YAMAHA XZ550 "vintage racer"

Bel mij maar even.
Da's waar ook.. bij jou glimt er ook van alles 😁😎

Maar ik neig naar het eerste idee en dat is:
yamaha voorbeeld classic racer.jpg

En dat is zwart maken...
 
Polijsten van alu is echt zo zelf gepiept.

Voorbehandelen met een Cibo RCD/VF/125f in een haakse slijper met toerentalregeling:
Lamellen-scottbrite slijpschijven | Meeuwsen metalservices B.V.

Op laag toerental het oppervlak bewerken, je hebt dan al direct een mooi glimmend oppervlak, bijna gepolijst, terwijl je ook gericht krasjes of zelfs grovere beschadigingen kunt wegslijpen. Met 1 schijf doe je heel, heel erg lang.

Met een schone zachte doek de boel insmeren met Belgom alu polish: Belgom Alu 250ml | The Polishing Shop
Niet uitpoetsen.

Je kunt gelijk verder met een grote polijstschijf in een boormachine: G Quality Mop 10"x1 1/2" (250mmx38mm) | The Polishing Shop

Het resultaat is een spiegel.
 
Gaaf topic.
Goos kan dit jaar weer op zoek naar een nieuw jury lid, want dit wordt weer een nieuwe winnaar koning zelfbouw
 
Gaaf topic.
Goos kan dit jaar weer op zoek naar een nieuw jury lid, want dit wordt weer een nieuwe winnaar koning zelfbouw
Haha. Dat ie een nieuw jurylid moet gaan zoeken wist ie al maar of dit project mijn de titel weer bezorgd is maar de vraag😉.
Heb al in diverse keren in de jury gezeten en dus gezien wat andere mooie creaties kunnen neerzetten.
Al heb ik het idee dat dat verbouwen ed afneemt. Beetje over de hype heen met al die caferacers enz. Maar misschien heb ik het mis?!
 
Haha. Dat ie een nieuw jurylid moet gaan zoeken wist ie al maar of dit project mijn de titel weer bezorgd is maar de vraag😉.
Heb al in diverse keren in de jury gezeten en dus gezien wat andere mooie creaties kunnen neerzetten.
Al heb ik het idee dat dat verbouwen ed afneemt. Beetje over de hype heen met al die caferacers enz. Maar misschien heb ik het mis?!

het lijkt mij dat je iig een hele sterke kans maakt aangezien je precies de stijl en perfectie en bruikbaarheid nastreeft in je creaties die je medejurylid van de afgelopen jaren ( en die ook je de vorige prijzen heeft beoordeeld) heel erg kan waarderen...

dus nee, zeker weten doe je niet zo heel veel, maar een zware kanshebber is het bij voorbaat nu al!

en mocht er iemand zijn die je weet te overtreffen, dan is dat alleen maar extra mooi voor de kwaliteit in het aanbod voor ons als bezoekers!
 
het lijkt mij dat je iig een hele sterke kans maakt aangezien je precies de stijl en perfectie en bruikbaarheid nastreeft in je creaties die je medejurylid van de afgelopen jaren ( en die ook je de vorige prijzen heeft beoordeeld) heel erg kan waarderen...

dus nee, zeker weten doe je niet zo heel veel, maar een zware kanshebber is het bij voorbaat nu al!

en mocht er iemand zijn die je weet te overtreffen, dan is dat alleen maar extra mooi voor de kwaliteit in het aanbod voor ons als bezoekers!

Mooi verwoord, dank voor het compliment
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
De kuipruit heeft een verkeerd model.
Achterkant heb je recht afgezaagd en die hoort ronde oren te hebben met aan de bovenkant een inham waar je helm in past.
Dit lijkt niet echt mooi
 
De kuipruit heeft een verkeerd model.
Achterkant heb je recht afgezaagd en die hoort ronde oren te hebben met aan de bovenkant een inham waar je helm in past.
Dit lijkt niet echt mooi
Dit was de grootste ruit waarbij ik nog niets afgezaagd heb. Die helm uitsparing ed komt nog.
 
De kuipruit heeft een verkeerd model.
Achterkant heb je recht afgezaagd en die hoort ronde oren te hebben met aan de bovenkant een inham waar je helm in past.
Dit lijkt niet echt mooi
Dat klopt het Model is van een YAMAHA TZ 500 Ik heb dezelfde kuip gekocht bij Ruig Polyester de kuip ruit loopt ook langer door
Ruig verkoopt ook lossen ruiten en zaagt die opmaat waar je bij staat ook de helm inham. Ik heb een Nieuwe ruit ingeruild
wel zonder gaatjes . Ik hoop dat je hier wat aan heb . ?
 
Wat een vakwerk zeg. Ben alleen niet zo van die a-symmetrische koplamp maar verder: prachtig
Dank u.

Bij het passen en meten van de kuipdelen kwam ik er achter dat je niet meer bij de olievuldop kan. En om nou de kuip te moeten verwijderen om wat olie bij te vullen heb ik van de kuipophanging maar een dubbele functie gemaakt:
20190319_065514.jpg

Had nog een olievuldop van mn vorige xt project liggen. Komt dat even mooi uit ( toeval bestaat niet😉)
 
Terug
Bovenaan Onderaan