Yamaha YZF-R125 geen compressie

Eric J

Rookie
29 nov 2015
15
0
Goedenavond motorliefhebbers,
Ik heb een probleempje.
Thuis gekomen na een stukje rijden, viel de motor zonder reden uit. Ik probeer mijn fiets opnieuw te starten, maar slaat niet meer aan.
Wel draait de startmotor als een gek in het rond.
Eerst maar even de bougie eruit draaien en deze is zeiknat, maar vonkt wel.
Na mijn vinger op het gat van de bougie te hebben gelegd en de startmotor ingedrukt te hebben, moet ik vast stellen dat er geen compressie is.
Ook nog nagemeten met een compressiemeter en idd compressie ''0''.
Ik wil nu het kleppendeksel er af gaan halen, maar misschien zie ik iets over het hoofd, want ik heb geen ervaring met sleutelen aan deze fiets.
Dus graag een geniaal idee om mijn probleem op te lossen.
Alvast erg bedankt.
Groetjes, Eric
 
misschien eerst even olie peilen ?
als dat (veel) te laag staat kan dat al een indicatie zijn dat er iets stuk gelopen is, wel apart dat je er dan mee thuis gekomen ben.
 
misschien eerst even olie peilen ?
als dat (veel) te laag staat kan dat al een indicatie zijn dat er iets stuk gelopen is, wel apart dat je er dan mee thuis gekomen ben.
Ik heb hem net gepeild, maar het staat gewoon op een goed niveau.
 
Het beste kun je kontakt opnemen met een yamaha dealer, dan weetje gelijk water aan de hand is.
 
Kijk eerst maar eens naar klepspeling en evt een vastzittende klep (zuiger even in ODP zetten..)
Je gebruikt toevallig geen loodvervanger?
 
Eric J schrijft dat ie geen ervaring heeft met sleutelen, dus dat gaat "m dus niet worden.
 
Je zou nog bij de uitlaat kunnen voelen of er druk wordt opgebouwd en of je aanzuiging voelt. Of hang er een vel papier voor. Zal wel iets moeten bewegen bij het ronddraaien van de motor. Tenzij er een gat in de zuiger zit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan