A
Anoniempje177
Guest
Je begrijpt mij in de verste verte niet. Of je wil het gewoon niet.Natuurlijk, dat zul jij weten...
Wat jij schijnbaar niet beseft is dat je hier reageert in het Zero topic op mensen die Zero rijden. Mensen die ervaringen uitwisselen waar we allemaal van kunnen leren.
Jij hebt blijkbaar geen ervaring met elektrisch rijden, laat staan met Zero’s maar je weet wel alles beter, juist over dingen die je alleen door ervaring kunt weten zoals het rijden.
Kijk, dat is voor het eerst een goed idee... En maak er geen kort ritje van maar liefst meerdere dagen om een echte indruk te krijgen. Heb ik destijds ook gedaan en ik heb er vooral heel veel van geleerd...
Misschien kun je de verkoper van Energica of Zero overtuigen dat benzine minstens net zo goed rijdt. Dat er geen verschil is in rijden, alleen in de prijs, dat beweer je hier tenslotte ook...
Ik ga ondertussen naar het Harley Davidson forum, ik heb daar nooit mee gereden maar ik heb gezien dat ze daar geen oog hebben voor 125 cc scooters terwijl die net zo goed rijden, je komt er ook mee van A naar B. Dat ga ik ze daar dan ook even vertellen. Of wil jij het doen ? Doe je hier tenslotte ook.
Of ga naar het Porsche Cayenne forum en vertel ze daar dat een Tuckson gewoon net zo goed is.
Ik zeg helemaal niet dat een Cayane niet beter rijdt dan een Tucson, of een elektro motor niet beter rijdt dan een benzine motor.
Maar het grote prijsverschil is te veel voor de hoeveelheid in beter zijn.
Buiten het feit dat het beter rijden een voordeel is, is er nog steeds het nadeel van de actieraius/laadtijd.
De nieuwe Audi E-tron, ongelooflijk mooie auto,maar minstens 85.000€. Super comfortabel, dat wel.
Maar is het dat geld waard? Als je rijk bent wel ja, maar voor gewone mensen niet.
En laat die volgeladen zijn, en dan rijden we van Brussel naar Malaga. We houden ons aan de snelheidsregels. 2 chauffeurs per auto, kunnen we wisselen. Wie gaat eerst zijn denk je? Met mijn Tucson stop ik onderweg 1 keer, om in 5 minuten weer weg te zijn.De schone luxe Audi komt een dag (of 2) later aan.
En met de motor? Effe afgezien van nodige pauzes? Ik neem er een week vakantie en vertrek weer wanneer jij aankomt.
Nu is dat laatste niet erg realistisch, 2100km motorrijden zonder pauze, maar ook met pauze,s kom jij met je Zero ontieglijk veel later aan.
Dat zijn afstanden die je natuurlijk niet elke dag doet, gelukkig maar ... en ook zou ik op die manier geen motorvakantie rijden, liever 500km max per dag en nog wat bezichtigen onderweg, dan kan het wel met een elektromotor, maar ook dan moet de actieradius 250km zijn, bij een kruissnelheid van 130km/u, en max 3u laden.
Maar wat ik bedoel is, en dát snap je gewoon niet, de voordelen van het betere rijden met een ev wegen NIET op tegen de nadelen ervan, de lage actieradius versus lange laadtijd en de gigantisch hoge prijs. Daar ben jij blind voor. Jij bent gewoon van mening dat je het maar normaal moet vinden om 4x zo duur een motor te kopen, omdat die een beetje beter rijdt dan een andere. Dat klopt niet.
Ik zou mij met beide motoren aan de regels houden, ze brengen mij dus in 45minuten naar mijn werk.
Net zoals ik met een Cayene ook in 45 minuten naar mijn werk zou rijden, op dezelfde manier als een Tucson, instappen, starten, gas geven en remmen.
Ik zou me tevreden kunnen stellen met een Zero en een actieradius van 150km, en een 100% laadtijd in 5 a 6 uur, als die rond de 7.000€ zou kosten ipv de minimum 16.000€ (of 23.000€ in de beter uitgeruste versie, wat dan ook nog enkel betekent verder rijden en kortere laadtijd, maar nog steeds niet het comort als een BMW R1200RT die je zelfs voor minder hebt, want het is dan nog steeds niets meer dan een basis naked bike)
Duidelijk allemaal, maar je moet het snapoen, jij denkt alleen maar dat ik TÉGEN elektrisch rijden ben, en dan ga jij zitten zagen over 125cc tjes. Die kan je niet vergelijken met een Zero, een 400 wel.
Edit: het feit dat je me aanraadt een meerdaagse testrit te doen laat ookmzien dat je mijn posts niet goed leest, dan had je eerder al gelezen dat ik een 7 daagse testrit wil doen, om aan te voelen hoe het aanvoelt voor woon werk, omdat die km's bij mij ongeveer 80% uitmaken van mijn totaal.
Laatst bewerkt door een moderator: