Zijspannetje

Santtu Pikkarainen

MF veteraan
29 okt 2001
4.476
2
Ermelo
Van pistonheads.com, wel een apart ding:

MERLIN

Unique way to travel

Spotted at the Nurburgring last weekend were a group of bikers riding/driving these side car combos. Merlin sidecars take sports bikes and fit sidecars and fairings to give a totally unique machine. Tyres and wheels are also changed to provide the right contact with the road. Sidecar passengers even get their own wing mirrors on one model.

Zie: www.merlinsidecars.co.uk

4991
 
Lachu, dus als het nodig i.v.m. gezins uitbreiding kan ik altijd een spanneke aan de TL hangen :) :) :)
 
Ik weet dat er een zijspan is ontwikkeld dat meehangt in de bochten. Hebben ze destijds aan een Yamaha GTS geknoopt.
 
Ik weet dat er een zijspan is ontwikkeld dat meehangt in de bochten. Hebben ze destijds aan een Yamaha GTS geknoopt.

Klopt, heb het ook wel eens aan een andere motor gezien. De ophanging is scharnierend waardoor de motor nog wel plast door de bocht kan, het span hangt dan mee. Effe kijken of ik een piccie kan vinden.

Hebbes, zoiets dus:

sidecar.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe goed jullie kijken maar op de allereerste foto staat een motor met zijspan waarvan de kuipdelen over de motor en het zjispan lopen om het 1 geheel te doen laten lijken. Het LIJKT mij dan best wel onhandig om daaronder nog een meescharnierend zijspan weggewerkt te krijgen ( MAW het kan dus nooit wat dan schaaft er of van alles op de grond of de wind schiet eronder :P )
dat meescharnierende zijspan is inderdaad de flexit van EZS en is nooit een hit geworden.
 
Ik weet niet hoe goed jullie kijken maar op de allereerste foto staat een motor met zijspan waarvan de kuipdelen over de motor en het zjispan lopen om het 1 geheel te doen laten lijken. Het LIJKT mij dan best wel onhandig om daaronder nog een meescharnierend zijspan weggewerkt te krijgen ( MAW het kan dus nooit wat dan schaaft er of van alles op de grond of de wind schiet eronder :P )

dat bedoelde ik ook :)

dat meescharnierende zijspan is inderdaad de flexit van EZS en is nooit een hit geworden.

Kijk, nu hebben we er ook een type bij. Dank u!!! :)
 
Die twee zijspannen hebben wij ook gespot afgelopen weekend.

Het zijn heel conventionele zijspannen, ze maken zelfs nog gebruik van een schommelarm. Terwijl een naafbesturing of zijspantelescoop veel beter voldoet. Het enige wat apart is aan deze zijspannen is hun look. Technisch dus niet erg voooruitstrevend.
 
Ik weet dat er een zijspan is ontwikkeld dat meehangt in de bochten. Hebben ze destijds aan een Yamaha GTS geknoopt.

Nope aan de GTS worden een type zijspan van SideBike ( oorsprong frankrijk ) gehangen
Sidebike maakt zijspannen welke maar aan 1 motor gemaakt kunnen worden.
zijn nu drie typen leverbaar van
te weten de :
Yamaha GTS 1000 - Comete

sb-comete.jpg


techspecs www.advangilsmotors.nl/b/sb-yamaha-gts1000-comete.htm

Yamaha XJ900S - Kyrnos

sb-kyrnos.jpg


techspecs : www.advangilsmotors.nl/b/sb-yamaha900-kyrnos.htm

Yamaha Royal Star - Renaissance

sb-renaissance.jpg


Nog geen techspecs beschikbaar.


nog ff over die flexit die kan aan vrij veel motoren gebouwd worden met enkele aanpassingen maar wordt niet meer gebouwd wegens te weinig intresse voor het ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan