Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Nope..

Maar jouw rechterstepje heeft de beugel voor de demper eraan van geechroefd zitten. Wat ik wil:

- stepje demonteren (inclusief scharnierend gedeelte)
- de steun van de demper vast lassen waar hij nu geschroefd zit
- haak van vloeistofreservoir eraf slijpen
- in zijn geheel afwerken waar het scharneir zat (opvullen en glad slijpen/schuren)
- daarna opnieuw zwart laten coaten

Ik denk serieus dat jr dan de mooiste look krijgt zonder dat het goedkoop en onnatuurlijk lijkt.

Ik kwam dit gisteren tegen voor een uitlaat een beugel. Precies hoe jullie het willen volgens mij. Misschien dat je er iets aan hebt.

08281DCC-4E78-49A3-AAE7-B8171629BCFD.jpeg
D0763CCD-D8B9-4544-91D5-6067BCDEFB78.jpeg
Kwam die tegen op marktplaats. Misschien kun je zo’n beugel los bestellen zou veel tijd schelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam dit gisteren tegen voor een uitlaat een beugel. Precies hoe jullie het willen volgens mij. Misschien dat je er iets aan hebt.

Bekijk bijlage 1355513Bekijk bijlage 1355517Kwam die tegen op marktplaats. Misschien kun je zo’n beugel los bestellen zou veel tijd schelen.

Thanks! Heb al een aantal van die opties gezien maar als ze al los te koop zijn (wat enorm lastig is) gaat het nooit uitlijnen. Demperpositie en hoek komen nooit overeen.

Als het goed is is volgende week de ruwe versie van mijn beugel ver klaar.
 
En, vorderingen?

Kan je toevallig niks met de Seat Cowl? (Caferacer kontje)
Ik heb die liggen, ongebruikt, 1 nadeel: een van de 2 aluminium zijplaatjes ontbreekt.
De plaatjes zijn altijd identiek grijs onafhankelijk van de kleurstelling van je motor. Afhankelijk van je kleur heb je dan ene bepaalde sticker erbij, bij mijn set zit de stickerset voor de gele 60th anniversary edition. Heb die nog voor beide kanten. Zonder sticker te plakken is dit dus ook te gebruiken voor de grijze versie.

Foto en prijsje?
 
Thanks! Heb al een aantal van die opties gezien maar als ze al los te koop zijn (wat enorm lastig is) gaat het nooit uitlijnen. Demperpositie en hoek komen nooit overeen.

Als het goed is is volgende week de ruwe versie van mijn beugel ver klaar.

Enne? Nog nieuws?
Het goede weer komt eraan, ben benieuwd!
 
Foto en prijsje?

@Wies, ik heb deze cowl thuis liggen in het geel voor de 60th anniverysary editie. Heb je nog interesse?

Goedenavond beste mensen van het motor forum! Ik heb zojuist een xsr900 gekocht, 60th anniversary editie en ik ben er heeeeel blij mee :))
Super leuk om lid te zijn van dit forum, jullie hebben natuurlijk allemaal deze motor!

Ik heb wat vragen, ik heb voetstepjes voor mijn passagier liggen en die moet ik er nog opzetten. Nu zie ik dat het stukje waar de passagier haar voet op plaatst zilver gekleurd is, ik wil dit graag in het zwart ergens bestellen, weten jullie waar ik online dit onderdeel kan kopen?

Verder wil ik ook nog beschermers online kopen voor het motorblok, zodat als ik val het niet helemaal beschadigd is. Weten jullie wederom een goede website hiervoor? In het algemeen zoek ik gewoon een betrouwbare website waar ik het eea kan bestellen :)

En mijn laatste vraag, ik zoek een goede GPS tracker ZONDER abonnement, heeft iemand suggesties en een link?

Mijn dank is groot voor de reacties, ik wens jullie allemaal veel rijplezier!

Gr,
Daniel
 
Evotech voor valblokken op blok en voor en achter as. Niet goedkoop, maar ze zien er in mijn ogen beter uit dat die opzichtige van bijvoorbeeld R&G.

Tracker kan ik je niet mee helpen.

Als je niet van plan bent passagiers mee te nemen, dan zou ik ze gewoon volledig verwijderen. Op AliExpress staat een mat zwart afdekkingsplaatje ervoor.


Ik heb ook een vraag. Hoeveel KM hebben jullie met de originele banden afgelegd?
En wat is een goede band ter vervanging? Rossi III?
 
Evotech voor valblokken op blok en voor en achter as. Niet goedkoop, maar ze zien er in mijn ogen beter uit dat die opzichtige van bijvoorbeeld R&G.

Tracker kan ik je niet mee helpen.

Als je niet van plan bent passagiers mee te nemen, dan zou ik ze gewoon volledig verwijderen. Op AliExpress staat een mat zwart afdekkingsplaatje ervoor.


Ik heb ook een vraag. Hoeveel KM hebben jullie met de originele banden afgelegd?
En wat is een goede band ter vervanging? Rossi III?
Hi Pieter, dank voor je reactie. Ik heb nog geen ervaring maar hoor vaak dat er rond de 7000km met banden gereden kan worden. Het is ook ietswat afhankelijk van je rijstijl.

Rijden jullie ook in de winter met de XSR? Ik ben van plan het hele jaar door te rijden. Heeft iemand tips om te zorgen dat de motor geen aanslag krijgt van de pekel en dergelijke?
 
Hallo allemaal!

Sinds ca. anderhalve maand ben ik trotse bezitter van een zwarte 2018 XSR 900 (zal binnekort ff plaatje posten). Ik ben gevallen voor het totaalpakket: mooie, moderne techniek in een wat klassieker, zwart jasje. Erg bruikbare en comfortabele motor die makkelijk rijdt. Ik ben ook helemaal weg van de Ducati 848 Streetfighter, maar omdat ik ook regelmatig met iemand achterop zou willen rijden, uiteindelijk bij deze uitgekomen. Daarbij is deze zgan. Al een paar fijne ritjes mee gereden (Eiffel, Ardennen) en wat is het toch een heerlijke motor!! Ben erg blij met de keuze 8-)
In de komende (lange) tijd zou ik de motor graag iets aanpassen o.b.v. de eerste ervaringen. Daarbij heb ik 3 zaken op het oog (3e heeft zeker geen prio).
1) Spiegels;
2) Windscherm;
3) Zit/-stuurpositie.

1) Ik krijg het maar niet lekker voor elkaar goed zicht te hebben in mijn spiegels. Alsof ze te dicht bij elkaar staan. Ik tuur dus of constant naar mijn armen of ik kijk de berm ongeveer in. Gewoon iets verbreden kan natuurlijk, maar eigenlijk vind ik bar end spiegels ook wel heel gaaf, het liefst ronde (denk ik, laat me graag overtuigen). Wie heeft met welke types ervaring en wat is wel/niet aan te raden? Ik sta open voor alle suggesties: merk, model, vorm, plaatsing (op, onder, naast het stuur), waar te koop, installatie, etc.

2) Een klein beetje meer windbescherming zou ik wel prettig vinden. Ik heb geen plannen om regelmatig de topsnelheid uit te proberen en ook snelwegkilometers zullen zeker niet de overhand hebben, maar wel gemaakt worden. Ik zoek dus naar een niet te groot scherm, dat mooi bij de motor past. Zo vind het originele Yamaha flycreen wel ok, maar ziet er volgens mij iets te veel als een soort 'plankje' uit. Heb ook geen idee wat dat scherm 'doet'. Dus ook hier zijn tips en ervaringen welkom!

3) Zitpositie: misschien zou ik in de toekomst een ander stuur hebben om toch iets meer voorpver te zitten. Zijn daar ervaringen mee/tips voor?

Hoop dat ik alles op de goede plek 'drop' en dat ik hier maar vaak even mag buurten!

Groet, Matthijs
 
Hey Matthijs, Welkom en veel plezier alvast met je mooie nieuwe fiets! Altijd leuk.

Over spiegels en zitpositie weet ik niet zoveel, maar qua scherm vind ik zelf het spul van MotoDemic wel mooi. Geen ervaring mee, maar vind al hun mods voor de XRS 900 echt vet. Misschien leuk om even te kijken?
 
Is Motodemic ook ergens in NL of Europa te koop? Door verschepen wordt t nogal prijzig...

Hoi Matthijs,

Weer een xsr member erbij, welkom!😎
Zoals René al zegt heeft Motodemic inderdaad mooi spul voor de xsr tekoop.
Motodemic verkoopt windschermen van het merk dartfly hieronder een link.

Yamaha XSR900 Classic Windshield

Ik heb zelfde het orginele scherm van Yamaha. Die zijn ook nog tekoop. Zie link.

Yamaha Flyscreen donker XSR900

Ben best tevreden over dit scherm. Zat erbij toen in de motor kocht dus weet niet zeker hoeveel dit doet qua wind.

Over je vraag van de spiegels aan het uiteinde van je stuur.

Ik heb momenteel dit erop zitten.
1F6D2345-49FD-42CE-AB9D-C9810FA1C7B4.jpeg

je kunt goed naar achter kijken maar is wel flink wennen omdat je een heel stuk verder naar beneden moet kijken. In het begin zul je nog wel een paar keer mis kijken omdat je de oude spiegel qua positie gewend bent. Deze had ik toevallig nog van m’n vorige motor liggen en die passen precies goed, merk is rizoma.

Je vraag over een andere houding ivm een ander stuur weet ik ook niks over te vertellen.

Heb je Facebook. We hebben inmiddels met een paar xsr mensen uit Nederland een Facebook pagina gestart.

Aanmelden bij Facebook | Facebook

Kun je ook gewoon dingen posten en of vragen.

Waar kom je vandaag anders kun je van mij part een x komen kijken voor de spiegels en of windscherm. In kom uit regio Den Bosch.

Veel veilige kilometers en geniet je xsr 😎✌🏻

Gr Hermie
 
Dank voor de reactie Hermie!!

Dat Dart screen is nice! Vind ik persoonlijk mooier dan dat van Yamaha en ik zie de link met Motodemic. Als ik alles goed lees, zit het verschil tussen Dart en Motodemic in de montage en aansluiting op de lamp. Dus die Dart is voor mij een zeer goede kandidaat!

in de spiegels moet ik me maar eens verder verdiepen. Ik vind overigens opnieuw 'leren kijken' minder erg dan slecht zicht naar achteren...

Heb geen Facebook, maar dit soort dingen zou me wel over de streep kunnen trekken...

Ik woon in Elst, tussen Arnhem en Nijmegen! Eergisteren weer genoten op de dijken langs de rivieren :-)

Trouwens: GAAF achterlicht heb je daar ...
 
Laatst bewerkt:
Hermie, Zo is die seat Cowl echt wel heel erg vet ! Zo mag je hem eigenlijk verwachten voor die idiote prijs die het standaard al kost. Waar heb je dit laten doen? Kun je wat meer foto's plaatsen?

Die Dart flyscreens vind ik tot nu toe de enige mooie die ik gezien heb. De vraag is is het enigzins functioneel? Ik ben vorige week een weekend naar de Eiffel geweest en meerdere keren enkele minuten achter elkaar 230 moeten rijden om mijn gekuipte motorvrienden bij te houden. Dan wens je je toch al alle beetjes extra windbescherming.
 
Dank voor de reactie Hermie!!

Dat Dart screen is nice! Vind ik persoonlijk mooier dan dat van Yamaha en ik zie de link met Motodemic. Als ik alles goed lees, zit het verschil tussen Dart en Motodemic in de montage en aansluiting op de lamp. Dus die Dart is voor mij een zeer goede kandidaat!

in de spiegels moet ik me maar eens verder verdiepen. Ik vind overigens opnieuw 'leren kijken' minder erg dan slecht zicht naar achteren...

Heb geen Facebook, maar dit soort dingen zou me wel over de streep kunnen trekken...

Ik woon in Elst, tussen Arnhem en Nijmegen! Eergisteren weer genoten op de dijken langs de rivieren :-)

Elst daar woonde een maatje van me. Kunnen een x meeten 😎✌🏻
 
Hermie, Zo is die seat Cowl echt wel heel erg vet ! Zo mag je hem eigenlijk verwachten voor die idiote prijs die het standaard al kost. Waar heb je dit laten doen? Kun je wat meer foto's plaatsen?

Die Dart flyscreens vind ik tot nu toe de enige mooie die ik gezien heb. De vraag is is het enigzins functioneel? Ik ben vorige week een weekend naar de Eiffel geweest en meerdere keren enkele minuten achter elkaar 230 moeten rijden om mijn gekuipte motorvrienden bij te houden. Dan wens je je toch al alle beetjes extra windbescherming.

Jazeker kan ik meer foto’s plaatsen. Vind het idd ook best belachelijk al die originele Yamaha accessoires wat dat kost. Bij mij zat het er allemaal al op toen ik de motor kocht.

F2A38524-E956-436B-9A3E-0FDB91D2501A.jpeg
2E30341B-1414-4DEE-94D5-F5C4F1D404D3.jpeg


Heb ook een bij passende helm 😎✌🏻
Heb het bij MW Designs Custom Paint laten doen. Zitten in Schijndel aardige mensen en denken mee. Ze doen hoofdzakelijk vrachtwagens en motors doen ze er een beetje bij.

Denk dat zo’n schermpje echt wel nut heeft want als je geen scherm heb zit je met je hele lichaam in de wind en anders toch een stuk minder. Op hoge snelheid zal dat best goed merkbaar zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan