ook dezelfde positie op de krukas zou toch moeten kunnen?

Waarom ik het me afvraag is relatief simpel. Op een bijvoorbeeld 1200cc woonwerkverkeer doen kost veel brandstof, maar met een bijvoorbeeld 300cc ga je niet ff lekker uitwaaien. Je kunt als het mooi weer is ff een stoplicht sprintje doen, maar de rest van de kilometers mooi rustig tokkelen. Dus in de basis gaat het om brandstofbesparing, maar het biedt wanneer je de gebruiker de keuze geeft ook een mogelijkheid tot een echte regenmodus. Ook geeft het de kans om beginnende motorrijders elektronisch te begrenzen en dit later te ontgrenzen zonder een andere motor te hoeven kopen.

Gewoon als lekkere zondagmorgen/middag discussie in de winter: Hoe denken jullie hierover? Zou dit mogelijk zijn, is dit meteen heel duur, kom je technische problemen tegen in bijvoorbeeld warmte huishouding of kun je dit meteen al tegen gaan in het ontwerp, zou de geschatte 300/1200cc eerder 500/1000 moeten zijn, etc?
 
Heb je de reacties ook gelezen?

Met alle respect hoor, maar waarom promoten jullie EV aanhangers die apparaten zo? Ik denk regelmatig: man, wat kan jou het nou schelen wat een ander er van vindt.

Als iemand een Harley wil rijden, hij gaat zijn gang maar, ik vind het niks maar dat is mijn probleem. Hetzelfde heb ik met de EV, heb ik geen enkele ervaring mee, maar het spreekt me ook helemaal niet aan, het boeit me niet en als ik in de gelegenheid ben wil ik er best een stukkie mee rijden.

Zo heb ik twee Honda Supermagna's en een klassieke Norton en die Honda's rijden veel beter en sneller dan die Norton, maar toch geeft de Norton me meer plezier, ondanks het trillen en het feit dat je hem moet aantrappen en dat is nog helemaal niet zo simpel met zijn hogere compressie.

Het gaat toch om de lol die je er aan beleeft, tenzij je het voertuig puur gebruikt om van A naar B te komen, dan stel je andere eisen.

99% van de EV rijders hebben het nodig als vervoersmiddel.
Dan wil je comfort, betrouwbaarheid en een laag kostenplaatje.
Laat dat nu net de sterke punten van een EV zijn.

Alle oude meuk vind ik ook nog steeds leuk maar meer iets voor de heb en soms een rondje rijden omdat het nog kan.
Je emotie bij al die oude meuk begrijp ik dan ook wel, waar zelfs ik met twee linkerhanden nog wel eens aan sleutel.
Een olielampje of kaars heeft ook zo zijn charme maar als ik licht nodig heb pak een modern ledlampje.
 
Doet ie helemaal niet. Hij zegt gewoon wat ie zo mooi vind aan zijn Norton.
O, dan vind je het vast wel goed als ik hier uitgebreid vertel hoe fantastisch mijn elektrische motor rijdt....




Er zijn hier nogal wat mensen die nooit elektrisch gereden hebben maar zeker weten dat ze het niets vinden....

Dit artikeltje gaat ook over zo iemand, een invloedrijk persoon die gek is van auto’s en voor een miljoenenpubliek telkens weer afgeeft op elektrische auto’s en er ook onwaarheden c.q. leugens over vertelt.
Zeg maar een soort Jeremy Clarkson, maar dan in de VS.

Deze man is Joe Rogan, Elon Musk was onlangs bij hem te gast in zijn show en heeft hem zover weten te krijgen dat ie een Tesla kocht, het topmodel, de S P100D.

De man praat nu heel anders over elektrisch.... Je moet het gewoon meemaken.

Tesla Model S P100D converts gearhead Joe Rogan to electric: ‘I feel like I’m living in the future’
 
prijzen worden bepaald op een Darts-bord volgens mij. stom voorbeeld : elektrische heftruck met een kleine wijziging in de sensor voor draairichting/toerental van de AC traktie motor waardoor ook het achterste deksel met het lager net iets anders is (en door die sensor ook kleine wijziging in de print van de main controller. Je kan de traktiemotoren niet uitwisselen omdat de controller dat als een fout ziet, je kan de sensor niet omwisselen en uiterlijk zie je totaal niet dat het een "andere" motor is, op 1 wijziging in het onderdeelnummer na. de verkoopprijs van de oude motor is +/- 1700 euro, die van de nieuwe +/- 5.100 euro ...
leg het maar eens uit aan een grote klant die beide types heeft rond rijden 8)7

niet helemaal waar ...
Zo heeft elke auto tegenwoordig met canbus zijn eigen software beschermd, en dan moet volgens de EU elke garage een auto qua motor en millieu gewoon kunnen repareren...al het andere mag dan achter een code ( denk je dus)
Nu ken ik al mensen die een auto aan de computer hangen via de OBD, en het hele programma er uit halen, en dan op hun dooie gemak alles veranderen en vervangen aan de auto wat ze nodig hebben, en dan de software weer terugzetten, en alles doet het weer...

Ook deze techniek zal straks gewoon via mobieltjes te doen zijn, er is altijd wel iemand slimmer dan de ontwerper, en hoe meer er op de markt komt, des te goedkoper wordt het....

De eerste OBD auto's was niet in te komen, nu is alles bijna te koop voor een habbekrats.....
Soms moet je zoeken, maar internet en fora maken het steeds makkelijker.

Ook ik ben van de 50 er jaren, en heb een heleboel veranderingen meegemaakt, maar ik heb me redelijk staande weten te houden in de digitale wereld, waar ik straks veel banger voor ben is dat er geen monteur meer is die een mechanisch stuurdeel van een heftruck uit elkaar kan halen, dat zag ik al bij mijn vorige job waar we een RR turbine hadden, en daar hadden ze maar een man die de pianokleppen nog af kon stellen
 
O, dan vind je het vast wel goed als ik hier uitgebreid vertel hoe fantastisch mijn elektrische motor rijdt....




Er zijn hier nogal wat mensen die nooit elektrisch gereden hebben maar zeker weten dat ze het niets vinden....

Dit artikeltje gaat ook over zo iemand, een invloedrijk persoon die gek is van auto’s en voor een miljoenenpubliek telkens weer afgeeft op elektrische auto’s en er ook onwaarheden c.q. leugens over vertelt.
Zeg maar een soort Jeremy Clarkson, maar dan in de VS.

Deze man is Joe Rogan, Elon Musk was onlangs bij hem te gast in zijn show en heeft hem zover weten te krijgen dat ie een Tesla kocht, het topmodel, de S P100D.

De man praat nu heel anders over elektrisch.... Je moet het gewoon meemaken.

Tesla Model S P100D converts gearhead Joe Rogan to electric: ‘I feel like I’m living in the future’


Daar had hij dan ook t topmodel voor nodig ? anders was t niks ?
 
Tjonge jonge, wat een commentaar weer. Niets is goed bij jou hè...

Die man is multi multi miljonair, kosten boeien hem niet. Lees maar eens wat ie nog meer rijdt....



Nou nou , ik heb 2 fijne brommers :t en een oud koekblik waar ik rete tevreden mee ben , en dan zeg jij dat er bij mij niets goed is-O-
ik zie mezelf als een gelukkig mens _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Instapmodelletje waar het hier over gaat kost zonder extra bpm en zonder btw, immers gesponsord door onze (r)overheid vanwege het milieu kots kots, minstens 80K euro's. Zou anders de Nederlandse staat, lees ons, minstens 32K euro aan extra belasting inkomsten opleveren. Maar ja met een prijs van 112K euro koopt niemand zo'n rijdende vibrator. Dan is er wel heel wat ander leuks te koop. Op fossiele brandstof.
 
51333452_10218938505682092_1017807983867854848_n.jpg
 
O, dan vind je het vast wel goed als ik hier uitgebreid vertel hoe fantastisch mijn elektrische motor rijdt....




Er zijn hier nogal wat mensen die nooit elektrisch gereden hebben maar zeker weten dat ze het niets vinden....

Dit artikeltje gaat ook over zo iemand, een invloedrijk persoon die gek is van auto’s en voor een miljoenenpubliek telkens weer afgeeft op elektrische auto’s en er ook onwaarheden c.q. leugens over vertelt.
Zeg maar een soort Jeremy Clarkson, maar dan in de VS.

Deze man is Joe Rogan, Elon Musk was onlangs bij hem te gast in zijn show en heeft hem zover weten te krijgen dat ie een Tesla kocht, het topmodel, de S P100D.

De man praat nu heel anders over elektrisch.... Je moet het gewoon meemaken.

Tesla Model S P100D converts gearhead Joe Rogan to electric: ‘I feel like I’m living in the future’
Tuurlijk, doe maar. Lijkt me ook leuk, ik breek geen ev's af hoor. Mijn voorkeur gaat wel naar iets anders maar dat is persoonlijk en heeft inhoudelijks niets van waarde voor een ander.
 
Terug
Bovenaan Onderaan