Voor de echte posers wel
.
Niet geheel onbelangrijk, gezien het feit dat hij, buiten zijn draaiuren om, mag schitteren in de overkapping
misschien beter dit in het projecten gedeelte te huizen? Lijkt me een leuk projectje zo
Kan ik dit zelf nog aanpassen? Ik bekijk dit vanaf mijn telefoon, maar zie nergens de mogelijkheid om het topic te verplaatsen.
Ben net terug uit Frankrijk waar ik mijn stapeltje Kickstarts heb uitgelezen èn heb achtergelaten. In één van de afleveringen stond een YZF, helemaal in circuittrim met een andere voorvork.
Even gezocht, ik kan het artikel ook online lezen
->
Mooiste van de straat: Yamaha YZF750R 8H of Suzuka Replica - Kicxstart
Mocht jij dat niet kunnen, die staat er oa in:
Aan de voorzijde zijn onder meer Tokico radiale vierzuigerremklauwen te vinden, evenals een Showa voorvork van een Suzuki GSX-R600 K8
Veel succes met opbouwen, ik ga je topic volgen
[edit] als de link bij jou niet werkt, dan kan ik het artikel via een PM naar je sturen.
Bedankt voor de tip! Deze heb ik zelf ook gelezen, en ook al contact weten te leggen met de eigenaar. Deze heeft laten weten dat de k8 voorvork niet 1 op 1 past, maar het beste alles van de gixxer gebruikt kan worden en dan de balhoofdpen aan te passen.
Gave optie, maar niet iets wat ik zelf kan (vermoed ik). Neem het wel mee in de overweging, mits er nog iets is wat met relatief weinig aanpassing op de YZF past. Maar daar heb ik onderhand een beetje een hard hoofd in.
Heel cool project!
Vork pas maken kan soms heel simpel zijn maar soms ook redelijk dramatisch, maar het kan altijd als je het heel graag wilt
. Zeker als je het huidige voorwiel wilt behouden kunnen andere poten wel iets lastiger zijn. Er zijn wel wat dingen waar je op kunt letten en dan kom je een eind. Als je de kroonplaten van de "nieuwe" vork gaat gebruiken kan de geometrie ook aardig veranderen. Dan moet je al redelijk goed weten wat daarvan de effecten kunnen zijn.
Verder heb je dingen als asdiameter van het wiel, vorkpootlengte, vorkpoot diameter op 2 plekken... dat soort dingen. Als je de overstap maakt naar radiale klauwen (mooier van niet als je het mij vraagt) komt de afstand tussen je remschijven nogal precies. En ook de diameter van je schijven maakt uit natuurlijk.
Allemaal dingetjes om rekening mee te houden. Er zijn verschillende lijsten te vinden online met een hoop van de bovengenoemde maten erin. Heb ze wel eens gezien, maar nooit gebruikt om een conversie te doen. En of die info altijd 100% klopt is natuurlijk de vraag.
Bedankt voor je bericht. Huidige voorwiel behouden is geen must. Radiale klauwen vind ik persoonlijk wel mooi. Meest voor de hand liggend is om dan de gehele voorvork inclusief velg en remmen over te zetten.
Vervang de originele wielen voor lichte aftermarket wielen, of modernere originele (lichtere…) daar merk je echt wat van
Is wel de bedoeling. Bedankt voor de tip!
Iedereen bedankt voor de input!
Ik ben al weer aardig wat wijzer geworden.
Tot nu toe lijken er 2 opties te zijn:
- originele vork behouden, upgraden dmv cartridges, en dan laten anodiseren.
Of
- voorvork van de gsxr K8, zoals vermeld door
@Ninjaturtle, pas
laten maken.
Als ik zo eens op MP rond neus, lijkt het erop dat optie 2 financieel misschien wel
de betere keus is. Kwa performance wellicht ook. Eerdaags eens rond bellen wat het pas laten maken +- kost.