Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Vind het best schappelijk. Deze helm bestaat ook lijkt me ook leuk erbij staan, voor wie nog een helm moet kiezen;
arai-chaser-x-edwards-legend-yellow-helm-5539258-1.jpg
 
Deze zou er ook mooi bij staan vind ik. Aardig retro helmpje, weet alleen niet hoe comfortabel het is.
Nexx-DEVON-XG100-Full-108097SW.jpg


Wat voor banden hebben jullie er trouwens onder liggen? En hoe lang doen jullie er ongeveer mee. Heb met de 10K beurt andere banden eronder gehangen, en op 18K zijn ze al weer vrijwel door het profiel heen. Vind ik op zich vrij snel, maar was benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
 
Deze zou er ook mooi bij staan vind ik. Aardig retro helmpje, weet alleen niet hoe comfortabel het is.
Bekijk bijlage 1334173

Wat voor banden hebben jullie er trouwens onder liggen? En hoe lang doen jullie er ongeveer mee. Heb met de 10K beurt andere banden eronder gehangen, en op 18K zijn ze al weer vrijwel door het profiel heen. Vind ik op zich vrij snel, maar was benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Das ook een leuke retro helm, met zo’n bubble vizier is het wel te doen denk ik.

Over de banden gesproken weet ik niet. Op mijn motor liggen Bridgestone, ik heb nu 14k km gereden. Ik weet niet of dit de eerste of de tweede paar banden is maar de motors zijn best krachtig dus zorgt voor veel wrijving dus slijt best hard. 8000 km is niet heel gek. Lang is anders maar ligt aan de gereden kilometers, in de zin van woon werk en snelweg. Dus ik weet het niet. Mijn motor krijg komend jaar voor de zomer nieuwe banden dus ben ook wel geïnteresseerd in de mening van andere 😊
 
Die helm is ook zeker gaaf. Belangrijkste blijft altijd de pasvorm, draagcomfort en zicht. Sommige helmen hebben een beperkt gezichtsveld dat moet ik niet. Ook moet mijn helm bij 200km/u nog rotsvast blijven zitten zonder erge turbulentie, ik wil geen piep en suisgeluiden of een hoge luchtdruk tegen mijn trommelvliezen voelen. Gelukkig heb ik met de Arai Rebel een helm die aan alles voldoet en laat die ook nog bijna overal wel goed op staan. Voorheen ook een paar Arai helmen gehad maar deze is voor nakeds met die onderspoiler ook effectief in het breken van de luchtstroom.

Wat betreft banden, mijn achterband was bij 3900km vervangen waarbij de eerste 1000 redelijk rustig inrijden. Met mijn tweede doe ik waarschijnlijk wat langer, dat is de nieuwe versie s21 EVO ofzo en bevalt prima. Twijfel nog of ik misschien wat anders neem als setje, Continental Sport attacks misschien?


55480334-55480334-image-602686.jpg
 
Hallo, ik heb een XSR900 in het grijs met een aantal veranderingen.
Ik zou echter graag de koplamp in het geel hebben. Zoals de Franse auto's vroeger.
Wat lijkt jullie de beste optie?

Ik had al eens gekeken naar vinyl van op AliExpress, maar het probleem is dan dat de lamp afgerond is op het einde en het niet makkelijk wrappen is zo. Waar de ronding te fel wordt afsnijden is dan weer niet ideaal omdat je dan een soort halo wit randje rond je geel uit hebt komen.

Aan de officiële brackets zou ik liefst niks veranderen. Het ideaal zou zijn dat ik een geel glas heb (liefst nog met verticale groeven in) dat ik in de plaats van het wit glas kan zetten.

Enige ideeën?
 
Hallo, ik heb een XSR900 in het grijs met een aantal veranderingen.
Ik zou echter graag de koplamp in het geel hebben. Zoals de Franse auto's vroeger.
Wat lijkt jullie de beste optie?

Ik had al eens gekeken naar vinyl van op AliExpress, maar het probleem is dan dat de lamp afgerond is op het einde en het niet makkelijk wrappen is zo. Waar de ronding te fel wordt afsnijden is dan weer niet ideaal omdat je dan een soort halo wit randje rond je geel uit hebt komen.

Aan de officiële brackets zou ik liefst niks veranderen. Het ideaal zou zijn dat ik een geel glas heb (liefst nog met verticale groeven in) dat ik in de plaats van het wit glas kan zetten.

Enige ideeën?

Misschien is op AliExpress kijken?

Motorcycle Yellow Lens 12V Hi/Low Bean Bulb Front Headlight+Metal Retro Grill Mask Universal For Honda CB100 CB125S GN125 CG125 on Aliexpress.com | Alibaba Group

Zo iets zoek je toch?

Je koplampen foliën zou da niet lukken? Gewoon goed verwarmen 😊
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad met folie. Heb wat verschillende folies geprobeerd maar uiteindelijk laten doen. Folie van internet is k*t. Alles gemonteerd laten zitten anders kun je geen kracht zetten. Goed verwarmen afsnijden rond het glas en tussen de metalenring (niet de behuizing maar waar de lamp in zit) en weer verwarmen tot hij strak zit (met een pasje aanduwen).
 
Bedankt voor de info. Dan maar eens ergens iemand zoeken die dat doet.

Iets anders nog: ik heb de Double Exhaust van Akrapovic. Deze hangt eigenlijk op aan de passagiers voetsteun.
Ik zou echter de voetsteunen willen verwijderen.
Iemand die weet of er een andere manier is om de uitlaat extra steun te geven?
Of ergens een bracket online daarvoor?
 
Nope, niets voor te vinden. Origineel is alles laag gemonteerd en Akra heeft deze origineel voor de Abarth gemaakt. Geen andere demper zit op die plaats.

Richting het voorjaar ga ik een customer steun laten maken hiervoor en mijn reservoir achter verplaatsen.

Heb je ideeen?
 
Nope, niets voor te vinden. Origineel is alles laag gemonteerd en Akra heeft deze origineel voor de Abarth gemaakt. Geen andere demper zit op die plaats.

Richting het voorjaar ga ik een customer steun laten maken hiervoor en mijn reservoir achter verplaatsen.

Heb je ideeen?
Mja, dacht ook aan een custom bracket.
Maar dan vrees ik ervoor dat het moeilijk gaat zijn dit er niet raar uit te laten zien.
Het is een hele afstand om te overbruggen he...

Eventueel samen bestellen dan?
Heb jij de kennis zoiets uit te werken?
 
Laatst bewerkt:
Mja, dacht ook aan een custom bracket.
Maar dan vrees ik ervoor dat het moeilijk gaat zijn dit er niet raar uit te laten zien.
Het is een hele afstand om te overbruggen he...

Eventueel samen bestellen dan?
Heb jij de kennis zoiets uit te werken?

Kan niet zo moeilijk zijn. Binnenkort eerst een ander remvloeistofreservoir bestellen voor achter. Die komt boven de voetsteunen. Vervolgens wat pielen met karton om een passende vorm bij het frame te vinden. Daarna kan het zo nagemaakt worden.
 
Heb hier nog een nieuwe in de verpakking zittende radiator bescherming voor de XSR 900 liggen. Komt bij mPartz vandaan (kun je op die site kijken hoe die eruit ziet)

De motor is gisteren verkocht en deze radiatorbescherming is nooit gemonteerd.

Wie wil voor een zacht fijn prijsje deze overnemen?
 
Laatst bewerkt:
Kan niet zo moeilijk zijn. Binnenkort eerst een ander remvloeistofreservoir bestellen voor achter. Die komt boven de voetsteunen. Vervolgens wat pielen met karton om een passende vorm bij het frame te vinden. Daarna kan het zo nagemaakt worden.
Al mee bezig kunnen zijn?
 
Eerste stap is gezet. Reservoir weg en stepje eraf.

Ben benieuwd.
Ik had via AliExpress al afdekplaatjes gekocht (de originele of die via evotech zijn schandalig duur voor zoiets onnozel). Die kan ik dus maar aan 1 kant installeren omdat ik anders aan de andere kant een zwevende uitlaat heb.
Screenshot_20190126-110228__01.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190126-110228.jpg
    Screenshot_20190126-110228.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 5
Je kan gewoon aan de slag hoor die uitlaat blijft wel staan. Die steun draagt bijna geen gewicht (als je motor gestald staat in ieder geval). Ik heb wel de originele van Evotech. Is wel kwaliteit. Maar ik denk dat ik hem maar aan een kant nodig ga hebben.

Heb wat zitten klooien en ik denk dat de originele vormen het mooiste uit gaan pakken. M.a.w. denk er serieus over na om van de huidige voetsteun/uitlaat hanger 1 geheel te maken zonder stepje en oog voor het reservoir. Daarna opnieuw poedercoaten.
 
Je kan gewoon aan de slag hoor die uitlaat blijft wel staan. Die steun draagt bijna geen gewicht (als je motor gestald staat in ieder geval). Ik heb wel de originele van Evotech. Is wel kwaliteit. Maar ik denk dat ik hem maar aan een kant nodig ga hebben.

Heb wat zitten klooien en ik denk dat de originele vormen het mooiste uit gaan pakken. M.a.w. denk er serieus over na om van de huidige voetsteun/uitlaat hanger 1 geheel te maken zonder stepje en oog voor het reservoir. Daarna opnieuw poedercoaten.
Heb je een schets van wat je precies bedoelt?
 
Heb je een schets van wat je precies bedoelt?

Nope..

Maar jouw rechterstepje heeft de beugel voor de demper eraan van geechroefd zitten. Wat ik wil:

- stepje demonteren (inclusief scharnierend gedeelte)
- de steun van de demper vast lassen waar hij nu geschroefd zit
- haak van vloeistofreservoir eraf slijpen
- in zijn geheel afwerken waar het scharneir zat (opvullen en glad slijpen/schuren)
- daarna opnieuw zwart laten coaten

Ik denk serieus dat jr dan de mooiste look krijgt zonder dat het goedkoop en onnatuurlijk lijkt.
 
Nope..

Maar jouw rechterstepje heeft de beugel voor de demper eraan van geechroefd zitten. Wat ik wil:

- stepje demonteren (inclusief scharnierend gedeelte)
- de steun van de demper vast lassen waar hij nu geschroefd zit
- haak van vloeistofreservoir eraf slijpen
- in zijn geheel afwerken waar het scharneir zat (opvullen en glad slijpen/schuren)
- daarna opnieuw zwart laten coaten

Ik denk serieus dat jr dan de mooiste look krijgt zonder dat het goedkoop en onnatuurlijk lijkt.

Hier eentje dat ik op internet tegengekomen ben. Of dat stevig genoeg is...
maxresdefault.jpg
 
Ik heb trouwens nog het originele zadel van de XSR900 Matte Gray liggen. Dat is dus het zadel met de licht roestige schijn.
Iemand die daar eventueel interesse in heeft?

Edit: verkocht
 
Laatst bewerkt:
Nope..

Maar jouw rechterstepje heeft de beugel voor de demper eraan van geechroefd zitten. Wat ik wil:

- stepje demonteren (inclusief scharnierend gedeelte)
- de steun van de demper vast lassen waar hij nu geschroefd zit
- haak van vloeistofreservoir eraf slijpen
- in zijn geheel afwerken waar het scharneir zat (opvullen en glad slijpen/schuren)
- daarna opnieuw zwart laten coaten

Ik denk serieus dat jr dan de mooiste look krijgt zonder dat het goedkoop en onnatuurlijk lijkt.

En, vorderingen?

Kan je toevallig niks met de Seat Cowl? (Caferacer kontje)
Ik heb die liggen, ongebruikt, 1 nadeel: een van de 2 aluminium zijplaatjes ontbreekt.
De plaatjes zijn altijd identiek grijs onafhankelijk van de kleurstelling van je motor. Afhankelijk van je kleur heb je dan ene bepaalde sticker erbij, bij mijn set zit de stickerset voor de gele 60th anniversary edition. Heb die nog voor beide kanten. Zonder sticker te plakken is dit dus ook te gebruiken voor de grijze versie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan