Zoek JAPANSE club m.b.t. Aprilia Moto 6.5

Heee! Dat is 'm niet maar het is dus wel een model van de Moto 6.5. Ga even uitzoeken waar deze te vinden is.....
 
Laatst bewerkt:
Overigens deze foto heb ik ook nog gevonden (maar het model nog steeds niet)
 

Bijlagen

  • 070204_02 kopie.jpeg
    070204_02 kopie.jpeg
    15,1 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Nou, die Japanse site ( MOTO Repo ) is nog wel te zien, maar niet meer actief. De laatste beweging was in 2017. Er staat een Mailadres op maar er komt geen antwoord terug (zelfs in het Japans geprobeerd). Ik denk dat de club daar ter ziele is. Of het moet zijn dat er een nieuwe site gemaakt is. Maar ja, hoe kom ik daar achter.....
 
Ach, kleine moeite, en je weet maar nooit.
Het kan wel even duren, hij moet er altijd een dag of wat over denken ( en vermoedelijk google translate ofzo raadplegen) voor hij reageert.
Heb jij nog een reactie terug gehad?
 
Ik zei al dat het even zou kunnen duren:9 maar ik heb antwoord gekregen....
« Sent to: robvangulik on: Today at 00:37:52 »

Sorry for lazy reply. I found this PM today.
Aprilia is rare motorcycle in Japan. Of course, not in my radar screen.
I checked Yahoo auction(Biggest auction site) and Google with Japanese strings.
But I was not able to find the scale model.
Probably the scale model is hand made, not mass production. It is likely very limited quantity production and intended to sell a few enthusiasts.
So I guess we need to find the club. Is there any lead?
We hebben nu zijn attentie, dus als je nog ideeën hebt, hij kan in het japans zoeken...
 
Ha! CONTACT! ....... Het enige wat ik weet is dus dit: MOTO Repo
Meer is niet te vinden. Dat de Moto 6.5 een zeldzaamheid is daar, dat wil ik meteen geloven. Toch zijn er ooit een redelijk aantal in Japan verkocht.
En ja zoeken op 'Aprilia MOTO 6.5' in Japan zou toch misschien wat moeten opleveren, in combinatie met 'club' of zo..... (ja ik gok maar).
Bedank alvast maar je Japanse vriend van me!!!!
 
Nee, die had ik nog niet gezien. Is ook moeilijk zoeken als je geen Japans schrijft...Haha
 
De vertaling (door Google dus wel een beetje krom taalgebruik)


Aprilia Moto 6.5

Begin van een romance

Het uiterlijk van de Moto 6.5 van Philippe Starck was niet zo groot als het debuut van Hans Moat's Katana, maar schokkend. Het werd begin 1996 officieel geïmporteerd, maar omdat het een klein model was, was er geen mogelijkheid om het echte werk in de regio te zien en was het mogelijk om de vreemde vorm pas te zien nadat je het deze keer zelf hebt gekocht.
Amber oranje tank is indrukwekkend, maar één probleem ... (later beschreven)

Plezier met Moto 6.5

Dit is de meeste aandacht die voortkomt uit het unieke karakter van het uiterlijk. Zelfs als je niet geïnteresseerd bent in motoren, lijkt dat soort vormen (grote oranje tank) geweldig.
Niet alleen de hele vreemdheid, maar ook de afzonderlijke delen zijn fijn ontworpen.
Meter is een drievoudige (snelheidsmeter, watertemperatuurmeter, verschillende indicatoren) en de greepvorm is ook uniek. Hoewel het niet in de afbeelding wordt weergegeven, is het ontwerp van de reismeter ook uitgebreid.
Rechts van het motorblok, een onbekende accessoires naast de de cilinder?
Steek de sleutel er in ... het is slechts een deksel van de gereedschapskoffer!
Rempedaal is ook apart ontworpen.
Geluiddemper vakkundig geïntegreerd met ronding van het frame (één cilinder met twee links en rechts = centraal deel verbonden en verdiencapaciteit)
Achterspatbord is ondertekend door Dhr. Starck.
Radiator is convex en negeert hoge koelsnelheid.
Voorrem is een enkele schijf en van Brembo.

De rit van deze motor is eigenlijk die van een off-the-road, en de voorste en achterste ophanging zijn zo zacht als de off-the road en hebben een comfortabele rit.
De motor lijkt een moderne single te zijn met minimale trillingen en draait licht, maar een hoge versnelling + rotatie op lage snelheid is niet goed. Ook, wat is het geluid van het lage motorgeluid (gebroken geluiden en geluiden)?
De uiteindelijke reductieverhouding is hoger en cruisen met 100 km / h + is eenvoudig. De winddruk is echter groot omdat je rechtop zit.
Met zijn grote stuurwiel en vroegwerkende goede vering, is hij goed in het beklimmen van ruwe, ruige bergwegen op het wegdek.
Het zadel is van buitenlandse grootte en het zadel is breed en comfortabel. Omdat de zithoogte hoog is, is het uitzicht goed en is het gemakkelijk om in de stad te rijden. Het is ongebruikelijk voor het stuurwiel en de stuurwielhoek is groot.
Vanwege de watergekoelde motor blijft de elektrische ventilator draaien en wordt het kruis warm tijdens het rijden in de zomer.

Wijzigen

Het lijkt de balans te doorbreken wanneer je het hoofd aanraakt, maar de zadeltas is bevestigd om de laadcapaciteit te verbeteren. De prijs van het echte product is bijna 100.000 yen wanneer het naar links en rechts wordt aangepast en er wordt gevreesd dat het product voor algemene doeleinden wordt geïmporteerd ($ 100) en wordt gemount.
Een zadeltas gemaakt van een materiaal zoals een eierkoker.

Brandstoftank monster

In de catalogus is de inhoud van de brandstoftank 16 liter, maar er is geen reden dat slechts ongeveer 10 liter kan worden geleverd, hoe plakkerig de reserve ook is. Ik dacht dat ik achterdochtig was en verwijderde de brandstoftank en mat het tankvolume. Het resultaat is 9 liter brandstofkoken AAN, reserveer 2,3 liter, totaal 11,3 liter. Is de tank nog steeds zwaar na het gebruik van de reserve? Als u de tank ondersteboven draait, kan er nog steeds meer dan vier liter zijn! De positie van de brandstofkraan is te hoog (gemonteerd aan de voorkant van de onderkant van de zilveren verfsectie) en het lijkt erop dat er brandstof op de bodem van de oranje verflaag achterblijft. Dit deel wordt een dode ruimte en het loopt altijd met 4 liter of meer onbruikbare benzine zoals een ballast. Dit lijkt een voor de hand liggende ontwerpfout te zijn, maar ik kan niets verder doen.
Later in de productie is dit defect opgelost. Na de verbetering lijkt het erop dat de positie van de brandstofkraan naar het onderste vooreinde wordt verplaatst en dat benzine door de elektromagnetische pomp naar de carburateur wordt gezogen die hoger is dan de brandstofkraan.

Hoe Moto 6.5 te krijgen

Ik kocht een geregistreerd voertuig van 170 km per postorder. We hebben goed geluisterd naar gevaarlijke verhalen in postorder (in feite hadden we de ervaring om ons te laten misleiden), en waar de winkel die we kochten behoorlijk was, werd deze probleemloos uit Tokio geleverd (landverzending kost 30.000 yen) . Als je kijkt naar de HP van het gebruikte motorblad en Boskomoto (destijds geïmporteerd origineel = destijds) HP omdat het een impopulaire auto is, zijn laagreizende auto's te koop.

Het ware territorium van Moto

Fluffy suspension en high-rotation engine + high geared (houdt niet van extreme lage snelheden), waarop is deze fiets gericht?
Het is geen dubbel doel zoals de BMW F-650 broers en zussen. (Exterieur dat niet kan worden omgedraaid). Het beste is om leegstaande wegen in de buitenwijken weg te spoelen in een tempo dat niet irriterend wordt, en thee te zetten in een chique café (hoewel er misschien alleen een wegrestaurant is zonder dergelijke cafés).
Het is een culturele (artistieke) ruiterleverancier zoals de van het uiterlijk ontvangen indruk. (De fysieke grootte is echter geschikt voor buitenlanders). Voor cultuurbewuste mensen die niet compatibel zijn met zowel gevechten als harley.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn 10 verplichte vrije dagen ivm het nieuwe staatshoofd; wij hebben Willie en koekhappen, zij 10 dagen vrij.... Wel verrekte fijn dat je en je collega al die moeite doen, chapeau!
 
De Japanners weten geen raad met zoveel vrije dagen, begreep ik. Zijn ze niet gewend. Veel en hard werken is hun gewoonte. Wij gaan er gelukkig toch anders mee om...
 
Mijn Japanse kennis heeft er geen problemen mee, hij heeft een CBR750, een BMW R80 en een Honda Dominator, en woont in een buitenwijk van Nara, een middelgrote stad, en is binnen een kwartier rijden in de bergen....die vermaakt zich wel!
 
Hij zou toch graag de originele URL van die foto's willen hebben, ze krijgen op MF een eigen adres, misschien staat op jouw PC nog een andere URL bij die foto's?
Already 3 or 4 days passed. But I did not get a reply from the site admin.

I did not find the fast food photo in the web site. Your provided URL is top of the site. And it did not have the photo.

Could you get exactly URL which has the photo. It may have some text.

Regards,
 
Laatst bewerkt:
Ik kom niet verder dan MOTO Repo

Hier staan ook de foto's op.

Maar misschien kan je je Japanse vriend vragen of er ook een soort "Motor-Forum" bestaat? En daar de vraag stellen?
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg vanmorgen dit binnen:
Re: Aprilia Moto6.5 scale model
« Sent to: robvangulik on: Today at 06:49:34 »

Today, I got a reply mail from site admin who has a photo of Moto6.5 mini model. Looks like he is Japanese.

According to him, the mini scale model was created by his friend. Therefore not for sale.
The bottom line is, it is not available.
 
Ik kreeg vanmorgen dit binnen:
Ik kreeg ook opeens een mail binnen (rechtstreeks) naar aanleiding van mijn eerdere poging hem te bereiken. De strekking was het zelfde. Jammer dat het slechts 1 exemplaar is gebleven. Maar Rob, ik ben erg blij met je inzet. Nogmaals DANK daarvoor. Groet, Erik
 
Terug
Bovenaan Onderaan