Yamaha XS750 1977 café racer

Heren,
Ben al een tijdje lekker aan het rijden en uiteraard blijvend knutselend aan mijn motor.
Maar nu houdt ie ineens in bij vol gas, elke versnelling. Als ik rustig op trek is er niks aan de hand maar bij vol houdt ie in.
Nu kwam ik er vandaag achter dat wanneer ik de benzinekraantjes dicht draai en een tijdje rij, dus de carbs bijna leeg zijn, ik wel vol door kan trekken.
Wie o wie kan mij helpen?

Waar ik aan dacht was een te vet mengsel?
Hij ploft ook redelijk veel bij gas los laten...
 
Het lijkt als of hij teveel weinig lucht of waarschijnlijk te veel brandstof krijgt.

Misschien blijft één of meerdere gasnaalden hangen door een vervuilde carburateur. Ik weet niet of dit bij jouw het geval is, maar het is mogelijk. Als je de luchtfilters verwijderd kun je dan de naalden zien? Zie je hoogte verschil of lijken ze vast te zitten?
 
De uiterlijk van een bogie “verteld” ook veel over de motor.
 

Bijlagen

  • nl-champion-spark-plug-ttc.pdf
    3,7 MB · Weergaven: 14
Heren,
Ben al een tijdje lekker aan het rijden en uiteraard blijvend knutselend aan mijn motor.
Maar nu houdt ie ineens in bij vol gas, elke versnelling. Als ik rustig op trek is er niks aan de hand maar bij vol houdt ie in.
Nu kwam ik er vandaag achter dat wanneer ik de benzinekraantjes dicht draai en een tijdje rij, dus de carbs bijna leeg zijn, ik wel vol door kan trekken.
Wie o wie kan mij helpen?

Waar ik aan dacht was een te vet mengsel?
Hij ploft ook redelijk veel bij gas los laten...

Er blijft een of meer vlotternaaldjes hangen óf je vlotterhoogte is niet goed afgesteld.
Hierdoor staat er teveel benzine in je carbs en wordt het mengsel te rijk
Afstellen of schoonmaken dus.
Heb je Mik1 (sproeiers in vlotterbak) of Mik2 (choke trek je uit ipv omhoog) carbs?
 
Heren,
Na mooie ritjes naar het werk maar ook naar de Noordzee en Duitsland heb ik ook weer een 'probleempje'.
Op de snelweg is de motor gaan staan... Nadat ik merkte dat het vermogen minder werd en ik werd ingehaald door vrachtwagens leek het me verstandig om toch de vluchtstrook op te zoeken. Het blok begon te piepen en ging vrij snel stil staan door te hoge weerstand in het blok. Na tot stilstand te zijn gekomen kon ik niks meer met de kickstarter, de motor leek vastgelopen te zijn. Al snel schoten allerlei verhalen door mijn hoofd die gelezen had, ik dacht een enkeltje sloop....
Na de motor van de snelweg te hebben gedrukt, heb ik de motor uit gedemonteerd in quarantaine in afwachting op uitslag van de Corona test.
Toen ik de motor uit elkaar had twee keer goed nieuws; Corona test negatief en geen beschadiging aan de cilinders en zuigers, lijkt het. Zover ik dat kan beoordelen als 'leek'. Wat is er nou gebeurd, denk ik; Het blok ik 'droog'-gelopen.
Tijdens eerste (korte ritjes) heb ik olie verlies in de gaten gehouden. Na ik het gevoel had dat dit ok was en ben ik langere ritten gaan maken en heb ik het olie verbruik niet meer in de gaten gehouden. Slecht van mij want ik zag wel soms kleine plasjes op de carterpan liggen. Maar niet bij nagedacht. Maar door de langere ritten is het blok langzaam leeg gezweet op 1 of andere manier.

Nu in de wintertijd wil ik dus mijn motorblok reviseren, dus de vraag aan jullie;
Wat moet ik zoals vervangen en hoe kan ik dit het beste doen en waar kan ik mijn onderdelen verkrijgen?

Sorry voor mijn makkelijke vragen maar ik ben er inmiddels achter dat ik via deze weg het snelst tot het beste antwoord kom:$
 
Je hebt het blok uit elkaar gehaald zeg je; wat ben je tegengekomen dan?
Heb je gezien vastgesteld dat het olieniveau inderdaad (veel) te laag was?
Welke schade aan het blok heb je gezien? --> welke onderdelen heb je nodig dan?

Als het klopt wat je zegt, zullen de big ends waarschijnlijk kapot gelopen zijn; dat komt het vaakst voor.
Dan kan je (helaas) je blok alsnog afschrijven, of je moet in elk geval van een ander blok de krukas nemen met passende lagers en wellicht ook de drijfstangen.
In de praktijk neemt men dan meestal gewoon een ander blok.
Hetzelfde geldt voor revisie van de krukas; financieel gezien eigenlijk niet interessant.
 
Laat eerst maar eens foto's zien van je krukas en lagerschalen.
Een krukas regel je via eBay, check wel of hij nog recht is voor je hem monteert, schaaltjes heb ik nog wel.
Eerst foto's...

Een Yamaha, zéker de oudere modellen, lusten allemaal een slok olie...zelfs nieuwe R1-tjes..
Regelmatig controleren en bijvullen dus..
 
@Haga-San; Toen ik het blok uit elkaar haalde zat er inderdaad te weinig olie in het blok.
Maar heb geen schade kunnen vinden aan de zuigers en cilinders, zover ik kan zien.

@PLR; Waar blijft deze olie dan? Is het normaal dat dit bovenop de carter eindigt?

Ik zal dus de big ends, krukas en lagerschalen moeten checken. Hiervoor moet ik dus het gehele carter uit elkaar halen?
Ik heb nog een ander blok staan geen idee wat hier de historie van is maar daar kan ik eventueel het één en ander uit halen.
 
olie bovenop je carter?? dat is een beetje raar.
Vermoedelijk wordt het dan door overdruk in het carter door de ontluchting naar buiten geblazen? Die overdruk is ook niet normaal, duidt meestal op versleten zuigers/veren/cilinder, zodat er overmatig veel druk langs gaat richting het carter. Dan wordt het onder de zuigers ook overmatig heet met de vastloper als gevolg.

Je kan dan wel een andere krukas zoeken maar in feite is, als de vermoedens waarheid blijken, je blok dan gewoon finaal versleten.

Zoals PLR al zei, fotooo's, en zoek dat andere blok maar vast weer op :P

sterkte...
 
Goedenavond Heren,
Waar Corona allemaal wel niet goed voor is; Het blok is uit elkaar en hier volgen de foto’s.
Ik voelde dat de krukas geen gelijke weerstand heeft als ik hem nu ronddraai, ook zijn sommige lagerschalen best ruw, dit lijkt me ook niet helemaal goed..
Tussen de olie in het blok vond ik;
- Aardig veel metaal ‘spanen’, metaalrommel die ergens vanaf gesleten zijn.
- Ook een afgebroken bout met dikke plaat, in de waar ik nog niet weet waar die van is.
Heren, wat denken jullie er van?
 

Bijlagen

  • 03F88E80-F218-4E8E-8D3D-47A8D4153DD6.jpeg
    03F88E80-F218-4E8E-8D3D-47A8D4153DD6.jpeg
    152,9 KB · Weergaven: 14
  • 1B596533-DC41-46B6-89B6-FB350F86B7F9.jpeg
    1B596533-DC41-46B6-89B6-FB350F86B7F9.jpeg
    303,2 KB · Weergaven: 13
  • FB3A0FBC-797F-42BD-A2A0-85CD3B54D11A.jpeg
    FB3A0FBC-797F-42BD-A2A0-85CD3B54D11A.jpeg
    308,9 KB · Weergaven: 16
  • 247C1B67-A486-4A89-8A62-E2D590DD86D6.jpeg
    247C1B67-A486-4A89-8A62-E2D590DD86D6.jpeg
    233,6 KB · Weergaven: 14
  • 9EC5BE0A-5873-44F1-B3CD-FADA93E5CB5C.jpeg
    9EC5BE0A-5873-44F1-B3CD-FADA93E5CB5C.jpeg
    257 KB · Weergaven: 13
  • E726BC75-ECF9-44D6-9B39-5FD385A9DEB5.jpeg
    E726BC75-ECF9-44D6-9B39-5FD385A9DEB5.jpeg
    267,9 KB · Weergaven: 16
  • 120E4A94-B3C7-4740-A8D7-8F4FF3E9229A.jpeg
    120E4A94-B3C7-4740-A8D7-8F4FF3E9229A.jpeg
    344,5 KB · Weergaven: 14
  • 5BE16F87-07DE-4F5D-B36B-298B2E3B4F21.jpeg
    5BE16F87-07DE-4F5D-B36B-298B2E3B4F21.jpeg
    233,3 KB · Weergaven: 12
  • EE926C47-2D56-4E08-A763-BA69D7E861A7.jpeg
    EE926C47-2D56-4E08-A763-BA69D7E861A7.jpeg
    370,4 KB · Weergaven: 13
  • 9FDB4CD2-1FE4-42C2-B248-6CDF59556578.jpeg
    9FDB4CD2-1FE4-42C2-B248-6CDF59556578.jpeg
    268,4 KB · Weergaven: 11
  • AD6B4FE6-EBE6-4CFC-9E68-F79428F7562A.jpeg
    AD6B4FE6-EBE6-4CFC-9E68-F79428F7562A.jpeg
    342,3 KB · Weergaven: 12
  • C836BF32-3441-43E8-969B-10F332540A59.jpeg
    C836BF32-3441-43E8-969B-10F332540A59.jpeg
    375,1 KB · Weergaven: 12
  • CC3FC849-DFAE-4C2F-86D4-A0AB5DC0FF7F.jpeg
    CC3FC849-DFAE-4C2F-86D4-A0AB5DC0FF7F.jpeg
    347,9 KB · Weergaven: 13
  • CBE03C7C-D9A9-454D-A013-66A607CF2EAE.jpeg
    CBE03C7C-D9A9-454D-A013-66A607CF2EAE.jpeg
    257,1 KB · Weergaven: 11
  • BD49995C-4A85-4502-9599-DA7E452B9416.jpeg
    BD49995C-4A85-4502-9599-DA7E452B9416.jpeg
    343,7 KB · Weergaven: 12
  • 73426968-9EFC-40BD-910C-3F3B4995065E.jpeg
    73426968-9EFC-40BD-910C-3F3B4995065E.jpeg
    315,3 KB · Weergaven: 12
  • A81866C9-3569-4659-8FFD-7940183526E3.jpeg
    A81866C9-3569-4659-8FFD-7940183526E3.jpeg
    393,8 KB · Weergaven: 10
  • 3DC7CEA5-F6A4-4D42-BAD5-656E19239401.jpeg
    3DC7CEA5-F6A4-4D42-BAD5-656E19239401.jpeg
    416,7 KB · Weergaven: 10
  • E7F974A0-9B65-4569-A36F-A0652CDF1224.jpeg
    E7F974A0-9B65-4569-A36F-A0652CDF1224.jpeg
    311,1 KB · Weergaven: 10
  • D8EB0D55-DADF-496A-9D99-C0E1DD410C0B.jpeg
    D8EB0D55-DADF-496A-9D99-C0E1DD410C0B.jpeg
    304,8 KB · Weergaven: 14
  • DB7AD96F-8857-4CB3-8C0C-7E2DCDAD953D.jpeg
    DB7AD96F-8857-4CB3-8C0C-7E2DCDAD953D.jpeg
    339,9 KB · Weergaven: 12
  • 6B19DC9E-7876-4750-851B-BE3BC2792A46.jpeg
    6B19DC9E-7876-4750-851B-BE3BC2792A46.jpeg
    302,8 KB · Weergaven: 12
  • 5D5BC356-D72F-4485-AAFD-3D04D3DDCD36.jpeg
    5D5BC356-D72F-4485-AAFD-3D04D3DDCD36.jpeg
    369,2 KB · Weergaven: 10
  • AEB23015-4F42-42A7-BD48-A768B8AE5400.jpeg
    AEB23015-4F42-42A7-BD48-A768B8AE5400.jpeg
    245,3 KB · Weergaven: 14
Nog paar foto’s meer
 

Bijlagen

  • CDDC9A46-2BF7-423D-AAB2-F59C78CB2332.jpeg
    CDDC9A46-2BF7-423D-AAB2-F59C78CB2332.jpeg
    369,2 KB · Weergaven: 7
  • D4277172-E8BE-49C9-A532-85952E604D2C.jpeg
    D4277172-E8BE-49C9-A532-85952E604D2C.jpeg
    268 KB · Weergaven: 9
  • D09D5589-FB20-413B-A5FD-1200921D4D24.jpeg
    D09D5589-FB20-413B-A5FD-1200921D4D24.jpeg
    373,7 KB · Weergaven: 6
  • 43241CC5-C85F-4FEF-A033-FA485E08C1E9.jpeg
    43241CC5-C85F-4FEF-A033-FA485E08C1E9.jpeg
    365,5 KB · Weergaven: 6
  • 676A0E53-DAC7-4DD8-BE50-7BEF97EEEB3D.jpeg
    676A0E53-DAC7-4DD8-BE50-7BEF97EEEB3D.jpeg
    370,3 KB · Weergaven: 6
  • 428D8A03-B39E-4089-BE77-15E546CFD69E.jpeg
    428D8A03-B39E-4089-BE77-15E546CFD69E.jpeg
    307 KB · Weergaven: 6
  • E06416E5-0219-460E-AFB0-E53E8C6BE32E.jpeg
    E06416E5-0219-460E-AFB0-E53E8C6BE32E.jpeg
    250,5 KB · Weergaven: 7
  • 1153C70D-B6C0-4A1B-8B67-81778A3C661C.jpeg
    1153C70D-B6C0-4A1B-8B67-81778A3C661C.jpeg
    396,5 KB · Weergaven: 6
  • B8BE5F5A-8AC2-40FF-BB69-EBB122CCBBEB.jpeg
    B8BE5F5A-8AC2-40FF-BB69-EBB122CCBBEB.jpeg
    353,4 KB · Weergaven: 7
  • 9A00416D-52A2-4D65-B882-4E1E5ED8F127.jpeg
    9A00416D-52A2-4D65-B882-4E1E5ED8F127.jpeg
    244,9 KB · Weergaven: 8
  • 0D458917-796B-4CE9-9789-BF759D25DA5E.jpeg
    0D458917-796B-4CE9-9789-BF759D25DA5E.jpeg
    360,9 KB · Weergaven: 9
  • FD372952-50E1-4DB7-9E14-A3EB9F1F36AF.jpeg
    FD372952-50E1-4DB7-9E14-A3EB9F1F36AF.jpeg
    308,1 KB · Weergaven: 7
  • 4EA9321F-5805-43E0-927B-61F6D157330E.jpeg
    4EA9321F-5805-43E0-927B-61F6D157330E.jpeg
    322,4 KB · Weergaven: 6
  • 81F18624-679A-40E2-B0C6-444E7A8B97ED.jpeg
    81F18624-679A-40E2-B0C6-444E7A8B97ED.jpeg
    331,2 KB · Weergaven: 4
  • C3B5849F-ECA5-433E-BC02-CC65DF1CD87C.jpeg
    C3B5849F-ECA5-433E-BC02-CC65DF1CD87C.jpeg
    277,5 KB · Weergaven: 4
  • AB98F0D7-3FAE-455A-B4F8-568FA0013918.jpeg
    AB98F0D7-3FAE-455A-B4F8-568FA0013918.jpeg
    283,6 KB · Weergaven: 6
Een deel van de troep in je carterbak zal de onderkant zijn van de plug waar je peilstok inzit.

Als de primaire ketting uitrekt dan gaat deze klapperen en “eet/slijt” de onderzijde dan af. Is ook goed te zien. Dit is op te lossen door een kettingspanner te monteren op/bij de primaire aandrijving. Nieuwe primaire ketting lost het niet echt op, omdat deze ook weer uitrekt.

Afgebroken bout, daar moet ik je het antwoord schuldig blijven. Zover heb ik een blok nog niet uitelkaar gehaald.
 
Die droge grijskleurige drijfstang kop is vast gelopen geweest op de krukas. De verkleuring komt door de daarbij vrijgekomen hitte
 
Nr 30 op deze tekening. Als die afbreekt heb je kans dat die in de primaire ketting valt en dan zijn de gevolgen rampzalig. Bij mijn XS is dat ook gebeurd maar de bout lag onder de koppeling op de bodem van het carter. Heb toen best wel geluk gehad realiseer ik me nu weer.
Hier is niet veel meer aan te repareren, ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een ander blok. En die beruchte bout preventief vervangen voor een betere. Google maar eens op "Yamaha XS layshaft bolt”
 
Laatst bewerkt:
Dus je bent een plaatsgenoot Freek?
Ik ben vanaf komende week beschikbaar, kom ik wel ff kijken als je dat wilt
Doe me maar een PM. (klik op m'n naam en start een privébericht)
Wat een aardige reactie! Elkaar helpen is in mijn ogen toch wel het hoogste goed. Compliment.👌
 
Zoals te verwachten was, het is namelijk altijd hetzelfde; big-end van de middelste cilinder vastgelopen.. balen!
 
Dat vastgelopen bigend zie ik niet Sander; welke foto zie jij dat op?
Dat gruis komt zoals door anderen al opgemerkt door een te slappe HYVO ketting die dan je blok opvreet.
Ik zie verder geen vreemde zaken op een dikke koolrand op de cylinders na dan; dit was een oliestoker...
Aan de lagers te zien heeft het blok al een behoorlijke reis gemaakt.

@Freek; kun je een duidelijke foto maken van genoemd bigend van middelste drijfstang?
Better still ; kan ik het een keer in het echt zien..?
Advies geven vanaf foto's is altijd lastig.
 
Ja klopt...nou zie ik het ook; drijfstangkap is kurkdroog...dus is heet geweest.
Einde krukas....

Gezien het feit dat dit blok al aardig versleten is/ was, zou ik inderdaad ook voor een ander gaan.
Revisie gaat veel centjes kost; andere krukas, nieuwe schaaltjes, cylinders ophohnen, nieuwe zuigers...kassa!
Leuk als leerproject, maar de kosten krijg je er nooit meer uit
 
Heren, bedankt voor jullie hulp!!:}
Als de primaire ketting uitrekt dan gaat deze klapperen en “eet/slijt” de onderzijde dan af. Is ook goed te zien. Dit is op te lossen door een kettingspanner te monteren op/bij de primaire aandrijving. Nieuwe primaire ketting lost het niet echt op, omdat deze ook
Hoe kom ik aan een kettingspanner?
Wel grappig heb mijn donorblok ondertussen ook uit elkaar gehaald en deze heeft het niet.
Wil dit dan zeggen dat deze ketting dan beter is? Beter om deze uit te wisselen?
Dit hele blok ziet er eigenlijk iets frisser uit maar volgens mij is het wel een iets ander type...
Hoe kom ik er achter of dit zo is?

Die droge grijskleurige drijfstang kop is vast gelopen geweest op de krukas. De verkleuring komt door de daarbij vrijgekomen hitte
Ja inderdaad dit zag ik ook, welke onderdelen kunnen hierdoor allemaal kapot gaan?
Krukas-Lagerschalen-drijfstang-zuiger-zuigerveren?

Nr 30 op deze tekening. Als die afbreekt heb je kans dat die in de primaire ketting valt en dan zijn de gevolgen rampzalig. Bij mijn XS is dat ook gebeurd maar de bout lag onder de koppeling op de bodem van het carter. Heb toen best wel geluk gehad realiseer ik me nu weer.
Hier is niet veel meer aan te repareren, ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een ander blok. En die beruchte bout preventief vervangen voor een betere. Google maar eens op "Yamaha XS layshaft bolt”
Ik hoop ik deze ook net zoveel geluk te hebben als jou, dit lijkt me toch een ander probleem als het drooglopen van de drijfstang waar de van MF'ers het over hebben? Hoe kan ik zien of er iets kapot is?
Hoort de bout in bovenste as op de onderstaande foto?
https://www.motor-forum.nl/attachments/120e4a94-b3c7-4740-a8d7-8f4ff3e9229a-jpeg.1575801/
Zoals te verwachten was, het is namelijk altijd hetzelfde; big-end van de middelste cilinder vastgelopen.. balen!
Is dit op te lossen door de kruk-as en hoofdschaallagers van mijn donorblok te pakken?

@Freek; kun je een duidelijke foto maken van genoemd bigend van middelste drijfstang?
Better still ; kan ik het een keer in het echt zien..?
Advies geven vanaf foto's is altijd lastig.
Ja tuurlijk kun je een keer langs komen, graag zelfs!
Deze vakantie tijd? Ik stuur je een whats app!
Ja klopt...nou zie ik het ook; drijfstangkap is kurkdroog...dus is heet geweest.
Einde krukas....

Gezien het feit dat dit blok al aardig versleten is/ was, zou ik inderdaad ook voor een ander gaan.
Revisie gaat veel centjes kost; andere krukas, nieuwe schaaltjes, cylinders ophohnen, nieuwe zuigers...kassa!
Leuk als leerproject, maar de kosten krijg je er nooit meer uit
Wat als ik al deze zaken van mij donor blok pak, of krijg je dat helemaal een cocktail wat alleen maar mis kan gaan?

Als dit allemaal kan, dan heb ik ook nog een nieuw pakkingsetje nodig.
Wie weet waar ik voor een mooi prijsje een pakkingsetje kan krijgen?

Onderstaand zal ik de foto's van het donorblok posten, graag hoor ik of jullie hetzelfde als mij er over denken dat deze een stuk frisser lijkt....
Maar de cilinderkop heeft er al dit tijd half opgezeten en rotzooi lag bovenop de zuigers dus weet niet of dat allemaal verstandig is. Heb het blok destijds bij mijn motor gekregen...

Voor nu alvast een fijne kerst en een goed uiteinde!!!!:W
 
Er is maar 1 manier om een kettingspanner voor de primaire ketting te krijgen bij een XS-triple. Namelijk zelf maken :+

Denk dat gezien de schade aan je motorblok het gewoon het meest voor de hand ligt om je reserveblok erin te lepelen (al begrijp ik dat voordat het reserveblok erin kan er het nodige gedaan moet worden aan dat blok).
 
Heb de krukas en de lagerschalen gedemonteerd van mijn donorblok
 

Bijlagen

  • 38BED6D0-4B2D-4D6C-BA3B-5E91CF9C6885.jpeg
    38BED6D0-4B2D-4D6C-BA3B-5E91CF9C6885.jpeg
    282,7 KB · Weergaven: 4
  • 73A49C2C-0AB7-4655-89DF-E2931C505711.jpeg
    73A49C2C-0AB7-4655-89DF-E2931C505711.jpeg
    252 KB · Weergaven: 4
  • E1876748-1E64-4C6D-A480-7401197C4895.jpeg
    E1876748-1E64-4C6D-A480-7401197C4895.jpeg
    258,4 KB · Weergaven: 3
  • AB81B4F0-3802-4020-9EA5-806624E4F243.jpeg
    AB81B4F0-3802-4020-9EA5-806624E4F243.jpeg
    204,2 KB · Weergaven: 3
  • A3B2DB09-F459-4C44-B7C2-5F7136C64FEC.jpeg
    A3B2DB09-F459-4C44-B7C2-5F7136C64FEC.jpeg
    159,3 KB · Weergaven: 3
  • 8FBD25CD-6313-41C8-AD13-26A700745475.jpeg
    8FBD25CD-6313-41C8-AD13-26A700745475.jpeg
    213,5 KB · Weergaven: 3
  • 2652DED5-9640-4FBA-A1B5-C88D3FA652BA.jpeg
    2652DED5-9640-4FBA-A1B5-C88D3FA652BA.jpeg
    236,6 KB · Weergaven: 3
  • 5EC0F70D-FE66-4780-8C16-D4348575F953.jpeg
    5EC0F70D-FE66-4780-8C16-D4348575F953.jpeg
    262,2 KB · Weergaven: 3
  • A1F0ECF4-A600-4449-BC58-EBB37319043C.jpeg
    A1F0ECF4-A600-4449-BC58-EBB37319043C.jpeg
    235,9 KB · Weergaven: 4
  • D76DC1FA-01DB-4042-BCD4-7B78DB312102.jpeg
    D76DC1FA-01DB-4042-BCD4-7B78DB312102.jpeg
    186,6 KB · Weergaven: 3
  • C7B5964F-1C50-4D76-A5C5-438E32EA724A.jpeg
    C7B5964F-1C50-4D76-A5C5-438E32EA724A.jpeg
    221,8 KB · Weergaven: 6
  • DF5EDE9D-54B1-4AB1-A901-9A75AEE145FD.jpeg
    DF5EDE9D-54B1-4AB1-A901-9A75AEE145FD.jpeg
    293 KB · Weergaven: 3
  • 89FEE06B-166C-4084-B8CE-470EB527FA6A.jpeg
    89FEE06B-166C-4084-B8CE-470EB527FA6A.jpeg
    258,3 KB · Weergaven: 4
  • B248DA6D-9981-44AE-8DBE-4B63948A0293.jpeg
    B248DA6D-9981-44AE-8DBE-4B63948A0293.jpeg
    282,6 KB · Weergaven: 5
  • F23C4510-09CA-4FC3-A089-19AEF00E67A8.jpeg
    F23C4510-09CA-4FC3-A089-19AEF00E67A8.jpeg
    401,4 KB · Weergaven: 5
  • 8ED117F3-B5BA-46E5-BF73-5E2B993424E8.jpeg
    8ED117F3-B5BA-46E5-BF73-5E2B993424E8.jpeg
    381,8 KB · Weergaven: 4
  • 74D6A1B0-B5F2-4772-A3F0-EB007B01FB73.jpeg
    74D6A1B0-B5F2-4772-A3F0-EB007B01FB73.jpeg
    222,5 KB · Weergaven: 4
  • 30E30475-EC41-4132-A03D-7E1FC0C9299F.jpeg
    30E30475-EC41-4132-A03D-7E1FC0C9299F.jpeg
    206,1 KB · Weergaven: 4
  • 3E5C4229-396E-4FA4-8FAC-44E40C1F43AD.jpeg
    3E5C4229-396E-4FA4-8FAC-44E40C1F43AD.jpeg
    441 KB · Weergaven: 4
  • 4BDDE474-34C6-4856-A474-EB4B8AB02036.jpeg
    4BDDE474-34C6-4856-A474-EB4B8AB02036.jpeg
    322 KB · Weergaven: 3
  • 3EB7D1F5-17DC-42A4-97BA-4ECFF6E19DEA.jpeg
    3EB7D1F5-17DC-42A4-97BA-4ECFF6E19DEA.jpeg
    257,3 KB · Weergaven: 4
  • 808BAD5F-1030-4CA7-BF00-80A519946B41.jpeg
    808BAD5F-1030-4CA7-BF00-80A519946B41.jpeg
    258,7 KB · Weergaven: 4
  • 50BD8E84-97F6-40FA-8AC9-C603B84035EB.jpeg
    50BD8E84-97F6-40FA-8AC9-C603B84035EB.jpeg
    345,8 KB · Weergaven: 4
  • 8E439CD9-BD9B-44E0-8708-D776525D1AB6.jpeg
    8E439CD9-BD9B-44E0-8708-D776525D1AB6.jpeg
    300,9 KB · Weergaven: 3
Visueel zie ik geen afwijkingen. Wel is het een blok uit een chopperachtige XS (zie motorcode op het blok). Dit kan een voots rdeel zijn, aangezien dat soort fietsen vaak minder "afgebeuld" worden.

Kan slechts de tip geven om als het even kan met PLR naar het blok te kijken (weet namelijk zeker dat hij meer kennis heeft van het inwendige van XS-blokken dan schrijver van dit stukje ;) ).
 
Wat ik zo zie Freek, is je donor véél gezonder.
3L3 is een Special-blok uit '79, een custom die normaal gesproken veel rustiger bereden wordt.
Ik heb komend week wel effe tijd Freek, wip wel een keertje an.
Een spanner heeft alleen zin als de ketting versleten is, dat is eenvoudig te testen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan