Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Goedzo!

Ik heb ook zo moeten kloten bij de demper van mijn r6 destijds. Hier hebben de killers er nooit in gezeten.

Heb je al gereden?

Nee nog niet, ook hier heeft het gisteren de hele dag geregend. Heb hem wel even stationair laten draaien om de uitlaat even op temperatuur te laten komen en alle slijpolie en wd40 te laten verbranden.

Maar hij klonk wel lekker, ik ga deze week nog even een testritje maken ;)
 
Hallo allemaal! Nieuw in de xsr wereld na het inruilen van mn duke 390 van februari dit jaar. Vol vermogen rijbewijs behaald na twee jaar ploeteren op een 35 kw blokje. Nu blije bezitter van een nieuwe 700 in het zilver. Vind het leuk om jullie mods te lezen, zal zelf ook zeker het een en ander aan passen komende maanden. Vooral in twijfel over de tankrubbers. Wanneer ik niet op zee zit voor werk ben ik altijd in voor een ritje rond rotterdam!
 

Bijlagen

  • IMG_20180901_144505__01.jpg
    IMG_20180901_144505__01.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 1.521
Hallo mede XSR rijders,

Ik ben nieuw op dit forum. Sinds vandaag aangemeld en volgende dit topic al een tijdje. Dacht zal me ook is voorstellen, want ik lees allemaal dingen over gezamelijke ritjes maken en dat lijkt mij wel wat!

M’n naam is Hermie, 31 jaar oud en kom uit Sint-Michielsgestel (regio Den Bosch) en rij nu bijna een jaar een xsr900.
Ik kom van een Ducati monster 620ie alleen was deze te kleine voor mij met m’n 1,95m en toen kwam ik de XSR tegen en ben wel van de retro look dus proefrit gemaakt en reed zo fijne en soepel dat het snel besloten was.

Hier wat foto’s van m’n XSR900.
2E463361-32A3-4D24-A97C-1F268D697D3A.jpeg
63C84931-1C91-44A4-BFDF-6973B0E0A1E9.jpeg
3E6CEF58-B0E8-420C-ABCB-A32D456C211A.jpeg


Dit is precies dezelfde motor die getest is in Moto Me, kwam ik later pas achter.

Aanpassingen die ik zelf heb gedaan:

- bar end mirrors.
- akra uitlaat systeem
- navigatie houder voor m’n Garmin.
- bobbins
- voetje voor m’n standaard. Dan kan die ook makkelijker in het gras of zand staan.
- zijtas met beugel
- taillight
0CDC8650-5083-47A0-9FA0-49B10615EC3E.jpeg


C6AA3924-1D69-4597-8890-321F3613BEC6.jpeg


Is het misschien iets om een gesloten Facebook pagina voor xsr900 en xsr700 rijders te maken? Is maar een idee! 😎

Later Hermie ✌🏻
 
Ook welkom, natuurlijk een prachtige kleur voor deze motor! En grappig om te zien dat je motor gebruikt is in die test.

Van de week zag ik denk ik je achterlicht langskomen op Instagram, dat was denk ik ook jouw profiel. Apart ding!
 
Mooie 900! Volle mods uitgevoerd zo te zien. Vooral de taillight is errg nice. Ga er van uit dat deze ook op de 700 te plaatsen is. Qua facebook vind ik een strak plan, is ook makkelijker afspreken bij ritjes dan op een forum. Ik heb een besloten groep gemaakt onder de naam
Yamaha xsr 700/900 Nederland

Mooie plek om fotos en data's te delen!
https://m.facebook.com/groups/499305460479441?view=info&refid=18
 
Laatst bewerkt:
Mooie 900! Volle mods uitgevoerd zo te zien. Vooral de taillight is errg nice. Ga er van uit dat deze ook op de 700 te plaatsen is. Qua facebook vind ik een strak plan, is ook makkelijker afspreken bij ritjes dan op een forum. Ik heb een besloten groep gemaakt onder de naam
Yamaha xsr 700/900 Nederland

Mooie plek om fotos en data's te delen!
Aanmelden bij Facebook | Facebook

Thnx ben er ook super blij mee ✌
De taillight past idd ook op de xsr700 volgens mij.
Heb me eigen aangemeld voor de pagina hoop dat er nog meer mensen lid worden. 😊
 
Welkom kapitein en hermie! Even niet gekeken en weer gave xsr fietsen erbij... zal ze binnekort even in de OP plaatsen.
 
Welkom welkom en wat een mooie fietsen!

Ik heb me aangemeld op FB!

Ps. Hermie, zag je op Insta voorbij komen. Wat heb ik spijt dat ik niet met de DGR heb kunnen rijden dit jaar! Wellicht leuk om volgend jaar met wat XSR’s te gaan rijden.
 
Welkom welkom en wat een mooie fietsen!

Ik heb me aangemeld op FB!

Ps. Hermie, zag je op Insta voorbij komen. Wat heb ik spijt dat ik niet met de DGR heb kunnen rijden dit jaar! Wellicht leuk om volgend jaar met wat XSR’s te gaan rijden.

Dat zou idd wel tof zijn, met een groepje xsr’s 😎👌🏻
 
Hermi heb je ook een foto van de zijkant met de tas erop? Altijd al benieuwd hoe het staat...
 
Staat erg leuk zo alles! Die helm zou ik ook wel erbij willen van Arai hebben ze die kant en klaar maar helaas alleen in Azie te koop daar zijn ze wat geiler op geel denk ik. Heb jij hem dus laten spuiten ben benieuwd wat zoiets kost. Dan zou ik alsnog mijn Arai Rebel laten spuiten want die helm is erg fijn op een naked of chopper vol in de wind motor zeer stabiel zelfs op hoge snelheid blijft hij perfect zitten zonder vibraties.
 
Staat erg leuk zo alles! Die helm zou ik ook wel erbij willen van Arai hebben ze die kant en klaar maar helaas alleen in Azie te koop daar zijn ze wat geiler op geel denk ik. Heb jij hem dus laten spuiten ben benieuwd wat zoiets kost. Dan zou ik alsnog mijn Arai Rebel laten spuiten want die helm is erg fijn op een naked of chopper vol in de wind motor zeer stabiel zelfs op hoge snelheid blijft hij perfect zitten zonder vibraties.
Arai helmen zijn idd echt super. High end merk ✌🏻

Custom spuitwerk is idd prijzig heb voor de helm en de 2 kapjes voor m’n caferacerkontje 400 euro betaald maar dan zit het heel goed in de lak. Het is veel geld maar dan heb je wel iets unieks en daar hou ik van 😊.
Kijk is op MW Designs Custom Paint daar heb ik het laten spuiten. Kun je gewoon alles laten maken wat je wil. Ze doen veel vrachtwagens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan