motoRRmania
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #551
Vind het best schappelijk. Deze helm bestaat ook lijkt me ook leuk erbij staan, voor wie nog een helm moet kiezen;
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Idd das een hele mooie helm. Heb ik ook nog voor gekeken maar vond de prijs best hoog voor een 2de helm erbij. En vind het te druk met die arai stickers en nr5.Vind het best schappelijk. Deze helm bestaat ook lijkt me ook leuk erbij staan, voor wie nog een helm moet kiezen;
Das ook een leuke retro helm, met zo’n bubble vizier is het wel te doen denk ik.Deze zou er ook mooi bij staan vind ik. Aardig retro helmpje, weet alleen niet hoe comfortabel het is.
Bekijk bijlage 1334173
Wat voor banden hebben jullie er trouwens onder liggen? En hoe lang doen jullie er ongeveer mee. Heb met de 10K beurt andere banden eronder gehangen, en op 18K zijn ze al weer vrijwel door het profiel heen. Vind ik op zich vrij snel, maar was benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Hallo, ik heb een XSR900 in het grijs met een aantal veranderingen.
Ik zou echter graag de koplamp in het geel hebben. Zoals de Franse auto's vroeger.
Wat lijkt jullie de beste optie?
Ik had al eens gekeken naar vinyl van op AliExpress, maar het probleem is dan dat de lamp afgerond is op het einde en het niet makkelijk wrappen is zo. Waar de ronding te fel wordt afsnijden is dan weer niet ideaal omdat je dan een soort halo wit randje rond je geel uit hebt komen.
Aan de officiële brackets zou ik liefst niks veranderen. Het ideaal zou zijn dat ik een geel glas heb (liefst nog met verticale groeven in) dat ik in de plaats van het wit glas kan zetten.
Enige ideeën?
Yup.
Mja, dacht ook aan een custom bracket.Nope, niets voor te vinden. Origineel is alles laag gemonteerd en Akra heeft deze origineel voor de Abarth gemaakt. Geen andere demper zit op die plaats.
Richting het voorjaar ga ik een customer steun laten maken hiervoor en mijn reservoir achter verplaatsen.
Heb je ideeen?
Mja, dacht ook aan een custom bracket.
Maar dan vrees ik ervoor dat het moeilijk gaat zijn dit er niet raar uit te laten zien.
Het is een hele afstand om te overbruggen he...
Eventueel samen bestellen dan?
Heb jij de kennis zoiets uit te werken?
Al mee bezig kunnen zijn?Kan niet zo moeilijk zijn. Binnenkort eerst een ander remvloeistofreservoir bestellen voor achter. Die komt boven de voetsteunen. Vervolgens wat pielen met karton om een passende vorm bij het frame te vinden. Daarna kan het zo nagemaakt worden.
Al mee bezig kunnen zijn?
Eerste stap is gezet. Reservoir weg en stepje eraf.
Heb je een schets van wat je precies bedoelt?Je kan gewoon aan de slag hoor die uitlaat blijft wel staan. Die steun draagt bijna geen gewicht (als je motor gestald staat in ieder geval). Ik heb wel de originele van Evotech. Is wel kwaliteit. Maar ik denk dat ik hem maar aan een kant nodig ga hebben.
Heb wat zitten klooien en ik denk dat de originele vormen het mooiste uit gaan pakken. M.a.w. denk er serieus over na om van de huidige voetsteun/uitlaat hanger 1 geheel te maken zonder stepje en oog voor het reservoir. Daarna opnieuw poedercoaten.
Heb je een schets van wat je precies bedoelt?
Nope..
Maar jouw rechterstepje heeft de beugel voor de demper eraan van geechroefd zitten. Wat ik wil:
- stepje demonteren (inclusief scharnierend gedeelte)
- de steun van de demper vast lassen waar hij nu geschroefd zit
- haak van vloeistofreservoir eraf slijpen
- in zijn geheel afwerken waar het scharneir zat (opvullen en glad slijpen/schuren)
- daarna opnieuw zwart laten coaten
Ik denk serieus dat jr dan de mooiste look krijgt zonder dat het goedkoop en onnatuurlijk lijkt.
Hier eentje dat ik op internet tegengekomen ben. Of dat stevig genoeg is...
Bekijk bijlage 1350771
Nope..
Maar jouw rechterstepje heeft de beugel voor de demper eraan van geechroefd zitten. Wat ik wil:
- stepje demonteren (inclusief scharnierend gedeelte)
- de steun van de demper vast lassen waar hij nu geschroefd zit
- haak van vloeistofreservoir eraf slijpen
- in zijn geheel afwerken waar het scharneir zat (opvullen en glad slijpen/schuren)
- daarna opnieuw zwart laten coaten
Ik denk serieus dat jr dan de mooiste look krijgt zonder dat het goedkoop en onnatuurlijk lijkt.