Yamaha XT660R Schakelprobleempje

Erikrider001

Rookie
14 sep 2018
11
0
Beste leden,

Ik heb een kleine vraag. Mijn motor (XT660R) heeft soms een probleempje dat als je de koppelingshendel inknijpt dat hij niet meteen wilt schakelen, maar dat je de hendel een klein beetje los moet laten tot je een "klik" hoort en dan kun je weer schakelen.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
 
Beste leden,

Ik heb een kleine vraag. Mijn motor (XT660R) heeft soms een probleempje dat als je de koppelingshendel inknijpt dat hij niet meteen wilt schakelen, maar dat je de hendel een klein beetje los moet laten tot je een "klik" hoort en dan kun je weer schakelen.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Hebben we het over een motor die stil staat of rijdt?
 
Beste leden,

Ik heb een kleine vraag. Mijn motor (XT660R) heeft soms een probleempje dat als je de koppelingshendel inknijpt dat hij niet meteen wilt schakelen, maar dat je de hendel een klein beetje los moet laten tot je een "klik" hoort en dan kun je weer schakelen.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?


Dat kan meerdere oorzaken hebben natuurlijk. Is dat een mechanische of kabelbediende koppeling?
De afstelling van een koppelingskabel is natuurlijk zo gechecked.

Check dan maar eens of je de juiste specificatie olie in het blok hebt zitten. Indien dat goed is, dan kun je eens gaan denken aan de koppelingsplaten die blijven plakken/versleten.
 
2de keer op een week dat iemand denkt dat plakkende koppelingsplaten moeilijk schakelen kan veroorzaken :?

ze plakken of ze plakken niet, ze kunnen niet "deels" plakken en als de koppeling niet vrij komt kan je helemaal niet schakelen bij stilstand en dus ook niet vertrekken. ben je wel kunnen vertrekken plakken ze niet meer ...
 
2de keer op een week dat iemand denkt dat plakkende koppelingsplaten moeilijk schakelen kan veroorzaken :?

ze plakken of ze plakken niet, ze kunnen niet "deels" plakken en als de koppeling niet vrij komt kan je helemaal niet schakelen bij stilstand en dus ook niet vertrekken. ben je wel kunnen vertrekken plakken ze niet meer ...
Moet ik helaas tegenspreken. 1050 blok van Triumph kent die kwaal wel degelijk. Kwaal van die dingen. Overigens door een vervangende koppeling van een derde partij te plaatsen ben je er vanaf.
 
Kromme tussenplaten komen veel vaker voor, dan is de slag van de koppelingshendel niet meer voldoende om de koppeling vrij te drukken en wordt het schakelen minder soepel. Begint vaak met de neutraal niet kunnen vinden en daarna moeilijk schakelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan