Yamaha xt350 1991 starten

Sp33ddragon

MF'er
5 sep 2012
48
1
Ik heb nu ongeveer 1.5 jaar mijn yamaha xt350 en ik heb eigenlijk nooit problemen met het ding. het is vaak 2x trappen en dan is hij aan.

Echter als hij warm is dan is het nogal een gedoe om hem aan te krijgen.. Spelen met choke en alles, en uiteindelijk lukt het wel.

Nu zei een maat van me laatst dat ik zoiezo verkeerd kick?
Hij zegt dat je niet ineen x moet kicken, maar dat je het pedaal rustig naar beneden moet drukken tot je een klikje hoort (dat de kleplifter omhoogkomt) en dan het pedaal weer omhoog moet laten komen. En daarna kun je pas echt kicken?

Ik merk wel dat als ik gewoon kick zoals ik altijd doe, de ene x de kick echt super licht is, en de andere keer weer super zwaar? (1 x makkelijk, 2e kick zwaar)

Ik weet alleen niet of de lichte kick nou goed is of alleen de zware?


Iemand die me kan vertellen hoe het nu precies zit?
 
Hier is een video waar we het starten van jou motor kunnen zien en de klik horen. Deze meneer doet het dus volgens de regels der kunst. Twee keer trappen was, vroeger tenminste, echt Yamaha.


Als de motor na een rit moeilijk start, kijk dan eerst of die niet veel te rijk staat afgesteld en het luchtfilter schoon genoeg is. Alfred
 
Een XT350 moet je inderdaad in 2 stappen aankicken.
1x zacht naar beneden tot je de klik hoort, dan in 1x aantrappen.......(en opletten dat de kickstarter niet tegen je been aan rost......been there, done that.....).....
 
Terug
Bovenaan Onderaan