Yamaha XV Virago topic [deel II]

Zo staat mijn Virago er op het moment bij... Na de ombouw naar single carb

ABLVV84YVM0NTfmfyDKBaBH6erbMfC71vz8Tnyu1bxijzJjiVvvVZWN-Tl2KNA7V1YPCBLbe1TfVrwyqqXeOXMg5zr5e5kZyd54sn3NInaSeeXefceV_Tlov45x7NeuwXbibpqH0roV8ZxmCztKWQdAj9Z6klg=w1755-h1316-s-no


Ik denk dat ik de sissy er maar weer af haal, en de koffers worden ook nog vervangen
 
Zijn daar conversie setjes voor?
Er zijn 'standaard' conversiesetjes voor van Mikunioz , maar die zijn best aan de prijs. Ik heb er voor gekozen om mijn bestaande voorste carburateur te houden, en een spruitstuk van VTC Portal.

Is dat beter, een singelcarb?
Ja en nee...

Nadelen:
- Je levert wat pk's in (met name in het hogere toerenbereik)
- Het is niet origineel meer
- Je moet weten wat je aan het doen bent

Voordelen:
- Je krijgt wat meer koppel (vooral onderin het toerenbereik)
- Afstellen een stuk makkelijker (je kan er bij, en niet meer synchroon stellen)
- Het ziet er cool uit (met die carb zo aan de zijkant hangend)

Dat vraag ik mij ook af omdat het Virago blok een heel andere configuratie heeft dan een Harley blok.
Of hij er beter door gaat werken ?
Mijn eerste indruk is dat hij er zeker niet slechter door is gaan werken... De eerste proefrit stemde me zeer blij, want het toegenomen koppel merk je wel degelijk (het is gewoon een lomp koppelmonster geworden)

Voor meer info verwijs ik jullie naar mijn project topic
 
Ik heb erover gedacht hardtail struts te monteren, maar ik denk dat ik daar maar vanaf stap.

Maar verlaagde achtervering is wel gewenst. Heeft iemand dat hier al eens gedaan?
 
Ik heb erover gedacht hardtail struts te monteren, maar ik denk dat ik daar maar vanaf stap.

Maar verlaagde achtervering is wel gewenst. Heeft iemand dat hier al eens gedaan?
Waarom?
Volgens mij veranderd dan de geometrie van de motor en rijdt het kudt.
 
Ok, andere benadering, misschien dat ik dan wel wat "vang":

Iemand hier nog een setje veren/shocks over van 27-28 cm?
 
Terug
Bovenaan Onderaan